hallo allemaal. ik heb een paar vraagjes. ik heb altijd al afscheiding gehat maar nu ik zwanger ben (van de eerste) is het meer als normaal, het is wittig (normaal is het doorzichtige slijm. is dat normaal? en hoort dat erbij ik ben 11 weken. en heb nog een vraagje ik ben veel duizelig soms moet ik me gewoon vasthouden hebben meerdere vrouwen daar last van en word het minder? sorry voor al die vragen dit is me eerste zwangerschap en wil zoveel mogelijk weten voor een fijne zwangerschap. zoals mischien gelezen een tijdje terug, ben ik onverwachts zwanger geraakt nu we er aan gewend zijn, zijn we tog heel erg blij dat we papa en mama mogen worden. maar nu is mijn vraag wij moeten verhuizen wegens dat wij hier geen kleine kunnen hebben. 1 augustus kunnen we de woning in. maar hoe kan ik dat het beste combineren om stress te vermijden? er zijn mensen die ons helpen maar dan nog is dat erg stressen voor mij omdat ik zelf iemand ben die alles graag zelf doet. er zijn op dat moment veel mensen over de vloer bijv (schoonouders.) die willen overal mee helpen maar ik kan er moeilijk tegen dat het druk is. hoe kan ik daar het beste mee omgaan. hoop dat iemand mij kan helpen met me vraagjes. xxx sharon
Over het verhuizen moet je je echt niet te druk over maken. Wij zijn bij mijn eerste zwngerschap 2 maanden voor de uitgerekende datum verhuisd, lekker relax doen en kijk wat je aan kan. Als je rust nodig hebt moet je gewoon even lekker in de zon gaan liggen als die er is. Afscheiding is heel normaal. Tijdens de zwangerschap altijd meer last van dan normaal.
zoveel afscheiding is normaal ik heb er sinds mn zwangerschap ook heel veel last van vervelend maar weinig aan te doen. duizeligheid is ook normaal probeer geen onverwachte snelle bewegingen te maken en rustig op te staan. en over de verhuizing geef gewoon aan de mensen in je omgeving aan wat jij prettig vind en of ze daar rekening mee kunnen houden je bent nog niet zo ver in je zwangerschap gelukkig dus je kan nog een hoop zelf doen.
Veel afscheiding is volkomen normaal bij een zwangerschap, dus geen zorgen over maken! (verbaas me hier ook over de hoeveelheden - sorry als TMI...) Probeer tijdens de verhuizing af en toe was rustmomentjes voor jezelf in te bouwen en kijk met een koud glas frisdrank lekker even toe hoe de anderen het doen. Nu heb je het perfecte excuus . Verder moet je denk ik proberen om wat meer los te laten dan normaal en je niet druk te maken over details. Mochten bepaalde dingen niet helemaal naar wens zijn, dan kun je dit achteraf bijna altijd nog aanpakken. Verder geldt ook hier, geen zorgen - er zijn zoooooveel vrouwen die juist tijdens de zw gaan verhuizen en ik heb nog nooit gehoord dat het een negatief effect op het beebje had. Het is maar net wat je er zelf van maakt, vergeet vooral niet dat je zwanger bent .
Ik weet niet of je al bij de VK loopt of bij een huisarts je bloeddruk hebt laten meten maar ik had in het begin ook veel last van duizeligheid en bij mij kwam het doordat mijn bloeddruk erg laag was. In het begin van een zwangerschap is dat volgens mij ook wel normaal die lage bloeddruk. Afscheiding heb ik ook vele last van, is ook niets om je druk om te maken. Probeer met verhuizen gewoon zo rustig aan mogelijk te doen en doe gewoon wat jij denkt aan te kunnen. Ga vooral niet zwaar tillen, doe maar lekker delegeren
Als je veel duizelig bent kan dit idd heel goed met je bloeddruk te maken hebben zoals Tetta al aangeeft. Als het goed is houdt de VK dit elke keer bij. Mijn bloeddruk is ook veel te laag, resulteert ook in duizeligheid, ik loop bij een gyn ivm een tweeling. Die geeft aan dat je beter een lage dan een hoge bloeddruk kan hebben. En het kan ook aan ijzertekort liggen. Misschien kun je via de VK daar wat voor krijgen, ik heb ook ijzertabletten. En anders heb je ook limonade siroop met extra ijzer, en anders spinazie e.d. En dan nog een tip van mijn gyn, die jij ook goed kunt gebruiken: Denk er trouwens goed om dat je goed blijft eten bij duizeligheid, je hebt namelijk vaak minder reserves nu je een kindje bij je draagt, dan kan het zijn dat als je weinig eet je eerder van je stokje gaat. Normaal als je niet zwanger bent vangt je lichaam het te weinig eten zelf op, daarvoor zit er wat in je lichaam die dat reguleert. Wanneer je zwanger bent is het vaak zo dat je die reserves niet meer hebt omdat de baby eerst aan de beurt is. Succes met de verhuizing!
Hoi! Ja let ook goed op je eten! Ik werd in het begin heel vaak en snel en erg duizelig en slap als ik niet goed regelmatig at. Veel meer dan daarvoor. Had meteen een wegtrekker. Dus ik had altijd een appel of een crackertje mee. Ook wat drinken. Afscheiding is blijkbaar ook heel normaal, ja niet veel aan te doen. Volgens mij moet je niet (te veel) inlegkruisjes dragen, want dan heb je weer meer kans op een schimmelinfectie, wat bij zwangerschap toch al vaker voorkomt. En een beetje stress rond een verhuizing geeft niets. Wel zoveel mogelijk voorkomen. maar eenbeetje kan geen kwaad. Ik heb hier een groot deel van de zwangerschap ook in stress gezeten met relatie. Mijn baby (in debuik) in zelfs nu nog wat aan de grote kant. .. xx