welke speelkeuken kopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yvonne1977, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonne1977

20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Mijn zoon van anderhalf zit op de creche en speelt daar graag met een keukentje. Wij willen er zelf ook eentje kopen maar twijfelen enorm;
    De Ikea speelkeuken staat met mooist in de woonkamer maar maakt verder geen geluid. De speelkeukens van Tefal/Smoby zijn te lelijk om naar te kijken maar hebben veel meer "special effects". Iemand advies of ervaring???

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat noem jij lelijk ? ;) Ik denk dat je er een moet kopen waar hij het meeste van kan "leren", bijv. op een knopje drukken = actie. En niet eentje waar hij totaal niks mee kan (bij wijze van spreken!)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Tsja, kinderen kunnen meer met een IKEA keukentje dan je denkt hoor.
    Zodra je potten en pannen e.d. hebt en deurtjes die open kunnen, vinden zij het meestal wel prima.
    Geluid is niet noodzakelijk.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ikea! Hier al bijna 1,5 jaar een daverend succes bij zowel mijn oudste zoontje en dochtertje.
    Dat er geen geluid etc op zit was voor mij juist heel belangrijk, dat vind ik vreselijk irritant en ze zijn er vaak snel op uitgekeken.

Ik denk trouwens dat kinderen veel meer leren door hun fantasie te gebruiken, dan door op knopjes te duwen.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
  6. yvonne1977

20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Wij gaan toch voor een schreeuwerige, plastic keuken met veel geluid hahaha.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij gaan voor die van Ikea, maar we zijn sowieso niet van 'druk op een knopje en kijk toe' ;)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mee eens! Ik zou die van de Ikea kiezen, zonder twijfel :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is maar hoe je het bekijkt. Onderzoek heeft al vaak aangetoond dat juist speelgoed wat niet gedefinieerd is, kinderen veel meer leert (creativiteit, fantasie, ontwikkeling, etc etc)

Hoe meer speelgoed gedefinieerd is, hoe minder leuk kinderen het meestal vinden op de langere termijn.

Blokken kunnen een heleboel dingen zijn.. maar een politieauto is een politieauto.. wil je eigenlijk met een vrachtauto spelen lukt dat niet heel goed met die zwaailichten..

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben deze:

Maar dan in het rood en zonder de koelkast. Staat toch nog heel aardig in de woonkamer ;)

Deel Deze Pagina