Op reis! 2 vragen...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nadia1975, Jan 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadia1975

Nadia1975 Lid

Jan 19, 2007
    15
    0
    0
    Hoi,

volgende week ga ik voor 9 dagen naar een tropisch eiland (Dom. Republiek). Ik heb geen vaccinaties nodig, te meer omdat ik die allemaal in 2003 heb gekregen i.v.m. een wereldreis. Zijn er toch dingen waar ik rekening mee moet houden op reis?

Eind februari ga ik met mijn man en een groep vrienden ook nog snowboarden. Is dat wel slim? Ik ga sowieso mee, maar ben een beetje bang voor de impact van een dreun (andere boarder/skieer, of gewoon een smak tegen de grond). Wat is jullie visie hierop?

Hartstikke bedankt voor de reactie.
    Esther

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esther,

waar je nog op moet letten is dat je schoon drinkwater neemt en goed hygiënisch omgaat met voedsel.

Eind februari ben je een week of 10 zwanger en dan is snowboarden geen probleem, de baarmoeder komt dan nog niet boven het schaambotje uit en is dus helemaal beschermd. Ook is het kindje veilig beschermd in het vruchtwater. Lekker sporten dus. Wel belangrijk, maar dat geldt voor iedereen, is een goede voorbereiding, dus wel oefeningen doen al thuis zodat je kans op blessures klein is. Want zwanger met een gipsbeen is ook niet ideaal!

Je boft maar zeg, met twee keer zo'n luxe vakantie, geniet ervan!

Mirjam

3. Nadia1975

Nadia1975 Lid

Jan 19, 2007
    15
    0
    0
    Beste Mirjam,
    dank voor je antwoord. Zeker nuttig. Ja, het komt toevallig zo uit dat we deze 2 trips zo gepland hadden. En ik vol me inderdaad een bofkont. Ik zie er erg naar uit, net als naar de rest van de zwangerschap. Nu ben ik 5,5 week zwanger, en ik maak me minder zorgen dan in het begin.
    Groet,
    Esther

Share This Page