al 1,5 dag hoge koorts en zakt niet !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindy, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hai meiden

MIjn zoontje van bijna 11 maanden heeft sinds 1,5 dag koorts
    onverklaarbaar want hij was zooo gezellig niks aan de hand en ineens had hij koorts en het zakt niet het wordt alleen maar meer 39,4 was hij net en vanmorgen was hij 39.0.. dit heeft hij dus al 1,5 dag.. en zelfs na het geven van een zetpil zakt het niet :(..
    de ha zegt dat hij best 3 dagen koorts mag hebben.. maar ja hij moet toch wel een keer zakken toch??.

hij drinkt slecht.. en is pieperig.. spuugt sinds vanmiddag :(..
    normaal maak ik me er niet zo druk om maar dit keer vind ik het maar niks mijn oudste van bijna 3 heeft al een paar keer koortstuipen gehad.. waar ik toch wel bang voor ben :(..

Robin heeft ook continu oorontsteking het is nu 5 wkn geleden dat hij antibiotica heeft gehad in totaal heeft hij al 5 x antibiotica gehad omdat hij zelf niet beter werd :(,,
    vind het zooo zielig., arme knulletje is ook continu verkouden..
    en ja de ha is zoo makkelijk bah..

ik weet neit wat ik moet doen nu?
    iemand tips??..

alles is welkom

(en dan moet ik straks ook nog naar een vergadering van mijn werk waar ik echt niet onderuit kan :(.. baal er zooo van :(.. hoop dat de oppas er geen problemen mee heeft...)

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik zou het nog even een dagje aankijken, heb het wel vaker gehoord dat 3 daagjes koorts geen kwaad kan.
    Als er dan nog niks is veranderd kan je altijd weer aan de bel trekken.

Beterschap ermee meid!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wel even op het drinken letten. Bij kindjes kan de temp snel stijgen en in principe is dat goed, het bestrijd de ziektekiemen. Het enige wat dan "gevaarlijk" is, is dat hij gaat spugen/diarree en dat hij minder drinkt. Dan kan hij uitdrogen. Zolang hij nog wel iets drinkt, zou ik het even aankijken. Als het morgen nog zo is, gewoon even bellen met de assistente en vragen of de HA even kan checken. Liever voor niks toch gaan!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij twijfel gewoon nog een keer bellen meid.

Ik zou het zelf nog even aankijken maar als jij zo ongerust bent moet je gewoon even bellen.

Sterkte voor je kleintje

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

39 graden is voor een kind geen extreem hoge koorst. Pas als de koorst 3 dagen continu hoog blijft hoef je pas de dokter te bellen. Natuurlijk moet je ook bellen wanneer je kind apathisch wordt of te weinig drinkt maar je mag ook bellen wanneer je ongerust bent. Ga er dan alleen niet vanuit dat de dokter veel voor je kan doen!

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hai meiden

hij heeft in de tussen tijd alles er uit gespuugd :(
    en heeft nu 40 graden koorts slaapt eindelijk na 1 uur heel hard huilen schreeuwen krijsen.. zoo zielig. hoop echt dat het gaat zakken want tot nu toe heeft een zetpil nog niets uit gehaald.
    hij heeft vanmiddag niks gegeten en gedronken :(..
    hoop als hij zo wakker wordt dat hij wat wil drinken.

ik ga niet naar de vergadering heb ik besloten :)
    gaat tegen me gevoel in anders.

7. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden

ben gister avond toch nog naar de hapa geweest.
    hij haalde zo raar adem en was niet aanspreekbaar
    de koorts was 40.3.
    we mochten meteen komen.. helaas in de auto heeft hij
    een flinke koortstuip gekregen we waren nog 3 stoplichten verwijderd van de hapa.. mijn man heeft als een speer het gas in getrapt en bij de hapa aangekomen namen ze hem mee en heeft hij diazepam gekregen hij werd vrij snel rustig hij was alleen heel verdrietig en in paniek na evne mt het gezeten te hebben werd hij rustig en kwam hij helemaal bij. zehebben hem even onderzocht en hij blijkt een virusje onder de leden te hebben doe je niks aan.. hebben nu medicijnen mee gekregen voor als hij weer een koortstuip krijgt.

Hebben wij demy toen ook gehad, demy heeft toen geen koortstuipen meer gehad, dus hopen dat het hier niet meer voorkomt was er toch wel weer van geschrokken
    het is toch je kind..
    dood eng.. maarja het gebeurd nou eenmaal.

bedankt voor jullie adviezen.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Goed dat je dan toch bent gegaan.

Hopelijk knapt je kleine snel op. Een koortsstuip lijkt me eng om mee te maken.

Sterkte voor jullie!

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gelukkig weet je nu iets meer, succes meid en beterschap!

Deel Deze Pagina