Help dames. Zoals titel al zegt cd 9 echo 1 follikel van 14. Cd 11 weer echo 1 follikel van 17.5 en 1 van 14 overlegd met gyn wij mochten niet seksen want ze gingen zeker springen en kans op tweeling was te groot. Volgende cyclus 25 mg clomid gebruiken. Maar nou zijn wij een week verder en er is absoluut geen eisprong te zien in mijn temperatuur kaartje. en nu? Bellen naar zkh? Afwachten? Kunnen die dingen zomaar verdwijnen? Slaat 25 mg dan wel aan? Argh dus.
Ik denk dat je gewoon even moet afwachten..ik heb ook pcos en gebruik nu 4e keer clomid 100mg, laatste 2 keer wel goeie eisprong gehad maar helaas geen zwacherschap.. Ga jij niet voor echo net voor de ovulatie?
Als je hormoonmedicatie gebruikt, is temperaturen niet meer betrouwbaar. Dus je kunt een eisprong gehad hebben, ook al wijst je kaartje daar niet op. Het kan helaas ook zo zijn dat er geen eisprong geweest is. Soms heeft je lichaam een extra zetje nodig, zeker als je PCOS hebt. Je hebt geen medicatie gehad om de eisprong op te wekken. Het kan dus zijn dat de follikels niet zijn gesprongen en weer zijn gekrompen. Of ze kunnen zijn doorgegroeid tot een cyste, waarna alles hormonaal in de war geschopt wordt. In beide gevallen zal er geen menstruatie volgen. Ik zou afwachten totdat je een week of drie na de vermeende eisprong zit. Beetje moeilijk in te schatten, omdat follikels niet altijd rond de 20 mm springen, maar soms veel langer doorgroeien. Dan schuift je eisprong ook op. Ben je dan nog niet ongesteld, dan zou ik contact opnemen met de gyn. Dan kunnen ze met een echo kijken wat er aan de hand is en je eventueel een Primolut/Provera-kuur geven om je menstruatie op te wekken. Ik snap trouwens niet zo goed waarom de gyn twee follikels te veel vond. In ons ziekenhuis zien ze het liefst 1-2 follikels als je hormoonmedicatie gebruikt. Met drie doen ze ook nog IUI. Als je er meer hebt, wordt de behandeling afgebroken. In mijn ogen was er dus niks aan de hand. De kans op een zwangerschap is bij een dubbele eisprong niet twee keer zo groot, het scheelt maar een paar procent. De kans op slagen ligt maar rond de 20% per cyclus. Succes!
Hè Jippie super bedankt voor je antwoord, dus of geweest of weer gekrompen of cyste. Ik heb toevallig vandaag gewoon gebeld volgens assistent gynaecoloog moeten ze toch wel gesprongen zijn eind vorige week. Als ik over anderhalve week niet ongesteld ben mag ik al bellen krijg ik inderdaad provera, maar wel de lagere dosering van 25 mg clomid daarna. Hier hanteren ze echt maar 1 follikel? Ze zei omdat ik al eens zwanger ben geweest kans groter is. Ik probeer me uiteraard aan de adviezen van de gyn te houden. We hadden het wel gedaan avond voor de follikel meting.
Mijn eitjs groeien door de Clomid erg lang door. Dat kan het dus ook zijn. Mijne hebben wat moeite met springen, en springen pas rond de 30mm. Misschien groeien die van jou ook langer door?
Xelles ook jij bedankt voor jouw antwoord! Ik denk het zelf niet omdat met de echo in 2 dagen tijd netjes 3.5 mm gegroeid was, normale waardes. Ik moet er gewoon een beetje vertrouwen in hebben dat het wel goed komt
Follikels groeien wel langer door voordat ze springen als je Clomid gebruikt. Dat is een bekende bijwerking. Bij mij sprongen ze uit zichzelf, met Clomid, als ze rond de 24 mm zaten. Het is nooit standaard bij precies 20 mm. Dat verschilt per persoon en per cyclus. Om duidelijkheid te krijgen, zou je nog kunnen vragen of ze je bloed willen nakijken op de progesteronwaarde. Dit moet 5-7 dagen na de vermeende eisprong gemeten worden. Als ze eind vorige week gesprongen zijn, zit je nog binnen die marge. Als je de progesteronwaarde weet, weet je zeker of je wel of niet een eisprong hebt gehad. Als het niet zo is, dan zou je meteen met de Provera/Primolut kunnen beginnen.
Dat had ik gisteren gevraagd controle bloed, maar ik moest gewoon anderhalve week afwachten. Ik had heel af en toe (om de 4 maanden) nog een eisprong van mezelf en altijd mooie temperatuur stijging, eigenlijk zou ik dus gewoon de thermometer achter in de kast moeten gooien, maar dat is mijn enige houvast geweest de afgelopen 10 maanden. Moeilijk om dan ineens op het zkh te vertrouwen