Heupdysplasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik ben gisteren bij het consultatiebureau geweest. En waarschijnlijk heeft mijn meisje heupdysplasie. Volgende maand moet ik weer terugkomen en dan kijkt de arts of het misschien uit zich zelf weer goed gegroeid is.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dat verwachten ze al best snel hoor een heupdyslasie... dachten ze bij mijn dochtertje ook en toen er foto's werden gemaakt niets aan het handje!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hebben ze al foto's laten maken?
    bij mitch dachten ze daar ook aan, maar uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn
    zou toch echt naar foto's vragen hoor

4. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, mijn dochter heeft met 3 maanden een echo gehad van haar heupjes en daaruit bleek dat ze links dysplasie heeft. Daarna werd er nog een foto gemaakt om het zeker te weten, een week daarna zaten we bij de orthopaed en nu zit ze ondertussen al 11 weken in een pavlikbandage.
    Ik snap niet helemaal dat je cb-arts een maand wil wachten om te kijken of het vanzelf verbeterd is. Want hoe sneller je behandeld, hoe beter, en sneller resultaat. Ik zou vragen om een echo, dan weet je direct of het dysplasie is of niet. Ze dachten dat de dochter van mijn collega ook dysplasie had, en die hebben ze wel direct doorgestuurd voor een echo en daar bleek alles goed op te zijn.

5. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Bij mijn dochter kwamen ze er pas na 6 maanden achter ( de oelewappers) dat haar heupjes niet goed waren en ze heeft toen van haar 7e tot 10e maand in een sprijdbroekje gezeten.

Als ik jou was zou ik zeker aandringen op een echo.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd even de huisarts bellen en vragen voor echo foto`s.
    mijn dochter heeft uiteindelijk ook 4 of 5 mnd met dr visserspreidbroekje gezeten(gekropen hihi)

moet zeggen ze is nu bijna 15mnd en soms als ze loopt twijfel ik, moet toch in mei terug komen voor afspraak(standaart controle) wil toch dat er foto`s gemaakt worden

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb het dus zelf als kind gehad en mijn zus ook daarom was er dus een kans dat mijn zoontje het ook zou hebben. Wij hebben een aantal maanden na zijn geboorte een echo moeten laten maken en mijn zoontje heeft het niet. Mijn neefje trouwens ook niet!

Ik zou wel gelijk om een echo vragen en het niet uit laten stellen, hoe sneller het behandeld kan worden hoe beter.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wat raar dat ze je niet doorsturen naar het ziekenhuis..
    Mijn zus heeft het vroeger gehad en daarom moest L. met 3 maand naar het ziekenhuis voor een echo.. dat is de enige manier om te zien of ze gelijk hebben.. a.d.h. daarvan laten ze een foto maken (of niet) en kijken ze verder.. Het wil trouwens niet meteen zeggen dat het op een spreidbroekje aankomt..

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Echt weer iets van een CB om het aan te kijken (sorry, maar ben niet zo'n fan vh CB)

Ik ben zelf fysio en hoe sneller behandeld wordt hoe beter.
    Zou je huisarts opbellen en een verwijzing voor een foto vragen.

Hopelijk is het toch niet zo! iig suc6 ermee

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    naar je huisarts gaan en door laten sturen.
    een foto geeft meer inzicht.
    bij ons heupluxatie geen kopgroei dus traktie gipsbroek spreidbroek
    van 4 maanden tot nu toe nog steeds mee bezig bijna 17 maanden is ze

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    en daarbij voelde onze kinderarts en zei dat er niets met de heupjes was wand hij schoot niet uit de kom

gek he!!! als je die niet eens hebt ontwikkeld

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heeft het cb ook iets geconstateerd toen onze dochter 8 maanden was. Meteen naar het ziekenhuis, echo gemaakt, konden ze het al niet meer goed op zien, foto gemaakt en 3 dagen nadat onze dochter om de tafel stond, is ze in een spreidbroek gegaan. Daar heeft ze van 8 tot 14 maanden in gezeten. Bij de volgende wil ik zeker dat er veel eerder naar gekeken wordt, want het was zo sneu om te zien dat ze probeerde te staan, maar dat het niet meer lukte. Uiteindelijk kon ze ook staan en lopen om de tafel in broek, maar ze kunnen het maar het beste hebben als ze nog liggen.

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    :)
    tja daar denk ik anders over jouw kindje kon dus met broek evengoed alles;)
    die van mij was 13 maanden en kon zich niet eens omdraaien:(
    gelukkig in tijd van 4 maandjes kan ze nu staan en aan tafel lopen maar wel met de nodige fysio.:)
    maar tuurlijk kunnen ze het er het beste snel bij zijn.

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Kon ze met 13 maanden niet omdraaien met spreidbroek aan, of zonder niet? En kwam dat door de spreidbroek? Wanneer heeft die van jou dan in een spreidbroek gezeten?

Ik had het veeeel fijner gevonden als mn dochter er met 3 maanden ofzo al in gezeten had. Rond die tijd lopen ze zeker nog niet :)
    En het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor een broek ze hebben.

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    mijn dochter kreeg met 4 maanden een opname in ziekenhuis van maand ze moest in een tractie daarna 12 weken van enkel tot buik ingegegipst en toen 23,5 uur per 14 uur spreidbroek tot 1 jaar
    nu is ze bijna 17 maanden en draagt m snachts nog.
    doordat ze altijd gespreid zat heeft ze niets ontwikkeld tot een jaar.
    kon alleen heel goed zitten;)
    maar gelukkig met veel fysio is ze nu al aan de tafel lopen.
    en nu als ze haar spreidbroek aan heeft en ik zet haa op de grond kan ze wel kruipen enz omdat ze nu weet hoe het moet.

maar snap wel wat je bedoeld als een kindje paar maandjes in spreidbroek moet is t beter als ze nog niet lopen.
    wij zijn er voorlopig nog niet van af.
    gelukkig is haar heupkop behoorlijk aan het groeien hij was zo klein als een kopspeld en nu ten grote van een euro munt.
    we moeten nog even maar komt vast goed.

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou aan de huisarts een verwijzing vragen om heupfoto's te maken en niet nog een maand wachten.
    Mijn nichtje deed alles met spreidbroek aan, zelfs leren lopen.

17. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bij ons dochtertje dachten ze het ook maar na de foto's bleek het toch binnen de norm te vallen. Nu blijkt wel dat ze hypermobiliteit heeft, dus erg lenig en veel ruimte bij gewrichten e.d.

18. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga van de week nog even langs de huisarts.

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb zelf vroeger n spreidbroekje gehad n jaar lang ook aantal maanden in zh gelegen enzovoorts... hoe erg het ook lijkt meiden het is voor mama erger dan voor het kind! ik kan me er niets meer van herrineren en nooit meer ergens last van gehad ;)

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

voor de ouders is het idd erger dan voor de kinderen, die van ons heeft er nog nooit om gehuild, en die kroop er zelfs mee, heeft met spreidbroekje aan leren zitten(vraag niet hoe zag er gappig uit)

ze was erg handig met het broekje, de 1ste nacht dat ze zonder broekje mocht slapen, was het drama, huilen ze miste het broekje gewoon, dus met broekje aan naar bed gebracht en snachts in haar slaap uit gedaan.

Deel Deze Pagina