Hallo meiden, Even jullie mening gevraagd. Onze poes staat momenteel op Marktplaats. (vanwege gegronde redenen) Maar nu krijg ik zojuist een belletje van een man uit Den Haag, die geinteresseerd is in de poes. Hij wil het liefst vanavond komen en haar gelijk meenemen. Hij vertelde dat hij 15 jaar een Jac Russeltje had gehad en nu toe was aan een nieuw gezelschapsdier. Moet de hele tijd denken aan die kattenmepper in Den Haag. Miischien is het ongegrond wat ik denk, maar wil haar een goed tehuis geven. Wat vinden jullie? Liefs Kari
Ik zou nooit mijn kat of hond aanbieden op marktplaats. Liever een briefje/advertentie achterlaten bij de plaatselijke asiel, dat je een andere baas zoekt voor je kat.
Ik zou dit persoonlijk ook niet doen, zou er toch een naar gevoel bij hebben. Ik zou eerst in de buurt eens rondvragen of idd naar het asiel.
Moeilijk hè om de knoop door te hakken? Wij hebben afgelopen maandag onze katten weg moeten doen.. (Voor een nieuw huisje) Dat is echt heel moeilijk geweest Ik ga er ook niet vanuit dat mensen dieren als wegwerpartikel zien soms zijn de omstandigheden zodanig verandert dat de nieuwe situatie niet meer werkbaar is voor zowel mens als dier.. Ik zou gewoon een vergoeding vragen: als deze persoon slechte bedoelingen heeft, zal hij er geen geld aan willen uitgeven. Al is het maar iets van 20 ofzo, als ze naar een asiel moeten gaan zijn ze al snel 100 kwijt voor een adoptie.
Nou die kattenschopper zit vast en ik denk niet dat mensen bij bosjes katten doodschoppen... Maar ik zou het op gevoel doen, laat hem kennis maken met de kat. Toont hij een normale/gezonde interesse als hij langs komt? In het verleden weleens een (knaag)dier herplaatst en ik deed dat eigenlijk op gevoel. Als het gevoel niet goed was dat zei ik dat ook gewoon hoor, jammer voor diegene dan Het gaat erom dat het beestje een goed plekje krijgt.
Ik zou sowieso een klein bedrag vragen voor haar en haar spulletjes. Dan is de kans al groter dat je een serieus iemand treft die echt een maatje zoekt en niet iemand die denkt, o leuk gratis kat, en misschien over een paar weken anders denkt en haar weg doet. Iemand die echt graag een poes wil betaald er wel een paar tientjes voor, dat moeten ze in het asiel ook doen en spulletjes kosten ook geld.
Ik zou het ook niet doen. Is het heel ver rijden vanuit Denk haag naar jullie? Zo ja, zou ik me twijfels hebben, want de asielen in en rondom den haag puilen ook uit van de poezen. Bied je de poes gratis aan? Ik zou ook meteen denken dat ie bij de kattenmepper club van den haag zit
Ja precies, dat denk ik ook Het is ongeveer 20 min rijden vanuit Den Haag. Ik vraag 30 euro voor de spulletjes. Dat wil hij er ook voor geven.
In dat geval zal ik niet te veel zorgen hebben. Het feit dat hij wil betalen voor de kat en spulletjes is al een heel goed teken! En inderdaad: ga op je gevoel af.. Succes
Niet overal lopen kattenmeppers rond hoor! Zolang je de kat niet gratis weg geeft zou ik mij geen zorgen maken. Als je een kat hebt gevonden waar over je helemaal ethousiast bent snap ik dat je hem meteen wil ophalen . Mijn zusje heeft een keer 5 kittens in 1 keer verkocht. De man zei dat het voor zijn kleinkinderen was voor Sinterklaas. Ze had haar twijfels maar de beste man betaalde 40 euro per kitten (geen ras katten wel heel mooi ). Achteraf kreeg ze een foto met de kleinkinderen én kittens . MP of briefjes ophangen zie ik buiten het grotere bereik via MP geen verschil , je weet uiteindelijk nooit wat iemand zijn bedoelingen zijn. Mocht je vanavond nog steeds zo'n vervelend gevoel hebben kan je altijd nog aangegeven dat je het niet wil .
ik heb zelf mijn katje ook een keer van martkplaats gehaald en dat was ook even rijden, als een beestje je aanspreekt dan wil je wel een eindje rijden. ik zou idd kijken hoe en wat en dan beslissen
hoi kari ik zou het niet doen op marktplaats. 2 jaar geleden stond er ook een zielige advertentie ,ik wil graag cavia,s voor mijn kindjes. ik had 1 keer een nestje in mijn leven,en bracht ze naar haar. 2 weken later stonden de cavia,s die ik gebracht had weer op marktplaats en ze wilde geld en ze had ze bij een mannetje gezet. ik was razend en mailde haar,ze lachte me uit via de mail. ik heb zelfs de dierenbescherming gebeld of ze konden helpen.hun konden niks doen. hier heb ik nog dagelijks veel pijn van , ik deed dit uit mijn goede hart voor die kindjes ,maar ben bedrogen. maar dit is jouw beslissing meis. groetjes
Ik zou sowieso even afwachten wat jouw gevoel is als die man bij jullie is. Dan kun je zelf het beste beoordelen! Sterkte hoor, het lijkt me vreselijk om afstand te moeten doen van mijn katjes.