Wat een naar gevoel...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Elena22, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Lactulose halen (kan zonder recept bij apotheek)! Helpt echt, wordt het smeuig van:)...

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    microlax, is een miniklysmA. hELPT erg snel

3. Emmely

Emmely Niet meer actief

2 Kiwi's dat helpt bij mij echt of flink wat roosvicee Laxo en veel water drinken

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nog steeds niet over :(:(:(

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En hielp de vaseline-tip niet?????

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh verwacht ook alsjeblieft niet dat het binnen een dag weer als een zonnetje loopt daarbinnen....
    Ben je al wel geweest? Wat heb je gekregen van de apotheek?

Als er maar iéts uitkomt, mag je al blij zijn hoor! Dat betekent namelijk dat de boel toch weer op gang komt. Dus niet teleurgesteld raken als je maar een klein beetje hoeft....

Heb je bij de drogist als Metamucil gehaald? Die zakjes met vezels mag je 2 tot 3 keer per dag, als extra ondersteuning.

Ik heb zelf al denk 10 jaar geen vezelvrije producten meer aangeraakt, eet nooit wit brood, matig met rijst en pasta, altijd veel vezels dus, en ik heb toch last van een moeilijke stoelgang. Dan helpt het dus niet als je 'ineens' veel vezels zou gaan eten, dat doe je al (las ik, toch?).
    Metamucil (en je hebt nog zoiets, ben de naam even kwijt, maar dat moet je bij de apotheek halen) is dán, als je dus al veel vezels eet, nog wel iets extra's.

Sterkte

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik verwacht ook niet dat het gelijk helemaal over is maar het wordt steeds erger...
    Pijn in me buik, alleen een warme kruik geeft een beetje verlichting...
    Pijn in me benen en me rug van al het liggen... :(

Ik had een laxeerdrankje gehad... als er om 3 uur geen verandering is moet ik weer de dokter bellen...

Vezels eet ik genoeg, evenals kiwi's ed.

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    ik zou ook juist een beetje gaan bewegen als ik jou was....

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Die tip met het glas lauwe water en de flinke scheut olijfolie erin is echt de allerbeste. Smerig of niet.
    Voor als je gewoon niet makkelijk kan is een glas lauw water op je nuchtere maag al goed, als je echt verstopt zit doe je er maar beter wat olie bij ook.

Werkt echt zeer goed.

10. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    o mijn god...haha. Weet je dat ik het echt super vind dat hier zo goed op gereageerd word! Gewoon met oplossingen komen ipv vies en bah e.d. echt super dit forum!

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik een jaar of 10 was. kan het me nog supergoed herrineren, wat voelde ik me beroerd. Toen heeft mijn moeder er met een lepeltje 'de kop' afgehaald en de rest was gewoon zacht. daarom zou ik inderdaad, zoals al eerder gezegd is, met vaseline en een handschoen proberen het eruit te halen, of heb je anders geen 'spuit' (bedoel ik meer zo eentje met een wijde opening,om dieren mee te voeren e.d.) waarin je een beetje vaseline met water kan mengen ofzo en dit er een beetje in kan spuiten?

Hoop dat het snel opgelost is, succes!

xx

11. Carina21

Carina21 Actief lid

8 sep 2009
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    als het echt niet gaat,is een microlax clysma misschien een uitkomst maar dat zal je arts zelf wel zeggen dan.
    Op je nuchtere maag 's morgens 2 glazen lauw water drinken en dan een kiwi eten.
    Veel drinken en vezels eten,maar dat deed je al he.
    Witbrood en harde deegwaren zoals pizza's zijn echt uit den boze.

groetjes Carina

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @ Reintje, daarom is dit forum TOP he! :)

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Sinds afgelopen vrijdag ben ik uit mijn lijden verlost :) wat een opluchting!

Thanks meiden voor al jullie adviezen!

Liefs, Elena

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Goed nieuws! Wat zal jij opgelucht zijn :D goed zo meis, veel succes verder

Liefs

15. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Ooh hehe gelukkig! Ben blij voor je meid!!!

Liefs Loes

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Er zijn diverse middeltjes ervoor; op de nuchtere maag een glas lauwwarm water nemen, op nuchtere maag een kiwi eten, veel uien en fruit. En vooral heel veel drinken. (water dan he...;) Wat je niet moet eten is witbrood en beschuit, dit stopt ontzettend! En vooral bruinbrood waar volkoren in zit. Hoop dat het binnenkort beter gaat! Ik weet er alles van!

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wilde net een topic aanmaken of iemand iets wist tegen obstipatie maar toen zag ik deze.
    Staan veel buikbare tips in want ik word gek van de obstipatie nu ik zwanger ben.. voorheen had ik dit helemaal niet pff en nu bah, het is geen fijn gevoel iig.

@Reintje: waarom zou er met bah of vies worden gereageerd? :) Iedereen heeft wel eens last hiervan *helaas want het doet pijnnnnn* hooguit vies zoals de tip van de olijfolie lol maar das meer omdat het een smerige smaak heeft haha

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik heb er ook veel last van tijdens m'n zwangerschap
    heb hier nu wel microlax in huis voor als het echt erg is.
    maar ik probeer elke morgen een glas fruitsap te drinken. En dan heel veel water, helpt bij mij ook wel eens.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had lactulose *kreeg ik jaren geleden voorgeschreven voor mn slecht werkende darmen* ik weet dat je het ook kan halen bij de drogist, heb alleen nooit gekeken of het kan tijdens de zwangerschap, wat een ideaal spul is dat, 1 kleine hoeveelheid daarvan en binnen 10 minuten ben je verlost van je krampen.
    Ik ga nu elke ochtend op mn nuchtere maag een glas warm water drinken, fruitsapjes drink ik heel de dag door bijna en heel veel water.. aan het vocht gehalte ligt het iig niet hihi.
    Microlax kon ik nog niet..

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    microlax is ideaal als je een paar dagen niet geweest bent en t onderste gedeelte hard is.
    Met alles wat je krijgt van movicolon oid hou je de ontlasting zacht maar t komt niet aan t onderste gedeelte wat al hard is.

Om dat te voorkomen zul je alle tips hiervoor gewoon dagelijks bij moeten houden qua voeding. Mocht t dan nog niet lukken dan zou ik zelf idd lactulose als onderhoud gebruiken. Dat is veilig tijdens zwangerschap en je darmen raken er niet aan gewend. je krijgt er dus geen luie darmen van en na de bevalling als t weer gewoon lukt laat je m weer weg

Deel Deze Pagina