Afgelopen woensdag heb ik een laparoscopie gehad en een chromopertubatie (HSG). Nu ben ik vergeten te vragen of je meteen deze cyclus weer mag proberen zwanger te worden of dat het beter is om een cyclus te wachten. Op internet kan ik er niks over terugvinden. Weet iemand dit? Ik dacht dat het misschien niet zo goed was, ook vanwege de narcose die je gehad hebt en dit misschien invloed heeft op de eitjes? Heb de 16e pas weer een afspraak met de gyn, maar ja... dan is mijn eisprong alweer geweest en hoef ik het niet meer te vragen. Alvast bedankt!
Hoi Caro, Wij hoefde toen niet te wachten. Volgens mij mag je gelijk proberen. Wil je het voor de zekerheid weten, gewoon even bellen met het ziekenhuis. Ze staan je graag te woord en daar zijn ze voor hoor. Succes. Groetjes, Elvira
Hoi Caro, Ons werd, door het UMC, geadviseerd om de maand na de HSG over te slaan. Dit ivm het achterblijven van de radioactieve vloeistof. Maar het is niet echt bewezen dat het schadelijk is zei ze erbij. Misschien heb je hier iets aan. Succes! Groet, Wendy
Hoi Caro, Ook wij moesten een maand (cyclus) overslaan. Zou inderdaad even met het ziekenhuis bellen. Groetjes Nijntje
Onze gyn heeft daar verder niets over gezegd. Alleen dat we pas gemeenschap mochten hebben als het vloeien over was. Ik denk dat je gewoon zwanger mag worden. Als het kwaad had gekund had de gyn echt wel benadrukt dat het schadelijk is en je niet zwanger mag worden. Heel veel succes verder met zwanger worden. Ik zelf heb helaas mijn ei gemist. Ik had toen nog geen behoefte aan sex had teveel last nog. gr vruchtje
In de brochure van mijn ziekenhuis staat dat je 'vrij snel weer mag vrijen' in elk geval, zodra je geen last meer van de laparoscopie hebt. Dus ja..
Allemaal bedankt voor julllie reacties meiden! Ik denk dat het "probleem" zichzelf al oplost, aangezien m'n eisprong over een paar dagen al is en ik eigenlijk nog helemaal niet aan vrijen moet denken. Daarvoor is m'n buik nog te gevoelig. Volgende ronde er maar weer tegenaan.