Hallo verloskundige, Wij hebben in de badkamer op het witte plafond behoorlijk was schimmelplekken zitten, boven de douchecabine, omdat je er slecht kunt ventileren. Normaliter reinig ik dit met HG schimmel vocht en weerplekken reiniger en dan gaat het weg. Tijdens de zwangerschap durfde ik dat eigenlijk niet, omdat het heel agressief stink spul is en ik slecht kan ventileren in de badkamer. Maar nu is mijn vraag, zijn die schimmels eigenlijk ook niet heel slecht voor het ongeboren kindje? Zodra ze er is willen we het weer reinigen en schilderen, zodat het weer netjes is. We gaan haar badderen op haar eigen kamertje, dus dan heeft ze er geen last van. Kan ik beter wachten met reinigen en schilderen, of zijn die schimmels ook gevaarlijk? Alvast bedankt!
Hoihoi, Ik denk dat het weinig kwaad kan, je kan het altijd laten reinigen en schilderen maar laat dit aan je partner of iemand anders over. Imke
Oke dank je! Die schimmel zelf, is dat schadelijk voor de baby? Ik weet dat het bij mensen met een lage weerstand klachten kan veroorzaken, maar kan het ook kwaad voor een ongeboren kind? Ik sta toch elke dag onder de douche