Ophalen schiphol, hoeveel tijd tussen landen en aankomst in aankomsthal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

#1 Lentes, 17 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2014
    Onverwacht moet ik iemand ophalen op schiphol, ik heb wel een tijdstip van landen en kan kijken of er vertraging is maar hoelang duurt het nog minstens tussen landen en aankomen in de aankomsthal? (vlucht uit Amerika, Washington)

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als ze op de achterste baan landen kan het wel een uur duren voordat ze bij de aankomsthal naar buiten komen. Ik reken meestal op minstens een half uur voor het taxiën, uitstappen en koffers pakken als ik iemand moet halen.

3. Lentes

Lentes Niet meer actief

Kan ik dat ook nakijken? Welke baan ze landen?
    Ik moet mijn dochtertje meenemen dus ik wil niet onnodig wachten en ze landen al vroeg in de ochtend!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zeker 45 minuten, vaak een uur.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Reken maar op een uur.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja dat staat op schiphol.nl bij de aankomsten van morgen. Vluchten uit Amerika komen vaak op die pier met extra beveiliging aan en dat is nog wel een stukje lopen naar de douane/bagage

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Die vroege vluchten worden vaak wel snel afgehandeld. Ze zitten nog voor de drukte van de ochtend. Ze komen ook geregeld eerder aan. Binnen het half uur moet wel lukken. De aangegeven landingstijd is overigens de tijd dat ze aan de gate staan, niet van de daadwerkelijke landing. Het maakt dus niet uit op welke baan ze landen voor de aankomsttijd. Wel welke gate, de één ligt verder als de ander.

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan altijd rijden op t moment dat ze zijn geland.. Is 45 min. Rijden en komen eigenlijk altijd mooi op tijd aan. Dus enk inderdAd klein uurtje meestal.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Reken idd maar op 45-60 minuten.

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd 45-60 minuten.
    Soms is mijn man er snel doorheen.

11. Lentes

Lentes Niet meer actief

Dank!
    Was eerst van plan op t tijdstip van landen er te staan! Haha.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Check wèl ruim vantevoren of de vlucht niet misschien veel vroeger aankomt, gebeurt ook regelmatig.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    Yep zeker vanuit Amerika, met een goeie westenwind zijn ze zo minstens een halfuur eerder aan
    Verder scheelt ruimbagage of niet natuurlijk al een hoop

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, ik zou het echt in de gaten houden. Mijn man kwam vorige week 20 min eerder aan en stond ook nog eens na een kwartier al buiten.

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik denk dat een uurtje wel aardig klopt, maar ik heb ook wel eens ruim 30-45 minuten bij de bagageband gestaan! :$ Ook dat van het lange taxieen herken ik wel... dat heeft bij mij ook wel eens ruim 20 minuten geduurd....

Kortom: het is afhankelijk van een aantal factoren hoe lang ze erover zullen doen.... en ach, anders moet je even op elkaar wachten. Op Schiphol vind ik dat zo erg nog niet. Veel te zien en leuke winkeltjes :p

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Inderdaad! Ik zorgde er altijd voor dat ik op de oorspronkelijke tijd van landing klaar stond en soms stond ie er al, soms stond ik tot 45 minuten te wachten.. (Moest met OV die maar 1x in het uur ging dus geen andere keus :p)

17. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ligt er aan, mijn vader stond er eigenlijk altijd al op het moment van landing. Is afhankelijk van een hoop, windrichting, snelheid paspoortcontrole, alleen handbagage of niet. Zo hadden we deze week een gast uit Canada, ze landde om 18:30 en zat om 19:30 al in de trein naar ons toe, dus dat ging heel vlug.
    Ik zou voor de zekerheid 15 min na landen er staan :). Succes!

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ooit mijn zus gaan halen aan de luchthaven en we stonden er op 't moment dat ze zou aankomen. Waren we verdorie te laat, want ze stond al te wachten.

Maar ik heb ook al keren eindeloos (minimum een half uur of meer) op mijn bagage staan wachten.

Het verschilt dus elke keer.

Deel Deze Pagina