Hoi iedereen! Volgende week is zoonlief jarig. Nu heb ik op pinterest cupcakes in ijskoekjes gevonden. Je doet dus deeg in het ijskoekje en bakt het in de oven. Nu wilde ik eens even horen of er al iemand dit gedaan heeft? En of het goed lukt? Want heb niet veel tijd om te bakken. Hij moet woensdag trakteren op school, samen met dochterlief gezien die in de vakantie jarig is. En zij wil wafeltjes, die ga ik maandag al bakken. Maar gezien ik dinsdag tot 19u moet werken en ze woensdagmorgen klaar moeten zijn... Dus even wat ervaringen gezocht En ik zie ook van die ideale houdertjes voor in de oven maar dat heb ik dus niet. Weet dat ze bij Jumbo van die vierkante koekjespotjes hebben, maar weet niet of ik die dan gewoon op de bakplaat kan zetten? Alvast bedankt om te lezen!
Ja hoor hartstikke makkelijk en leuk. Mijn vriendin heeft ze vaak gemaakt ziet er gezellig uit voor de kids.
Grappig ik ga dit zondag maken als traktatie voor mijn dochter. Ik heb al een proef run gedaan van de week. Met muffin mix, iets minder dan driekwart de ijsbreker vullen en dan 20 a 25 min op 180 graden. Ik had ze in een muffin blik gezet maar ik denk dat een bakplaat ook wel gaat. Ik heb voor muffinmix gekozen omdat je dan meer een bolletje krijgt dan met cupcake mix wat meestal platter blijft.
Oef! Was al bang dat de ijskoekjes zwart gingen worden in de oven ofzo. Proefje denk ik niet dat me nog gaat lukken. NandaK: Welke koekjes gebruik jij? En de topping? Daar ga ik chocolade nemen met hagelslag ed versiering. Ik ga denk ik voor een gewoon cakebeslag. Ivm allergie kan ik vaak geen mixen gebruiken en daardoor eigenlijk ook nog nooit gebruikt. Grappig dat je hetzelfde gaat doen Heb ook nog van die mini ijshoorntjes gezien met een cakepop, maar dat is me teveel werk voor 15 klasgenootjes. Dat ga ik eens op m'n gemakje thuis met de kindjes maken denk ik
Ik ga er witte icing op doen met van die disco spikkels. En dan een pluutje erin met daarop een foto van de m'n dochter met hoera 4 jaar erbij. Zat ook te denken aan zo'n toef als topping, maar ik weet niet hoe lang dat goed blijft buiten de koelkast. Ik maak de mix ook zelf. Wel met basterdsuiker maar niet met boter. Ik gebruik olijfolie.
Ah nog nooit beslag met olie gemaakt. Als je wil mag je me dat recept eens doorsturen via pb. Ik wilde eerst slagroom, maar van een bus gaat het inzakken als ik het om half 9 meegeef voor om half 11 te eten. En om verse room op te kloppen, is ook een heel werk en weet idd ook niet of het gaat houden. Vind het wel spannend, zo weer eens iets nieuws uitproberen
Ik heb het ook gedaan, toen allemaal verschillende bakjes beslag gemaakt en in ieder bakje een andere kleurstof toegevoegd, toen de bakjes vullen met iedere keer een lepeltje andere kleur en je krijgt als het gebakken is een heel leuk regenboogkleurige cake van binnen.
Gewoon op bakplaat gaat prima hoor. Een toef met veel poeder suiker krijgt een iets steviger laagje aan de buitenkant. Dus dat jan prima dag ervoor. Nu is het wel zo dat kinderen die toefen vaak niet lekker vinden .
Ah ok, super! Ga er voor de veiligheid bakpapier onder leggen dan, kan het niet vast kleven aan de bakplaat moest er een klein gaatje in de bodem zijn ofzo. Ja, merk ook dat de toeven niet zo in de smaak vallen bij kinderen. Meestal neem ik een gewone cake en dan met suikerpasta decoreren. Daar krijg ik meestal amper iets van terug van school Voor het feestje thuis ga ik wel een taart maken. blike: Klinkt ook leuk!
Ik heb alleen nog maar van die vierkante koekjes gevonden bij jumbo. Mini hoorntjes, geen idee. Ga straks eens op pad
Wafels houden goed hoor, die worden niet droog als ze in een dichte doos bewaard worden. De cakejes bak ik pas dinsdagavond. Die drogen idd sneller als ze een paar dagen staan.
Ik heb ze bij de plus gekocht. Ik maak ze de avond van te voren. En ik denk dat ik ze in een mand die en dan met doorzichtig kadopapier in pak.
erg leuk ! Ik heb het ook gedaan. Suikerwater en discodipjes + parapluutje en ze vinden het fantastisch De bleke ijshoorntjes worden een klein beetje bruiner, maar dat ziet er eigenlijk alleen maar lekkerder uit .
Oh paraplu'tjes, daar wilde ik ook nog voor kijken. Goed dat je het zegt! Morgen dan maar voor kijken Hebben ze die bij Action? Ik heb doekjes potjes genomen. Zitten er 22 in een doos, met 15 in de klas.
Ik heb dat al meerdere keren gedaan. Gewoon op het bakblik zetten, vullen met cakebeslag en bakken maar. Daarna even in de chocolade dippen en dan spikkels erop. De kids vinden ze heerlijk. Met een merengue toef erop vielen ze ook erg in de smaak. Kijk maar eens hier: zometeen naar school... (Pagina 1) - Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk - DeLeuksteTaarten.nl Forum
Ik heb ze in een muffin bakblik gezet en dat ging prima. Een toef er op met allemaal verschillende kleurtjes, wat spikkels en helemaal bovenop een rond snoepje. Parapluutjes heb ik bij de Hema gehaald. Het is echt te simpel, ik was ook bang dat het koekje zou verbranden en stond constant te gluren of het wel goed ging alleen opletten dat je ze niet te vol (1/2) doet, wanneer je er nog iets op wil maken.
enneh... als het niet lukt, of je wil nog iets bedenken voor de leerkrachten, die zitten meer te wachten op fruit. Leuk idee: 3 aardbeien op een stokje
De juffen hier zijn altijd erg blij met de traktaties De eerste keer vroeg ik of ze liever fruit hadden maar dat hoefde niet. Gewoon cake of taart ofzo was hun antwoord... Denk dat de juffen ook gewoon graag snoepen