Hoi meiden, Ik wil graag weer een studie oppakken. Nu heb ik een leuke opleiding gezien in het verlengde van mijn studie die ik wel wil gaan doen. Het gaat om een opleiding van de hogeschool Stenden. Kent iemand die school? Is het een beetje goed geregeld? Verder zijn wij bezig voor een 2e. Nu zou ik kunnen wachten met de studie, maar wie weet hoe lang het nog kan duren, dat vind ik ook zonde. Iemand die een studie met een zwangerschap combineert? Hoe reageerde de studieinstelling er bij jullie op? Levert je dat alleen een vertraging op of moest je stoppen? Groetjes Suzanne
Hoi ik doe een hbo studie en ik heb een dochtertje. Ik doe deze studie in deeltijd. 2 avonden in de week en af en toe 1 zaterdag en nog 1 dag stage. Voor mij is dit goed te doen...Ik heb hiervoor bewust gekozen om dit zo te doen. Als ik klaar ben met mijn studie kan mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal en kan ik parttime gaan werken...Maar je zegt dat je nu bezig bent voor een tweede. Dan zou ik toch nog even wachten (maar dat is mijn mening). Want anders kan het misschien zijn dat je midden in het schooljaar gaat bevallen en dat je achterstand krijgt. Of misschien zegt de instelling dat je beter kan gaan stoppen. Wil je het in deeltijd of in voltijd gaan doen?
Ik wil het in deeltijd gaan doen. Het zal 1 lesdag per maand zijn, dus dat valt wel heel erg mee. Ik twijfel ook omdat ik niet weet hoe lang het nog kan duren voor ik zwanger ben, ik zou het niet erg vinden om evt een achterstand op te lopen, maar wel jammer om dan weer te stoppen. Gelukkig kun je en in september en in februari beginnen. Mijn man vind dat ik me gewoon moet inschrijven. Hij zegt dat ik anders gewoon een half jaartje studievertraging oploop.
Ja precies! Zelf tijdens evt zwangerschapsverlof is die ene dag misschien nog wel te doen en anders een vertraging misschien. Nog meer met een studie en een kindje?