Hallo allemaal, Er zijn al tig posts over dit onderwerp maar wil jullie toch graag mijn baby's slaapgedrag voorleggen. Allereerst zal ik hieronder zijn ritme (sinds 1 week) beschrijven: 's Ochtends om 7uur wakker worden, vervolgens om de 4 uur de fles (150 of 180ml met resp. 5 of 6 schepjes Nutrilon). Na de 1e 2 flessen valt ie met gemak weer in slaap. Na de fles van 1500uur worden het hazeslaapjes en vanaf de fles van 1900uur is meneertje klaarwakker en weigert te slapen. Niet in zijn wieg en niet op de arm of liggend bij mij of mijn vriend. Klaarwakker! Althans, dat lijkt zo maar ondertussen gaapt -ie steeds en wordt hij steeds bleker. Kortom.. hij is wel moe maar slaapt dus niet. Dit duurt tot aan de laatste fles van 22.30uur. Daarna is hij moe en slaapt hij makkelijk in in zijn eigen wieg. Nu sinds 2 dagen slaapt hij dan door tot 0700 uur (jippie ). Hij slaapt overdag dus prima en na die 1500uur steeds minder. Overdag ligt hij in een lichte slaapkamer dus hij kan niet het idee hebben dat het nacht is. Ik heb al geprobeerd om hem na de 1e 2 flessen langer wakker te houden maar hij valt gewoon steeds in slaap. Verder is het een heel vrolijk mannetje en ik heb niet het idee dat hij slaap tekort komt. Ik ben alleen bang dat dit op langere termijn misschien gevolgen gaat hebben en, 1900 uur is gewoon bedtijd! Hij is nu 2 maanden dus ik snap dat hij nu langer wakker gaat zijn maar ik denk niet dat dit de manier is. Hebben jullie tips? Ik denk er over om de babyslaapgids (www.babyslaapgids.nl) te downloaden. Iemand ervaring?? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
onze dochter is bijna drie maanden, en slaapt na de fles van 15.00 uur ook nog maar minimaal sinds een week. de fles van 07.00 en 11.00 uur zijn geen probleem, gaat daarna heerlijk slapen, na 11.00 uur gaan we meestal wandelen dus slaapt ze in de wandelwagen. na 15.00 uur slaapt ze tijdens de fles, leg ik haar in bed gaat ze alweer huilen, en slaapt hooguit een uurtje. ik haal haar daarna er uit, en is ze lekker beneden. een paar dagen huilde ze dan rond 18.00 uur, gapen, moeie slaperige ogen, maar niet gaan slapen. nu zetten we haar in een wippertje op tafel als wij aan het eten zijn, en dan wil ze nog weleens een half uurtje in slaap vallen. om 19.00 uur krijgt ze dan weer de fles, en tot nu toe hebben wij dan het geluk dat ze na een minuut of 10 mopperen, wel in slaap valt tot de volgende ochtend 07.00 uur, om 23.00 uur geven we haar nog wel slapend een flesje. raar he, dat ze moe zijn maar er niet aan willen toegeven? ik heb me er maar bij neergelegd, dat ze huilt tussen 1700 en 1900 uur, volgens de ka heb je mopperkindjes en kindjes die altijd slapen misschien moet je hem ook eens in een wippertje leggen, kijken of hij dat fijn vindt.