het hoeft geen strijd te worden hoor. we hebben zonder huilen, zonder zeuren gestop.2 weken later vroeg hij 1 keertje waar zijn speen was.antwoord was:weg! geen probleem. ook slapen ging meteen goed. ik heb hem n paar weken van te voren gezegd met een leuk verhaal dat de spenen op n gegeven moment vleugels krijgen en naar de babies willen vliegen als het kindje groot is.(hij was net geen 2,5 jaar oud) dat verhaal heb ik dus vaak verteld. dat een kind, als hij groot wordt, zijn speen in een vogel nest legt en in de nacht gaat de speen vliegen en in de nest een mooie kadoo vr het kindje achterlaat als bedankt...op een gegeven moment knipje op zijn speen zodat het anders voelde. hij vroeg wat er met zijn speen was. ik ; ah misschien krijgt het vleugels? nou we hebben in de avond in een v ogelnestje gelegd(een houten huisje). zo ging hij slapen, zonder huilen etc. en in de ochtend mocht hij kijken of speen weg was en inderdaad speen weg maar kadoo's liggen op het nestje... het werkte echt heel goed. hij zei vaak aan de mensen dat hij die en die van de speen als kadoo kreeg. ik heb op deze manier gedaan omdat zoontje heel leuk vond om dat soort verhaaltjes te horen toen.
Zo de nacht zit erop... en het viel me mee.. Rond 23:00 hebben we haar laten plassen. Slaapdronken heeft ze toen wel om speen gevraagd en twee keer gesnikt. Om half 5 was ze echt verdrietig maar uiteindelijk - na even toegesproken te zijn door papa - lief gaan slapen. Ze vindt zichzelf nu wel een grote meid dus ik ben benieuwd naar vanavond en de komende nachten. Denk niet dat we er zo snel echt helemaal klaar mee zullen zijn. Het ene kind is het andere niet. Bij zoon ging het supermakkelijk. Aankondigen dat als de speen stuk zou zijn dat ie dan weg zou gaan. Op een dag een knipje erin gezet en toen was het klaar zonder kadoos, feeën, andere verhalen. Hij vond het prima... maar goed is ook een heel gezeggelijk kind. Tante Pollewop had dat misschien één nachtje ok gevonden maar was de volgende dag mee gegaan naar de winkel en daar scène gemaakt voor een nieuwe... hahahahahah Ach, ik denk dat we er wel komen. Ze kan duidelijk best slapen zonder dat ding, lekker met haar knuffels. We gaan straks even naar de Zeeman om iets moois van Prinsessen uit te zoeken!
Ah, vervelend. Voor jou, omdat iets waarvan je vindt dat het nodig is, zoveel toestanden oplevert, voor haar omdat ze moeite heeft met afscheid nemen,
Gelukkig is het je (achteraf) meegevallen. Hopelijk zijn jullie er over een paar dagen van af. Overigens vind ik het wel echt iets voor een dochter van jou om niet mee te willen werken aan een strategie waarbij ze zelf haar speen weg geeft! Ik zie het helemaal voor me! Volgens mij valt de appel daar niet ver van de boom! Ik moet zeggen dat ik de speen ook liever z.s.m. zie gaan. Mijn dochter heeft haar speen alleen in bed. En dat is inderdaad echt alleen een gewoonte. Als ze 's nachts huilt en wij haar speentje willen geven, wíl ze 'm vaak niet eens! Maar toch gaat ze niet slapen zonder. Na het slapen gaan we samen naast haar bed staan en dan gooit ze hem er zelf in. Ik haal hem dan weg als ze het niet ziet en leg hem in de bovenste la van de commode. Als ik dan later een keer met haar in haar kamer ben om haar te verschonen ofzo, ziet ze 'm niet liggen en is er geen probleem. Als ik dat wel eens vergeet, of nog geen gelegenheid heb gehad om 'm weg te leggen, maakt ze er een enorm drama van. Ik zit zelf al steeds te denken over maniertjes waarop ik haar van de speen kan krijgen. Ik denk alleen dat mijn dochter nog wat te jong is voor verhaaltjes met feeën, pieten of vogeltjes. Ze is nog geen 21 mnd oud, dus dat zal ze niet snappen. Aangezien ze nog zo jong is, en wij hier nu met wat omstandigheden zitten, waarbij we het niet kunnen hebben als we een paar slapeloze nachten hebben, laten we het nog maar even zo.
Nacht 2: zonder piepen gaan slapen en keurig door slapen tot even voor 8 uur... Erg blij en trots Meisjeslego in het vooruitzicht gesteld... helpt
Hier ook een speenverslaafde. Opeens waren alle spenen "kwijt" dus moest hij wel zonder. dat ging heel goed tot hij 2 dagen later een speen vond. Hij was alleen vies. Heb hem toen gewassen en ja heel.erg een gat erin geknipt. Die moest hij niet speen weggegooit en hij is er helemaal van af!!!!