Zwanger willen worden met een candida-achtervolging

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Reb, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reb

Reb Niet meer actief

Hallo iedereen!

Misschien dat er iemand ervaring heeft met candida en zwanger willen worden.

Inmiddels is het anderhalf jaar geleden dat ik voor het eerst candida kreeg. Sindsdien heb ik elke maand, zo rond of na mijn eisprong te maken met candida (of een verergering van de bijhorende symptomen, het kan namelijk ook zo zijn dat mijn candida nooit echt weg is geweest).

Ik gebruik medicatie; Canesten (voor de daktarin-eieren ben ik allergisch) en moet ik elke maand op de 3e dag van mijn menstruatie een anti-schimmelpil slikken.

Nu zijn we al een paar maanden bezig met zwanger willen worden, en elke maand naar mijn NOD toe verlies ik toch een beetje de hoop dat het misschien wel gelukt is (as zondag NOD).
    Want kan ik wel zwanger worden als ik steeds candida heb? Naar mijn inziens is het dan niet best gesteld met je zuurgraad en is de kans niet heel groot.

Vrijdag mag ik dan EINDELIJK naar de gynaecoloog. Maar ik vraag me toch af of iemand hier ervaring mee heeft.

Bedankt alvast, liefs

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Reb,

Ik heb Candida, maar niet down under, maar in mijn darmen. Hierdoor werd ik erg vermoeid en hier ben ik via een natuurarts achter gekomen.
    Ik ben op een mega strikt dieet gezet en zowaar is het van 80% naar 30% gegaan. En ik voel me 10 x beter.

Vroeger had ik ook geregeld Candida down under, maar tegenwoordig gelukkig niet meer.

Candida (waar die ook zit) voedt zich met suiker, schimmel en gist. Dus elimineer die dingen in ieder geval uit je voeding. Dus geen suiker en toegevoegde suiker (wordt een leuke uitdaging want o-v-e-r-a-l stoppen ze suiker in), laat fruit ook even staan, geen alcohol (wordt omgezet in suiker), geen champignons, truffels e.d. en geen brood / crackers. Qua brood kun je roggebrood of zuurdesem pakken en qua crackers bijvoorbeeld maltesers of Fjord crackers (supermarkt).

Verder werkt knoflook de schimmel tegen en kun je bijvoorbeeld Pau d'arco thee drinken. Eventueel kun je ook thee trekken, afkoelen en middels een tampon inbrengen.

Op internet kun je ook veel over dit onderwerp vinden. Misschien kun je er iets mee. Ik weet eerlijk gezegd niet of het een zwangerschap kan beïnvloeden. Succes ermee.

3. Reb

Reb Niet meer actief

@Leen

Bedankt voor je reactie.
    Vandaag in het ziekenhuis geweest en de gynaecoloog vond het maar raar dat het elke maand terug komt. Nu moet ik de komende 3 maanden preventief medicatie gaan gebruiken.
    Ik had eergisteren al even snel gelezen wat je zei, dus heb ik ook verteld over dat dieet. Maar ze zei dat ik eerst deze medicatie maar moest proberen.

Verder inwendig onderzoek gehad en alles was in ieder geval in orde. Dat is wel fijn. Ook vertelde ze me dat candida de kans op zwangerschap niet verkleint, dus dat is goed nieuws!! :)

Deel Deze Pagina