Moeilijk hè! En wat ziet ze er nog mooi uit op de foto! Ik ben van mening dat een dier niet onnodig pijn hoeft te hebben. Heb je het idee dat ze pijn heeft? (Heb alleen OP gelezen) Onze kat is 12 jaar, gelukkig nog wel erg fit. Maar de gedachten alleen al dat hij niet het eeuwige leven heeft breekt mijn hart al.
Ik heb niet het idee dat ze acute pijn heeft. Maar wel last van haar artrose en de "tic" met haar kopje baart me zorgen. Neem daarbij dat ze af en toe zwalkt echt wel dement wordt en dan kom je op een punt dat ze niet lijdt qua ondraaglijke pijn, maar meer lijdt om wat ze niet meer kan.. En daar zitten we nu dus, of het beter voor haar is die beslissing te nemen. En ik heb al vaker de beslissing moeten nemen, maar het blijft toch moeilijk. Het is toch een leven wat je eindigd...
Wat een moeilijke keuze...net wat je zegt, je beeindigd toch een leven. Hier "gelukkig" de keuze niet hoeven maken, wij hebben onze poes vanmiddag dood gevonden in de bosjes....helemaal intact, dus waarschijnlijk is haar hartje gestopt. En bah!! wat voelt dat naar en verdrietig. Sterkte in ieder geval!
Heb je al advies gevraagd aan de DA? Ik zou het ook niet weten. Pijn is voor mij een no go, maar als ze nog redelijk fit is op enkele ouderdom dingetjes na, dan wordt het echt een rot keuze.