ach ja vroegah moesten ze allemaal op de weegschaal bij de vk en dachten ze nog dat het heel veel uitmaakte hoeveel je aankomt. tegenwoordig weten de artsen wel beter. Ben bij de eerste zo rond de 23 weken 13 kilo aangekomen en daarna niet meer gewogen, terwijl ik nu zwanger ben van een tweeling en nog maar 12 kilo ben aangekomen bij 26 weken. Ik vind het wel uitmaken of je inderdaad al een kleintje hebt rondlopen,ik kan niet zomaar even wat snaaien, wat dan wil hij ook wat hebben en je bent meer in beweging. In elk geval, ga niet stressen want dat is helemaal niet goed voor jou en de kleine!
Tijdens mijn zwangerschap bijna 30 kilo aangekomen en de opmerkingen waren niet van de lucht. Ik vond het erg kwetsend, want ik was juist erg trots op mijn zwangerschap en mijn mooie grote buik. Ik heb na de opmerking 'zo wat ben jij veel aangekomen', wel een paar keer terug gesnauwd 'ik ben zwanger en wat is jouw excuus '? . Het hielp niet, maar het voelde wel lekker. Inmiddels weer 35 kilo lichter en daar krijg ik ook veel opmerkingen over. Deze zijn een stuk leuker .
Sja ik ben een stevige meid, niet dik maar wel stevig Mijn schoonzus is echt superslank dus mijn schoonmoeder vergelijkt waarschijnlijk mijn zwangerbuikje met die van haar dochter.. Dus ook ik kreeg de opmerking Ik had eerst ook zoiets van zo, die zit. maar later dacht ik ook sja het is ook niet meer dan de waarheid ik ben inderdaad wat voller betekend overigens niet dat we minder mooi zwanger zijn Ik weet ook niet wat het is hoor maar bij sommige ouderen is het hoe voller zwanger hoe beter want dan heb je t goed ofzo..
*SJESIS schoonmoeders* Ben benieuwd of ik van de mijne nog wat mag verwachten, ze weet nu nog niet dat ik zwanger ben, gaan we de komende weken ook nog niet vertellen.. Maar dit fijne portret heeft een paar jaar terug al een keer fijntjes gevraagd (toen ze echt wel wist dat ik niet zwanger was) of we al kindjes gingen maken, want het buikje heb ik al, hihi.. :x:x:x
Ach, ik ben tijdens de hele zwangerschap maar 6 kilo aangekomen en mensen vroegen constant aan me of ik veel aangekomen was (had een giga grote buik door veel vruchtwater en grote beeb). Er was zelfs een 'vriendin' die zei dat ik toch wel 'een erg dikke pens' had... Dat deed wel even pijn, maar mijn man reageerde meteen dat dat geen manier van praten was en dat het wel ons kindje was wat er in zat. Sommige mensen...
Poeh, mijn schoonmoeder deed dat ook. Bijna iedere week was het "en, hoeveel ben je gegroeit?!?!?" en dan "Sooow, dat gaat hard!!!!" Ze vergeleek mijn extra kilo's telkens met haar dochter... Terwijl daar amper verschil in zat. Zij 11 kg en ik 12. Op een gegeven moment zei ze ook. "Je wordt nu echt dik!!!" *pardon* Ik had alleen een buik en verder nauwelijks wat!
gisteren nog mn eigen moeder "god wat dij je flink uit" :x nou, aan mn kont en dijen is niks aangekomen hoor...ik krijg een buik, mag het als er een kind van al ruim 20 cm in zit :x
Die van mij vroeg me, op de dag dat mijn dochter d.m.v. een ks geboren is, of ik al op de weegschaal was geweest en hoeveel ik dan was afgevallen. euh...nee, heb wel even wat anders aan m'n hoofd
Lekker laten kletsen joh, zou er me niks van aan trekken hoor. Ik krijg telkens te horen dat ik te weinig eet, nou dat bepaal ik zelf wel haha.. Anderen hebben altijd wel wat..
haha heel herkenbaar de verhalen. Ik had er pas ook één in de supermarkt. Daar werkt een vrouw met wie ik 10 jaar geleden ook gewerkt heb. Zegt ze: 'Ik dacht dat ik je vanmorgen dat ik je zag fietsen en toen had je zo'n plofkop, maar nu zie ik dat je zwanger bent!.... Dus ik: Nee hoor heb gisteravond veel gegeten... Toen ik thuis kwam nog eens naar mn hoofd gekeken en navraag gedaan, maar ik heb in mijn beleving helemaal geen plofkop! Toen ik met haar werkte, woog ik alleen wel 10 kilo minder, maar een plofkop...
Omgekeerd werkt het netzo stom trouwens. Mensen denken echt inneens constand iets over je gewicht te moeten en kunnen zeggen, heeel apart. Bij mij is het steeds over me slank zijn, alsof het er uberhaupt toe doet eigenlijk, dik of dun... Sowieso word je kwa uiterlijk echt enorm onder de loep genomen tijdens je zwangerschap. Kan daar soms echt heel moe van worden..
aaah niet leuk!!!!! Snap ook niet wat het voor toegevoegde waarde heeft om zulke dingen te zeggen.... Zou me ook niet al te druk maken om je gewicht...De een komt meer aan dan de ander... Ik heb de pech ook hoor...Ben nu 14 kilo aangekomen deze keer en het gaat er gewoon weer af met hard werken... Gewoon jezelf zijn!! Hier zegt eigenlijk niemand wat over mijn buik hij is er wel maar er word ook nooit gezegt oowww wat is hij mooi of groot of klein... Das toch ook raar?? Alleen tegen mijn zoontje zeggen ze dan: heeft mama een baby in haar buik??? (en je wilt niet weten wat ik dan allemaal denk)
ohja ik heb ook zo'n leuke opmerking gehad van mijn kapper, toen ik vertelde dat ik 20 weken zwanger was zegt ze: oh jaa dat dacht ik al want ik zag je lopen en ik dacht die is dik geworden!!!..ze zal zeker wel zwanger zijn.. Nou en bedankt he :S
Ik heb een rot opmerking niet gehad van mijn schoonmoeder (tot nu toe dan!) maar van bijvoorbeeld de vriendin van de baas van mijn vriend....toen ik daar langs ging met 24 weken...zei ze; weet je zeker dat je niet verder bent, wat een buik! En toen tegen zijn baas moet je kijken wat een buik, ga is staan laat hem eens zien! :x nee ik weet zeker dat ik niet verder ben! GRRRRRRR.....of opmerkingen hé dikkerd....euhhhh ben niet dik ben zwanger! :x
Blijf rustig, adem in, adem uit, trek het je niet aan en zeg haar heel kalm dat je het geen leuke opmerking vindt. Heb het wel gehad met een collega, die me (goed bedoeld, denk ik) steeds dikkie of bolle noemde. Heb haar gewoon (niet boos of geschokt) gezegd dat ik dat niet leuk vond; ze heeft het nooit meer gezegd.
dat zeiden ze bij mij ook. Ik was er juist trots op dat ik al zoveel was aangekomen. Dat is een teken dat mijn kindje het ook goed had. Niet zoveel van aantrekken!