Ik vroeg me af of er erfelijke overeenkomsten zijn tussen moeder en dochter wat betreft zwanger worden. Als het bij je moeder lang geduurt heeft om zwangerte worden van de eerste(of tweede) is dat bij jou dan ook zo? Bij mijn moeder heeft het heel lang gebrrut tot ze zwanger was van mij. Ik ben bang dat dit bij mij ook zo is... Mensen met ervaring?
Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Durf het nu ook niet te vragen want dan vraagt ze weer aan mij waarom ik dat vraag!
heyhey Hiero allebei snel zwanger. Bij mijn moeder was het ook heel snel raak. binnen 3 maanden of zo.. bij mij de eerste ronde meteen. Jammer genoeg wel een miskraam geworden!
Ik weet van mijn moeder dat ze "plop" meteen zwanger was zodra ze van de pil af was.. Dus ik hoop dat dit erfelijk is
Als mijn moeder op een koud hoekkie ging staan was ze zwanger ...... Ik niet dat is al bewezen , ik heb op meerdere koude hoekkies gestaan maar ben niet zwanger geraakt ...... Het zal dan ook nog wel even duren voordat het raak is , zit vandaag al weer op dag 40 ......... L.sybje
mijn vader was zeeman en had af en toe verlof van een paar weken en het was telkens raak.. uiteindelijk vroeg de vk aan mijn moeder of ze wel de pil in huis had Maar ja ik heb binnen 1 jaar 2 miskramen gehad dus wel snel zwanger maar weet nog niet hoe het verder loopt. En je hebt natuurlijk nog een andere helft erbij nodig dus helemaal kan je het niet vergelijken.
Mijn moeder had een lang cyclus en was in no time zwanger elke keer... ik heb ook een lang cyclus maar helaas nog niet zwanger... Ik hoopte ook dat het erfelijk was... maar ben bang van niet!
nou mijn moeder is echt supper vruchtbaar en is 7 x zwanger geweest waarvan 2x een mk en 5 gezonde dochters. met haar 17 kwam nr1 en met haar 25 had ze er 5 waarvan de jongste 2 maar 11 maanden schele. ikzelf ben nu 25wk zwanger en heb er een jaar over gedaan, wel heb ik tussendoor een mk gehad met 11 wk dus eigenlijk 2x 6 maanden over gedaan. mijn oudere zus is door de pil heen zwanger geraakt dus die is net me moeder.
zwanger worden heeft met jou en je man te maken, dus of je moeder snel zwanger was doet er niet toe denk ik. de combi van je moeder en vader was goed, dus misschien snel. mijn moeder was ook in een zucht zwanger 4 keer geweest, maar ik na 2 jaar nog niet.
Mijn moeder is van mij dwars door de pil zwanger geraakt. Bij mijn broertje was het direct de eerste keer raak..
Nou mij moeder is meerdere keren zwanger geweest, mijn oudste broer is na 2 dgn geboorte overleden. Toen een miskraam, met mijn broer 2e) had ze een zware zwangerschap en ging ook bijna mis. Een vroeg geboorte met 6mnd overleden, paar miskramen en eindelijk na 6 jaar werd ik geboren zonder problemen. Bleek dat mijn moeder niet tegen de hormonen van jongentjes kan en deze daarom afstootte. Ik heb echter 2 zoontjes en nog nooit een miskraam of problemen gehad met mijn zwangerschappen, Conclusie: Het zegt niets!
dit heeft mijn moeder ook denkt onze huisarts alleen is nooit aangetoont. eerste mk was met 12wk en 2e met ruim 16wk bijde jongens. al haar dochters werden gezond geboren. mijn moeder is ook nog is een DES dochter en er werd tegen haar gezegt dat ze moeilijk zwanger zou kunne raken maar dit is dus niet zo maar de arts denk dat het misschien aan de DES ligt dat me moeder geen zoon kan dragen. mijn tantes (haar zusjes) die ook DES dochters zijn hebben bijde een zoon de ene heeft een geestelijke beperking en de ander is blind aan een oog en waarschijnlijk is hij rond zijn 20 compleet blind er is ook nog een meid geboren en deze is weer helemaal gezond.
Tja ik weet niet of dit n bakerpraatje is hoor. Ik zou me er als ik jou was niet te druk over maken. Mn moeder was binnen een half jaar zwanger van mij, mn zusje en broertje zijn onverwachts er tussen door geglipt hihi. En bij ons was t in 1x raak. Mn oma was ook bij elk van haar 15 kinderen binnen een jaar weer zwanger
Mijn moeder binnen 2 maanden. Ik binnen 6 maanden. Ik weet alleen niet of dit wel erfelijk bepaald is hoor. Misschien dat je deze vraag eens bij een vk neer kunt leggen.
de gyn heeft verteld dat het niet erfelijk is. als jouw moeder snel en jijzelf niet of andersom . Helaas mijn moeder wel 1e maand. Ik niet , maar dat ligt niet aan mij. xxx
Mijn ouders hebben er 4 jaar over gedaan om mij te krijgen (dat is incl. 9 maanden zwanger), toendertijd werd er nog niet echt nagedacht over reageerbuisbevruchting, IVF etc, dus het was gewoon ruim 3 jaar klustijd eer dat het raak was (gelukkig maar dat het ze wel gelukt is ), ze hadden nooit meer verwacht dat het toch een keertje raak zou zijn. Omdat ik ook dacht dat het misschien erferlijk zou kunnen zijn zijn wij onlangs gestopt met de pil en het was in één keer raak!
Mijn moeder was in ronde 3 zwanger van mij. Mijn broer kwam na 5 rondes. Voor mezelf? Ik zou het niet weten, ik zit nu in rond 4 voor de eerste!