hallo dames. wil eventjes mijn verhaal kwijt nu ik er aan denk ben ik alweer 34 weken en 4 dagen zwanger het is ons eerste kindje en de bevalling verloopt tot nu toe nog goed. heb de gehele zwangerschap weinig symptomen gehat en niet eenkeer hoeven overgeven. dus het verloopt vlekkeloos. ondanks ik nu wel een dikke buik begin te krijgen. de bevalling komt nu wel erg dichtij en wil graag in het ziekenhuis bevallen wegens eerste kindje is het tog eng en wil je dat alles goed gaat. ik heb nu pas het besef dat we dadelijk een kindje hebben ik kijk er erg na uit, maar tog ook spannend en eng ik ben even mijn verhaal kwijt. xxxx
Bij ons is het ook de eerste en wij vinden het ook zo spannend! We zijn er helemaal klaar voor, alleen de bevalling daar zie ik wel erg tegen op. Nog een maand en dan kan ik eindelijk onze kleine vent vast houden!
Hier nog een as mama van nu 35 wkn! Inderdaad erg spannend, raar idee dat het nu allemaal echt gaat worden.. En komt ons beebje eerder/op tijd of later.... O zo niks voor mij om af te wachten ben een co freak haha.. En dan de bevalling, ieuw...
Ik vond het de eerste keer dan wel niet zo mega-spannend, maar het valt heel erg mee, vond ik! Je groeit er echt naartoe. Ik ben met 38w6d bevallen, en was er toen ook echt wel aan toe. Ook de bevalling gaat 'vanzelf', in die zin dat je lijf wordt 'overgenomen' (klinkt veel enger dan het is). Ook vond ik de pijn het grootste deel van de tijd beter te dragen dan gewone buikpijn, omdat je weet waar het vandaan komt, en waar het voor dient. Ik ben overigens wel thuis bevallen, en ben geen moment bang geweest eigenlijk. Verder wil ik je aanraden om de komende weken nog zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap: ik heb mijn buik echt nog een hele tijd ontzettend gemist!
Hier ook zwanger van een eerste kindje en ik kijk er ook erg naar uit! Heb nu wel lang genoeg gewacht vind ik zelf en ben erg benieuwd naar hoe onze kleine uk eruit ziet! Aan de ene kant vind ik de bevalling erg spannend, aan de andere kant zie ik er ook echt onwijs naar uit en kan ik niet wachten tot het gaat beginnen. Na veel overwegingen toch besloten om thuis te gaan bevallen (heb ook een voorspoedige zw gehad) dus erg spannend allemaal!!! Wist je maar wanneer het begon hé?! Dan was het een stuk 'makkelijker'
Het komt allemaal goed! Als je los kunt laten en mee kunt gaan met het moment is het een hele bijzondere ervaring, is mijn ervaring . En de eerste momenten met zijn drieeen, de eerste keer dat je recht in de oogjes van je kindje kijkt en hij/zij in de jouwe, dat je dat warme lijfje voelt.. Echt het is zó bijzonder, heb nu weer tranen in mijn ogen staan als ik er aan terugdenk!
hallo allemaal leuk dat ik reacties er op gekegen heb. ik vindt het ook allemaal erg spannend. en vooral de bevalling. maar kijk er ook erg na uit om ons kleine beebje in de armen te hebben, tog een raar idee dat dat kleintje in je buik dadelijk in je armen heb. @loesje86 ja wist ik dat ook maar waneer het begint. mijn schoonvader heeft een voorgevoel dat het de 23 december geboren word. dus ben benieuwd. zou wel grappig zijn als dat echt zo is. wij zijn trouwens bijna allemaal even ver hier.
Hallo dames, Ik ben vrijdag 34 weken en vind het ook met de dag spannender worden. Elke dag is weer een dag dichter bij. Me partner begint het nu ook echt steeds meer te beseffen dat hij straks vader is. Je leven veranderd en je bent opeens met drie. Het lijkt me fantastisch maar ook zal het best wel even wennen zijn. Ik moet altijd alles even op me in laten werken, denk dat ik dat straks na de bevalling ook heb dus ga zeker proberen de eerste dagen zoveel mogelijk tijd samen door te brengen, ik me partner en de kleine. Daarna langzaam wat bezoek laten komen, natuurlijk de opa's en oma's en broers mogen gelijk komen maar denk daarna rustig opbouwen...... De bevalling vind ik ook spannend, laat het volledig op me af komen. Hopelijk wordt het geen horror bevalling zoals je weleens hoort. We kunnen alleen maar van het beste uitgaan. Ondertussen wel lekker aan het genieten van de komende feestdagen, net me eerste kerststukje op tafel gezet! Staat zo gezellig. Alleen die buik, ben al 14 kilo aangekomen en voel me soms net zelf de kerstman, HOHOHO
De eerste keer was voor ons heel spannend. Ik heb een lange bevalling gehad, maar het is de mooiste ervaring die we samen hebben meegemaakt. Het was echt niet de makkelijkste bevalling maar dat is het volgens mij nooit. Maar dat accepteer je heel snel, en idd je lichaam neemt de controle daarvan over en je doet wat je moet doen. Succes!! En probeer ook een beetje te genieten
Spannend allemaal he! Ik ben bijna 38 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik ben er denk ik heel rustig onder, en heb echt zoiets van: "ik wou maar dat 'ie zich aandiende". Heb inmiddels wel al voorweeen, maar kan me echt niet voorstellen dat ik binnen nu en een paar weken echt een bevalling ga meemaken. Dat lijkt zo onecht, terwijl ik er zo klaar voor ben! Ik hoop trouwens dat ik in ieder geval 8 dagen voor de kerst ben bevallen, het lijkt me echt niks om tijdens de feestdagen de kraamzorg te hebben. Dan ben ik toch het liefst met mijn gezinnetje alleen samen en hopelijk weer een beetje op de been, zodat we indien mogelijk alweer af en toe naar buiten kunnen. Heb voor de zekerheid alvast de kerstboom opgezet, mocht de baby zich voor de uitgerekende datum aandienen (8 december), dan denk ik dat ik wel wat anders aan het hoofd heb. Allemaal nog veel succes met de laatste loodjes!
Spannend he? Ik heb het net achter de rug en had er heel veel zin in. Ik beviel uiteindelijk in hoog tempo binnen ruim 6 uur. Niet echt pijnloos zo'n bevalling, maar ook niet vreselijk. Vergeet niet aan je kindje te ruiken net na de bevalling, die geur is zo bijzonder dat vergeet je nooit meer.
Mijn zoontje is inmiddels 3 maanden en niets ter wereld had mij kunnen voorbereiden op hoe bijzonder het hebben van een kindje is. Alle draken van clichés hebben opeens zo'n betekenis gekregen en alles wat ooit belangrijk was staat zoooo veel lager op het prioriteitenlijstje dan dat lieve kleine mannetje. Natuurlijk had ik verwacht zielsveel van hem te houden, maar de manier waarop mijn hele wereld zo compleet en volledig om hem draait momenteel had ik noot verwacht! En de bevalling, tja, daar ga ik niet om liegen: het was vreselijk en pijn heeft een nieuwe betekenis gekregen, maarrrr... het was ook fantastisch! Die pijn, daar zit je gewoon middenin en je gaat er doorheen, maar je bent met zoiets bijzonders bezig. En dat moment dat dat warme, glibberige lijfje bovenop je wordt gelegd... Dat is onbeschrijfelijk mooi. Ik wens jullie allemaal een voorspoedige bevalling en heel veel geluk net jullie kindjes!
Voor mij is het ook de eerste en het duurt nog wel even voor ik ga bevallen maar ik vind het wel heel spannend allemaal. Hoe zou het voelen, hoe begint het enz. Maar ik moet zeggen dat ik er ook heel erg naar uit kijk om mijn kindje vast te kunnen houden.
Ik ben de hele bevalling niet zenuwachtig of bang voor de bevalling geweest. Ik had juist het idee dat het me een enorme kick zou geven zo'n bevalling. Totdat de afspraak voor inleiding werd gemaakt en de gyn me zei: Zullen we het morgen maar doen? Wat was ik bang en zenuwachtig omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu achteraf vond ik het een van de mooiste momenten in mn leven(Niet dat ik al zo lang leef). De tranen springen me nog in mn ogen als ik eraan terug denk. Wat bijzonder is dat... Oké het doet even pijn maar ohohoh als je je kleine ziet,hoort,ruikt en voelt....Er is niets mooier dan dat eerste moment. Dit is dan ook mijn lievelingsfoto: View attachment 201258 Geniet nog eventjes van je zwangerschap & heel veel succes bij je bevalling.
Heerlijk om te lezen allemaal! Ik ben ook zwanger van onze eerste en dus ook allemaal erg spannend! We zijn het wachten nu wel een beetje zat (ik nog iets meer dan manlief) en verlangen érg naar het moment dat de kleine geboren gaat worden. Ben ook zo benieuwd het nou werkelijk voelt om een kindje van ons samen te hebben! Kan me dat gewoon niet voorstellen en dat gaat ook niet als je het niet hebt meegemaakt. Maarjah...we hebben nog even geduld nodig en dat is best moeilijk
@Rrowan: wat een prachtige foto! Zo lag ik er écht niet bij na de bevalling.... Ik had al 26 uur niet meer geslapen, en had mede daardoor een heel opgezwollen hoofd, en dikke ogen...(ik had de laatste weken ook meer dan een kilo vocht per week vastgehouden, dus dat hielp ook niet...) Nee, die eerste foto's van ons, daar doe je me geen plezier mee!
als eerste wil ik zeggen. wat een prachtige foto. slaap al 2 dagen echt vreselijk slecht. bah nare dromen. durf amper in slaap te vallen slaap ik eindelijk schrik ik weer ergens wakker van. echt niet leuk meer. hebben jullie er ook last van.?