Bekkenpijn(?) zonder zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja...bekkenpijn met een ? erachter dus, want ik heb geen idee of het wel echt bekkenpijn is. Misschien dat jullie me daar meer over kunnen vertellen.

Sinds gisteren heb ik ineens pijn links en rechts ter hoogte van mijn stuitje, maar het is niet mijn stuitje zelf die pijn doet. Het is ook geen constante pijn, maar voornamelijk bij bepaalde houdingen die ik aanneem. Zo kan ik niet voorover gebukt staan, dat doet echt ontzettend veel pijn en de pijn straalt dan ook echt verder naar mijn billen en mijn bovenbeen. Als ik meer een squadhouding aanneem, dus met mijn billen naar achteren dan heb ik geen pijn. Ik kan ook gewoon op mijn hurken zitten zonder pijn. Afgelopen nacht heb ik er gewoon van wakker gelegen, in elke houding die ik aannam had ik pijn. Zodoende heb ik ook mijn man wakker gehouden, omdat ik maar bleef draaien. Ook bij het naar de wc gaan en dan bedoel ik dus poepen heb ik pijn als ik wat kracht moet zetten (sorry voor deze details ;)).

Ik ben verder niet bekend met bekkenklachten en heb er ook tijdens mijn zwangerschappen geen last van gehad, ik heb dus ook geen flauw idee of het wel echt bekkenklachten zijn.

Iemand enig idee?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb erge bekkeninstabiliteit gehad tijdens en na de zwangerschap maar ik vind dit niet echt als bekkenpijn klinken. Als ik je verhaal zo lees, en dan met de name de pijn in je bil en de uitstraling naar je been vind ik het eerder als ischias klinken.

3. Amethist

#3 Amethist, 15 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2013
    Ischais? Ik ga het even googlen want dat zegt me niks, hahaha.

EDIT: Even opgezocht en ja, het lijkt er wel wat op. Hoewel ik veel van de genoemde symptomen ook niet heb.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    klinkt mij ook als ischias in de oren, behalve pijn bij het peopen, dat herken ik niet.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hernia? Moest ook meteen aan ischias denken.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nee maar dat hoeft ook niet. Ik had namelijk naast de BI destijds ook een ischias en de symptomen die ik daarvan had was dus de pijn in mijn bil met uitstraling naar de been en dat het inderdaad pijnlijk was met de grote boodschap.

Ik had er ook niet de hele dag last van, alleen met bepaalde houdingen, liggen en lopen.

7. Amethist

Ok, dan ga ik er nu dus maar even vanuit dat het ischias is. Moet ik daarmee naar de ha, of kan ik even afwachten of het vanzelf wegtrekt?

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou er wel even mee langs gaan, mijn huisarts wou namelijk een mri om een hernia uit te sluiten. Toen dat uitgesloten was kreeg ik een verwijzing naar de fysiotherapeut en medicijnen voor de pijn.

Deel Deze Pagina