Onverwacht moet ik iemand ophalen op schiphol, ik heb wel een tijdstip van landen en kan kijken of er vertraging is maar hoelang duurt het nog minstens tussen landen en aankomen in de aankomsthal? (vlucht uit Amerika, Washington)
Als ze op de achterste baan landen kan het wel een uur duren voordat ze bij de aankomsthal naar buiten komen. Ik reken meestal op minstens een half uur voor het taxiën, uitstappen en koffers pakken als ik iemand moet halen.
Kan ik dat ook nakijken? Welke baan ze landen? Ik moet mijn dochtertje meenemen dus ik wil niet onnodig wachten en ze landen al vroeg in de ochtend!
Ja dat staat op schiphol.nl bij de aankomsten van morgen. Vluchten uit Amerika komen vaak op die pier met extra beveiliging aan en dat is nog wel een stukje lopen naar de douane/bagage
Die vroege vluchten worden vaak wel snel afgehandeld. Ze zitten nog voor de drukte van de ochtend. Ze komen ook geregeld eerder aan. Binnen het half uur moet wel lukken. De aangegeven landingstijd is overigens de tijd dat ze aan de gate staan, niet van de daadwerkelijke landing. Het maakt dus niet uit op welke baan ze landen voor de aankomsttijd. Wel welke gate, de één ligt verder als de ander.
Wij gaan altijd rijden op t moment dat ze zijn geland.. Is 45 min. Rijden en komen eigenlijk altijd mooi op tijd aan. Dus enk inderdAd klein uurtje meestal.
Yep zeker vanuit Amerika, met een goeie westenwind zijn ze zo minstens een halfuur eerder aan Verder scheelt ruimbagage of niet natuurlijk al een hoop
Precies, ik zou het echt in de gaten houden. Mijn man kwam vorige week 20 min eerder aan en stond ook nog eens na een kwartier al buiten.
Ik denk dat een uurtje wel aardig klopt, maar ik heb ook wel eens ruim 30-45 minuten bij de bagageband gestaan! Ook dat van het lange taxieen herken ik wel... dat heeft bij mij ook wel eens ruim 20 minuten geduurd.... Kortom: het is afhankelijk van een aantal factoren hoe lang ze erover zullen doen.... en ach, anders moet je even op elkaar wachten. Op Schiphol vind ik dat zo erg nog niet. Veel te zien en leuke winkeltjes
Inderdaad! Ik zorgde er altijd voor dat ik op de oorspronkelijke tijd van landing klaar stond en soms stond ie er al, soms stond ik tot 45 minuten te wachten.. (Moest met OV die maar 1x in het uur ging dus geen andere keus )
Ligt er aan, mijn vader stond er eigenlijk altijd al op het moment van landing. Is afhankelijk van een hoop, windrichting, snelheid paspoortcontrole, alleen handbagage of niet. Zo hadden we deze week een gast uit Canada, ze landde om 18:30 en zat om 19:30 al in de trein naar ons toe, dus dat ging heel vlug. Ik zou voor de zekerheid 15 min na landen er staan . Succes!
Ooit mijn zus gaan halen aan de luchthaven en we stonden er op 't moment dat ze zou aankomen. Waren we verdorie te laat, want ze stond al te wachten. Maar ik heb ook al keren eindeloos (minimum een half uur of meer) op mijn bagage staan wachten. Het verschilt dus elke keer.