Hallo allemaal, Mijn zoon van anderhalf zit op de creche en speelt daar graag met een keukentje. Wij willen er zelf ook eentje kopen maar twijfelen enorm; De Ikea speelkeuken staat met mooist in de woonkamer maar maakt verder geen geluid. De speelkeukens van Tefal/Smoby zijn te lelijk om naar te kijken maar hebben veel meer "special effects". Iemand advies of ervaring???
Wat noem jij lelijk ? Ik denk dat je er een moet kopen waar hij het meeste van kan "leren", bijv. op een knopje drukken = actie. En niet eentje waar hij totaal niks mee kan (bij wijze van spreken!)
Tsja, kinderen kunnen meer met een IKEA keukentje dan je denkt hoor. Zodra je potten en pannen e.d. hebt en deurtjes die open kunnen, vinden zij het meestal wel prima. Geluid is niet noodzakelijk.
Ikea! Hier al bijna 1,5 jaar een daverend succes bij zowel mijn oudste zoontje en dochtertje. Dat er geen geluid etc op zit was voor mij juist heel belangrijk, dat vind ik vreselijk irritant en ze zijn er vaak snel op uitgekeken. Ik denk trouwens dat kinderen veel meer leren door hun fantasie te gebruiken, dan door op knopjes te duwen.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Onderzoek heeft al vaak aangetoond dat juist speelgoed wat niet gedefinieerd is, kinderen veel meer leert (creativiteit, fantasie, ontwikkeling, etc etc) Hoe meer speelgoed gedefinieerd is, hoe minder leuk kinderen het meestal vinden op de langere termijn. Blokken kunnen een heleboel dingen zijn.. maar een politieauto is een politieauto.. wil je eigenlijk met een vrachtauto spelen lukt dat niet heel goed met die zwaailichten..
Wij hebben deze: Maar dan in het rood en zonder de koelkast. Staat toch nog heel aardig in de woonkamer