wat eten jullie met kerst?!

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    nou de topic titel zegt genoeg denk ik...
    (oke oke, ben een btje erg vroeg dit jaar)

wat eten jullie met kerst?!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

geen idee nog. misschien wel gewoon een lekker patatje, pan snert of weet ik wat hahaha. geen culinaire hoogstandjes hier iig

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vermoed dat we op één kerstdag uitgenodigd worden bij mijn schoonouders om te gourmetten.

De andere dag zijn wij met z'n tweetjes en ik denk dat ik dan allemaal verschillende lekkere hapjes maak.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn zoontje is jarig op kerst..dus ik ben wel VERPLICHT om iets te maken. Ik maak maar een grote pan bami met salade, en voor de 'ik lust geen buitenlands eten' eters onder ons maar een grote ovenschaal aardappel anders. Het is totaal geen combinatie, en helemaaal niet kerstig maar ik weet het anders ook niet hoor:(

5. Chloe

Chloe Fanatiek lid

gourmetten!! haha, is traditie ;)

1 keer bij mn moeder, 1 keer bij mn schoonouders en 1 keer bij vrienden..:D

Dus je snapt wel dat ik alleen gourmet met kerst, daarna ben ik het weer een jaar zat haha

6. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    1e kerstdag gourmetten bij schoonouders en 2de kerstdag iets makkelijks dan zijn we thuis.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Hier ook meestal gourmet bij schoonmoeder. Tweede kerstdag zie ik nog wel, ik ben niet zo van de uitgebreide diners ;)

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik krijg beide dagen eters en ik ben dus wel van het uitgebreid koken ;)
    Nu heb ik dit jaar wel gekozen voor makkelijk want EN een kleintje rondlopen EN zwanger zijn betekent niet uitgebreid dus :D

Hierbij mijn plan, vanmorgen in elkaar geflansd:

eerste kerstdag:
    vleessalade
    vers brood
    salade met krieltjes
    kipquiche
    varkensrollade met knoflookspinazie
    perentaart
    komkommersalade

tweede kerstdag:
    salade caprese
    vleessalade
    vers brood
    hasselback aardappels
    gehaktballetjes in tomatensaus
    aardappelsalade met spekjes
    ravioli met kaas en spinazie
    komkommersalade

Ik heb er al helemaal zin in :D

9. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek ook nog iets lekkers.
    We waren eigenlijk van plan eerste kerstdag te gourmetten, maar dan met de luxere producten, zoals hertenbiefstuk. Maarja dat eet men rood, en dat kan natuurlijk niet ( zie banner )
    Misschien toch maar uitgebreid koken..

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    1e dag gourmetten,fondue of steengril bij schoonouders, 2de dag kalkoen bij mijn moeder.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

bij de schoonouders wordt het verassend genoeg wederom gourmetten.

kerstavond mijn familie hier en dan maakt iedereen een gang. Ik denk dat ik me waag aan het toetje. Iets met chocola en peer ofzo. Maar dat kan zo maar weer anders worden.

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wij

kerstavond : zelfgemaakte ragout met zelfgemaakte soep en broodjes met salade's en vleeswaren

1ekerstdag weten we nog niet

2e kerstdag bij schoonfam en dan gaan we lekker gourmetten met iedereen

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    haha, hier ook al gourmetten bij de schoonfamilie! de andere dag bij mijn papsie en mamsie, en daar zie ik wel wat er op tafel komt. heerlijk, zo'n luie kerst ;)

14. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik moet beide dagen werken dus het wordt iets wat niet al te lange bereiding nodig heeft. Dacht zelf aan een lekkere rosbief met krieltjes en salade en de andere dag weet ik nog niet. Heb niet zo'n zin om te gourmetten aangezien we dat ook elk jaar doen.

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ga een kerstdag grillen, dus lekkere vleesjes eten met salades etc.
    De andere kerstdag ga ik gevulde paprikas maken en met couscous erbij, dat ga ik ook maken voor mijn grandz btw :D Ik heb er nu al echt reuze zin in!!

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kerstavond gourmet, eerste kerstdag gevulde kalkoen met alles erop eraan en omheen. Tweede kerstdag een 5-gangen menu in een luxe restaurant. Allemaal even leuk en lekker wat mij betreft.

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Eerste kerstdag gaan we gourmetten met mijn schoonfamilie, standaart elk jaar.
    Verder heb ik geen idee. Gewoon iets van aardappel, groente en vlees. Maar wat dat zie ik dan wel.

18. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Zoals ieder jaar Kerstavond Canneloni (vers gemaakt door schoonmoeders) en op 1e kerstdag Gourmetten met mijn familie. Op 2e kerstdag werkt mijn man, maar halen we meestal een rijsttafel bij de Chinees.

19. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    1 van de 2 dagen nodig ik mijn moeder en mijn broer uit hier thuis. Mijn vader moet helaas werken allebij de kerstdagen en oud en nieuw.
    Maar ik zit te verzinnen (weet alleen het vlees nog maar) tussen eend of kalkoen. Maar denk dat het een eend gaat worden.
    Gaat ik eens effe mijn topclass maken...

20. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    1e kerstdag een diner met mijn ouders en 2e kerstdag gourmetten met de schoonfamilie

Deel Deze Pagina