Thijn krijgt nu 5 flessen van 180+6 met forte en drinkt ze helemaal leeg En kijkt mij daarna aan met een blik van, was dat alles? Het advies van het CB is om met bijvoeding te gaan beginnen omdat hij dus al op een liter FV zit en omdat hij het eten bij mij uit de mond kijkt. (Luister eigenlijk niet vaak naar hun, maar kan me hier wel in vinden.) Ik wil eerst met de groente gaan beginnen, omdat hij vroeg bijvoeding krijgt. Hij heeft de meeste honger begin vd middag. Maar om nu al om 13.00 uur een groetehap te geven lijkt me ook niets. Hij slaapt trouwens om die tijd ook. Zijn schema is nu: 6.30 180+6 10.30 180+6 rond 14.30 180+6 18.30 180+6 22.00 180+6 Iemand suggesties? Hoe deden jullie dat? Het groentehapje verwarm je maar kan je hier dan wel 2 keer mee doen? Thanx
Hoi, Pete krijg al sinds een maand 5 flessen van 180+6 en drinkt ook alles op, dus ik ben bang dat ik het ook niet ga redden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeden. Hij zit ook vaak te bijten (in hoeverre je dan van bijten kan spreken zonder tanden) op zijn handen of speeltjes, dus ik heb wel het idee dat hij er aan toe is. We proberen in ieder geval tot 4 maanden te wachten. Ik wil dan ook met een groentehapje beginnen, omdat dit inderdaad beter schijnt te zijn. Nu heb ik begrepen dat als je een groentehapje eenmaal hebt opgewarmd, je dit niet nogmaals mag doen. Je kunt vaak wel 2 keer met een groentehapje doen, dus ik denk dat je dan de helft in een schaaltje moet doen en dit dan opwarmen. De andere helft bewaren voor de volgende dag. Hij heeft de meeste honger aan het begin van de middag? Misschien een idee om de 3e fles een half uur eerder te geven en zijn groentehapje dan rond 16.30 uur? Ik weet niet wat zijn slaaptijden zijn? Of anders de groentehap om 18.30 en daarna gelijk zijn 4e fles, maar dan 120+4 ofzo? Groetjes Saskia
Je moet niet de flessen verkleinen hoor. Het is BIJvoeding. Het woord zegt het al! Dus niets van de flessen afhalen, dat is de hoofdvoeding.
@dafje. Ik wil ook helemaal niets van de FV afhalen, of minder FV gaan geven. Het is puur voor erbij. Hij heeft aan alleen FV blijkbaar niet genoeg.
Groentehapjes mag je idd niet 2 keer opwarmen. Als je het uit een potje geeft kun je een beetje in een schaaltje doen en dan in de magnetron, de rest zet je in de koelkast. In het begin is het niet om hun buikje te vullen maar puur voor de smaak. Begin dan ook met een paar theelepeltjes. Je kunt dan de volgende dag de rest geven. Daarna moet je het weggooien want de potjes zijn meestal na openen max 48 uur houdbaar. In het begin moet je dus veel weggooien helaas, maar al snel eten ze zo een half of een heel potje leeg. Als je het zelf maakt kun je ze met de pot mee laten eten of van te voren maken en invriezen in een ijsklontjesbakje. Zo kun je iedere keer een paar ijsklontjes ontdooien. Misschien kun je de middag fles (aangezien je zegt dat hij dan het meeste honger heeft) ophogen naar 210+7? Ligt geloof ik aan zijn gewicht. Wat betreft het bijvoeden, ik ben totaal geen voorstander van het bijvoeden voor 6 maanden (omdat dan de darmpjes gewoonweg nog niet klaar zijn om iets anders dan melk te verteren), maar iedere moeder moet doen wat haar het beste lijkt. Het bijten/knauwen op handjes/speeltjes is trouwens geen teken van toe zijn aan ander voedsel. Dit is gewoon de manier waarop de kleintjes alles ontdekken en verkennen.
Ohja, nog een tip, koop een warmhoudbordje voor het groentehapje. Ik merkte bij Louise heel erg dat als het te koud werd ze niet meer wilde eten, terwijl ze nog wel wilde Ik heb hem bij de Hema gekocht, heet water erin, groente erin en alles blijft aangenaam warm!
@mauela79 Ik ben er ook geen voorstander van om voor de 6 maanden te gaan bijvoeden. Maar meer dan een liter FV per dag is ook niet goed. Wat blijft er dan nog over.....
Ja niet veel helaas... misschien is het een fase? Wij hebben bij Louise 1 flesje opgehoogd naar 210+7, die dronk ze ook helemaal leeg maar dit duurde maar een paar dagen, toen zat ze weer op 180+6 omdat ze die grote fles niet opkreeg. Als je zelf ook geen voorstander bent van bijvoeden zou ik toch even zoeken naar andere opties. Zijn alle flessen trouwens forte? Kan het trouwens niet zijn dat het verborgen reflux is? Dan moet je volgens mij helemaal oppassen met bijvoeden.
Ja alle flessen zijn al Forte. Tekenen van verborgen reflux heeft ie niet, heeft ook (bijna) nooit krampjes. Ik vind nutrix ook net zo goed bijvoeding als groente/fruithapje, alleen zit er in nutrix ook nog veel meer caloriën. Hij heeft dit al vaker gehad en toen konden we de flessen nog ophogen, maar dat gaat nu niet meer. Hij drinkt echt al zijn flessen helemaal leeg.
Tja... ik gooide maar een balletje op. Heb er geen ervaring mee maar heb vaker gelezen dat kindjes dan "onverzadigbaar" zijn/lijken. Vandaar dat ik er ineens aan moest denken. Misschien kun je anders even contact opnemen met de ha om te vragen wat hij/zij voor opties heeft.
Graag gedaan hoor, ik ben erg benieuwd wat je huisarts eventueel nog voor mogelijkheden/oplossingen heeft.
Ohja, misschien nuttig om dit topic ook even door te lezen, wellicht heb je er wat aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=78911
Dat is een vaak gehoord misverstand. Nutrix bevat nauwelijks calorieën! Als je een flesje van 125cc volstopt met nutrixpoeder, dan bevat die hele hoeveelheid ongeveer evenveel calorieën als 2 flinke slokken (moeder)melk! Die 2 of 3 lepels die je in een fles doet leveren dus echt een te verwaarlozen hoeveelheid calorieèn. Overdreven hongerig zijn kan ook samenvallen met te veel wisselingen in de bloedsuikerspiegel. Dan vallen ze vaak als wolven hun fles aan. In zo´n geval zie je verbetering als je vaker op een dag een kleinere fles geeft, dus niet 4 of 5 grote plenzen, maar 6 of 7 kleinere flesjes. Grappige is dat ze dan vaak gewoon wat minder totaal op een dag willen hebben.
Bedankt voor je reactie dirksmama. Dan is nutrix misschien toch een oplossing. Ik vind het niet kloppen dat het CB dat dan wel als reden aangeeft om het niet te doen! Meerdere kleinere flessen op een dag heb ik al een keer geprobeerd, als de fles op is begint hij met krijsen en houdt ook niet weer tot hij meer krijgt. Dan krijgt hij ook weer problemen met slapen etc. We zijn wezen puzzelen met de voedingstijden, misschien helpt het de tijden wat te veranderen. En ik zal dan om de tijd dat hij hongerig is wat nutrix door de fles doen. Ben benieuwd.
Mmm, bij reflux moet je toch wel erg voorzichtig zijn met bijvoeding, omdat het vaak samengaat met een intolerantie of allergie voor voeding. En rijstebloem is natuurlijk ook bijvoeding. Hebben jullie al eens een sterkere hypo-allergene voeding geprobeerd?
Thijn heeft geen reflux hoor! En er zitten in de familie ook geen allergiën. Wat dat betreft hoef ik het niet te laten.
dit klopt niet want 3 volle eetlepels nutrix staat gelijk aan 60cc water met 2 schepjes voeding met de calorieen 3 volle eetlepels nutix =45 kcal 60/2 flesvoeding = 44kcal