Hallo meiden, Ik had gisteren een gesprek met mijn baas over 2 dagen vrij voor gesprek verloskundige en voor een echo. en voor gesprekken met de verloskundige die moet ik s'avonds na me werk inplannen omdat ik de enige secretaresse ben hiero. we hebben een directeur een magazijn medewerker en ikke dan (klein bedrijf dus). Maar nu heb ik net me verloskundige gesproken en hun zitten van 8.30 uur tot 14.30 uur voor die gesprekken op woensdag en op donderdag. En ik denk dat me baas dat niet leuk gaat vinden. Omdat ze in het ziekenhuis van nieuwegein gevestigd zijn. Wat moet ik nu doen wil wel weten of het goed gaat met me kindje, kan wel janken (doe ik nu ook) heb een leuke baan en wil hem niet kwijt. In maart zou me contract aflopen maar heb een intensieverklaring gehad dat ik een vast contract krijg. Me baas denkt ook dat ik na de bevalling full-time blijf werken en dat wil ik liever niet. Als ik zou stoppen op me werk? heb je dan recht op een uitkering of een andere uitkering of moet ik me dan laten ontslaan. wie weet raad xxx jessey
Hoi wat vervelend zeg, tja ik zou een goed gesprek met je baas aanknopen en toch eerlijk zeggen dat de verloskundige er alleen overdags zit, en dat je graag minder wilt werken na de bevalling.. En als hij je dan niet meer wil.. dan zal hij jou moeten ontslaan! dan heb je recht op een uitkering, als je zelf weggaat dan heb je nergens meer recht op.. Maar joh, misschien reageert hij wel positief?
Hij reageerde wel positief toen ik vertelde dat ik zwanger was. dus ik hoop dat hij nu ook positief reageert en anders ga ik gewoon wat anders zoeken xx jessey
Full-time werken na de bevalling is niet echt wat hè, lijkt mij. Maar ja, je baan kwijtraken is ook niet leuk, maar wat is belangrijker? Hopelijk reageert je baas gewoon begripvol en postief. En zolang je zelf niet weggaat heb je bij ontslag gewoon recht op een uitkering.