2 Echo's in basis verzekeringspakket in Nederland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marjoleinch, 30 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

Ik las in een aantal berichtjes dat sommigen van jullie maar 1 echo aangeboden krijgen. Het nieuwe zorgstelsel, dat sinds 1 januari van dit jaar van kracht is, vergoedt standaard echter 2 echo's.

Check het voor de zekerheid even bij je eigen verzekeringsmaatschappij. Volgens het artikeltje waar ik gisteren op stuitte (ben helaas vergeten op welke site het stond), zou het voor iedereen in Nederland moeten gelden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ciao

MarjoleinCH

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja klopt, ik las laatst zelf van iemand waarvan de verzekeraar beweerde dat het niet vergoed werd. ik zou er dan echt wel achter aan gaan. vooral omdat het wettelijk vastgelegd is.
    wat ik wel weet is dat er nog te weinig goed opgeleide mensen zijn voor die 20 weken echo, waardoor er soms wacht lijsten zijn. maar ze zijn druk hier verandering in te brengen

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Denk dat ik die gene ben haha!!!
    Ik mkoet nl 200 euro betalen voor mn 20 wkeen echo en t is maar de vraag of ze het vergoeden :(

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    is raar want als het wettelijk ik vastgelegd, zou ik toch eens informeren bij hun?
    of print het uit, en ga ermee naar je verzekeraar? kijken wat ze te zeggen hebben ??

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja ik blijf het raar vinden Denise want ik zit toch echt bij dezelfde VK en ik heb hem daar wel zonder moeite gekregen! Mischien ligt het aan bij welk ziekenfonds je hebt, maar volgens mij ook niet en zit het in ieder standaart pakket!

Bel anders gewoon naar de VK en zeg dat je het belachelijk vind en zeg dat je iemand kent die hier ook bij deze VK zit en hem wél zo gekregen heeft! En je mag ook best mijn naam noemen hoor! Je moet je geen extra echo van je af laten nemen want dat vind ik gewoon écht niet eerlijk!

xxx Marijke ;)

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Het heet betrekking op de verzekering waar je zit!
    Die 20 weken is door minister De Geus verplicht gesteld te vergoeden in het basispakket. Maar omdat alles nogal kortdag was zijn er nog niet met alle verzekeraars afspraken gemaakt. Daarom kunnen sommige verzekeraars bepaalde voorwaarden stellen op basis waarvan je wel of geen vergoeding krijgt. Leg ik m goed uit zo?

Voorwaarden kunnen bv zijn:
    - echo moet plaatsvinden op doorverwijzing van de vk
    - moet plaatsvinden in het ziekenhuis.

Het is dus wel verplicht alleen de afspraken om de echo te vergoeden zijn niet met alle verzekeraars hetzelfde.

Ik heb hetzelfde met mijn verzekeraar en ben er ook pissig over dus heb e.e.a. even uitgezocht. Ik heb wel een verwijzing van mijn vk, maar hier in Utrecht zijn de ziekenhuis heel druk. Ik zit het diakonessenhuis. Nu stuurt het ziekenhuis gezien de drukte dus mensen door naar het echobureau. Komt op hetzelfde neer, maar volgens mijn verzekeraar niet.
    Ik zie wel hoe of wat wil niet te laat zijn nl. met de 20 weken echo. De nekplooimeting was ook al op het randje want een dag later kon ie niet meer! En dat terwijl de aanvraag al iets van vijf weken daarvoor was gedaan.....

succes voor diegene die in hetzelfde schuitje zitten.

Overigens vind ik 200 eutjes voor een 20 weken echo wel heel duur hoor Denise. Hier in het ziekenhuis zou dat ongeveer op 100 komen en het echobureau 85 (minder overheadkosten).

Groetjes Senseemillia

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik vind het ook erg duur maar ze zeiden echt dat ik 200 euro moest betalen!!
    Ik schrok daar erg van want je wilt immers weten of alles goed is met je kindje en dan hoor je daarna vrolijk dat het je 200 euro gaat kosten!!!
    IK ben eenmaal niet zo rijk dat ik eventjes 200 kan missen al is mn kindje dat wel waard!!!
    Ik ga nogmaals contact opnemen met mn verzekering en VK want het zit me niet lekker! :(

8. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Denise,
    Je moet het inderdaad eerst zelf betalen omdat de verzekeraars het bedrag dat ze willen vergoeden voor deze echo nog niet hebben vastgesteld. Je zult zien als je je factuur declareert dat je bericht krijgt dat je declaratie zodra er meer bekend is in behandeling genomen zal worden. Je krijgt het echt nog (gedeeltelijk) terug hoor ;)

Ik vind € 200 trouwens wel heel erg veel voor een echo!

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat betrefd de ziekenhuizen die het er druk mee hebben dat kan wel kloppen. ik hoorde dat er bij zieken huizen wachtlijsten van 5 weken of langer kunnen zijn.

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik heb een kleine 90 euro betaald maar gisteren kreeg ik van de verzekeraarte horen dat ik het bedrag nog niet terug krijg omdat er nog geen standaarbedrag is afgesproken dat vergoed wordt :( Nou moe, denk ik dan...

Deel Deze Pagina