Gewone melk og peuter opgroei melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door toet, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wat geven jullie gewone melk op opvolgmelk naar 1 jaar?

Ik las net een stukje maar in de peuter opvolgmelk zit natuurlijk wel veel meer dan gewone melk?

Groetjes,

Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Graag opletten waar je iets plaatst.

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zit smorgens op de gewone melk nu, als hij 1 jaar is wil de laatste fles ook vervangen door gewone melk.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame kreeg na de opvolg melk gewone volle melk

de dreumes melk luste ze niet

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    okee, nu ben ik ook ff benieuwd..
    want onze kleine is nu 1 jaar geworden en krijgt gewoon de kruidvat melk voor kinderen van dacht 10 tot 16 maanden.. en vervwarmen we ook.. krijgt ze in de ochtend en avond..

maar jullie geven normale melk dat verwarmen jullie dan niet of wel? en dan ook net zoveel als je de echte opvolgmelk gaf of niet?

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik verwarm het niet

ik geef gewoon een fles vol en daar doet ze ong 3 uur mee
    dan vul ik m bij of wissel af met wat anders

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Bij het CB zeiden ze tijdens de laatste controle dat ik over mocht stappen op halfvolle melk als ze een jaar zijn. Dan wel vitamine d extra geven. Ik geef nu bij het broodje al gewone melk en ze lijken het koud niet echt lekker te vinden, dus verwarm ik het nog. De avondfles gaat nu half om half met opvolgmelk en de pap ook. Zo wil ik ze langzaam laten wennen.

7. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje is bijna 1 jaar en zodra de melkpoeder op is stap ik over op gewone melk.

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mijn dochter weigert een fles met gewone melk....dus ik wil straks overgaan op half half en dan zo laten wennen....

vind het nu ook wel prettig zo, ze eet slecht op het moment en zo weet ik iig dat ze genoeg aan stoffen etc binnenkrijgt.

9. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik geef nu al 1 fles gewone melk tussen de middag
    de ochtend en de avond is nog friso...

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars word van de week een jaar en die zit sinds gister aan de gewone melk. hij mocht van het cb ook drinkyoghurt bij zijn brood. is wat dikker ivm drinken uit een bekertje. hij krijgt nu smorgens pap met gewone melk (warm) tussen de middag koude melk, karnemelk of drinkyoghurt en savonds warme melk. hij vind het allemaal prima. vit d gooi ik meestal in de papfles

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Het cb adviseert om met 1 jaar over te gaan op "gewone" melk. Ze vinden het zonde geld en overbodig alle opvolgmelksoorten.

12. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier met 1 jaar begonnen met 2 flessen halfvolle melk op een dag. Gewoon in 1 keer overgestapt.
    Een beetje verwarmen en vitamine D extra geven.
    Gaat hier goed!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet echt veel meer hoor: vitamine D (kun je gewoon los geven), zetmeel (om te maken dat de melk goed vult, heeft je kind helemaal niet nodig: veel kinderen gaan er slecht door eten), meer suikers (ook niet echt nodig), smaakje (is dat nodig?). En dan verder, per merk verschillend nog dingen als vezels en vetzuren, maar die krijgt je kind ook binnen via het andere eten.

Maar goed, in Nederland is er peutermelk. In Indonesiƫ gaan ze veel verder: kleutermelk en schoolkindermelk (tot 12 jaar)...

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij gaan voorlopig nog door met de Friso. Een mens is niet gemaakt om koemelk te drinken. Maar dat is mijn mening.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En wat is Friso dan?

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    :D
    Inderdaad, die melkpoeder in Friso komt ook gewoon bij de vriendelijke zwart-wit gevlekte beestjes vandaan hoor!

Ik stap op gewone melk over als Bram 1 jaar is (of iets eerder, gewoon eens proberen).
    Ik vind die peutermelk echt onzin, als een kind goed eet en zijn vitamine D krijgt, dan is gewone melk voldoende.

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dan maakt het toch niet uit of je Friso of melk geeft? Beiden is afkomstig van de koe...

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vanaf 1 jaar eet je kind volledig met de pot mee en krijgt zodoende alle benodigde vitaminenen etc via de voeding binnen (uitgezonder vitamine D). Het advies is om vanaf een jaar tot 300cc melkproducten te geven, dit is dus inclusief het toetje, kaas boter etc..

Volle kinderen geef je halfvolle melk, halfvolle kinderen geef je volle melk..

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Volle kinderen geef je halfvolle melk, halfvolle kinderen geef je volle melk..

das een leuke opmerking!
    Wat is in jouw ogen dan een vol kind en wat is een halfvol kind?

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat kun je bepalen aan de hand van de groeicurve..Hangen ze met het gewicht een beetje tegen de middenlijn aan of zitten ze daaronder, dan geef je volle melk. Zitten ze boven de middenlijn, dan geef je halfvol. Mijn zoontje volgde altijd precies de middenlijn en die heb ik het eerste halfjaar vol gegeven, daarna overgegaan op halfvol..

Deel Deze Pagina