wat een prijzen!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mora27, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Niet mee eens. Ons KDV is net zo leerzaam als een PSZ.
    Nu is het wel een horizontale groep.

Maar zo vind ik het ook een hoop geld hoor, als je niks van de BD terug krijgt.
    Is een oppas anders niks?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

nee dan moet het of de hele woensdag of maandagochtend tot de middag en woensdagmiddag tot de avond.....

3. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

en een gastouder?

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    heb ik ookal geprobeerd, alles zit vol voor de komende 1,5 jr.......

5. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Vind de prijs niet veel hoor.Vooral niet voor een hele dag.Misschien is het slimmer om je op de loonlijst van je man te zetten.En dan een 0 uren contract.Je weet precies wat je dan verdiend en daarmee krijg je dus wel een teruggaaf van de bd.
    Ohja en iemand zei de psz veel leerzamer?Uhm nee die mening deel ik absoluut niet.

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Je kan een opvangtoeslag aanvragen bij de bd en dan krijg je elke maand je geld terug...

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dit is alleen als je allebei werkt

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff wat een geld zeg.
    Hier betaal ik voor 2 hele dagen per maand (91 uur per maand)
    bijna 600 euro bruto.
    Hier krijg ik wel toelage van de belastingdienst voor dus betaal zelf maar 133 euro......

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik doe ook de administratie van de zaak (en maken van websites e.d.) op 2 ochtenden, dus onze dochter gaat naar KDV 2 ochtendjes en ik ben thuisblijfmama maar krijg het dus wel vergoed van de belastingdienst omdat ik in de zaak van mijn man werk zeg maar (hoef je geen loon voor te krijgen dus) moet je wel even speciaal invullen op de belastingsite, je man zijn verdiensten eerst en dan zeggen dat je werkt maar je verdiensten op 0 en dan gaat het goed, heb het laten uitzoeken door onze accountant en toen nog speciaal de belastingdienst ervoor opgebeld (die hebben mij terug moeten bellen ervoor want ze snapte er even niets van hihi)

Maar ik betaal voor 2 ochtenden (van 9 uur tot 13 uur (ik mag ze geloof ik al vanaf half 8 brengen maar dat vind ik te vroeg, het is puur voor even administratie en even spelen voor haar) ik ga deze ochtenden ook met onze zoon naar logopedie en afspraken bij ziekenhuis e.d. waar 2 kids niet altijd even handig zeg maar. ) 300 euro en krijg 250 euro terug (even afgerond) dus betaal 50 euro voor 2 ochtenden dus jij zou hetzelfde moeten betalen ongeveer (misschien wat meer als je meer verdiend ;) )

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    kan ik me niet voorstellen, arme alleenstaande ouders dan die moeten werken.....

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee dus niet met een eigen zaak (eenmanszaak tenminste) BV moet je jezelf denk ik op de loonlijst zetten..

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar oppas en kinderopvang.
    Elmo

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dan ben je in je eentje 'allebei de ouders'.

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik denk ook dat als je op de loonlijst bij je man komt te staan, dat je dan wel een hoop van de belastingdienst terug krijgt.

De prijs die je noemt voor 2 kindjes / 1 dag is wel gebruikelijk volgens mij.
    Wij betalen € 595 per maand x2 kindjes voor beide 2 dagen per week.

15. tulip

tulip Niet meer actief

mora, mijn god, is dat een particulier kdv waar ze kaviaar eten i.p.v. eierkoeken ofzo???

nikkie88, leerzamer is onzin, das alleen bij slechte kdv's. heb het al vaker uitgelegd, maar aan het einde van het jaar/half 2012 moeten alle kdv's geschoold zijn in een vve programma, precies hetzelfde als de psz. En in verhouding is een kdv dan veel goedkoper voor de tijd en wat je allemaal krijgt.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nouja ik betaal voor 4 dagdelen 12 euro voor onze zoon voor PSZ (VVE) dus lijkt me niet dat dat nog goedkoper kan haha

Hier doen ze wel al heel veel samenwerken met de basisschool (waar ze naast zitten) inclusief bezoekjes e.d. om te laten wennen) dat is toch op een KDV niet, en opdrachtjes e.d. al aan laten wennen, zie ik ze bij Milet ook nit op het KDV doen en die is ook VVE e.d. ze zeggen zelf ook dat het twee verschillende dingen zijn (is 1 organisatie trouwens dus wel raar toch)

17. tulip

tulip Niet meer actief

isademi, niet letterlijk goedkoper, maar in verhouding als je die uren je kindje 1 dag naar een kdv zou brengen en dan het eten enz wat er bij inzit.

Dat wennen doen wij ook allemaal hoor, wij gaan met de kindjes naar school en doen ook aan die opdrachtjes. We zitten ook in een bredeschool, die gaan er ook steeds meer komen en dan is dat straks overal. Het zal ook aan de organisatie liggen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik denk het dan want hier doen ze aan VVE maar maken ze duidelijk verschil tussen verzorging (KDV) en educatie (PSZ) en dat is in heel veel gemeentes hier eigenlijk zo.. dus misschien dat het nog komt landelijk maar is nog lang niet.. vandaar dat veel mensen natuurlijk nog zo denken hihi

19. tulip

tulip Niet meer actief

het komt idd, want degenen die de kdv's en psz testen/ opleiden op het gebied van vve zijn nl dezelfde mensen die dezelfde eisen hebben, wij zitten zelfs samen met een psz groep;) bij de opleiding.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja maar daar schiet je toch ook niks mee op want mijn man moet dan weer kosten betalen voor mij van 120 per maand... met een 0 uren contract krijg je echt maar een paar tientjes toeslag dus kost het meer dan het opbrengt.... is echt geen optie...

Deel Deze Pagina