Hallo meiden! Even een vraagje tussendoor. Ik heb vorige jaar een full-time baan in het onderwijs gehad. Nu werk ik, ook full-time, bij een andere werkgever(school), maar dat is tijdelijk. Na kerst (zoals het er nu uitziet) kan ik voor 2 dagen weer aan de slag bij mijn oude werkgever. Natuurlijk wil ik graag meer werken, maar het is nog niet zeker of dit mogelijk is. Nu is mijn vraag: Stel je voor dat ik nu of binnenkort zwanger raak. Krijg ik dan een zwangerschapsverlof op basis van 2 dagen of zit dat toch weer anders in elkaar? Ik hoop dat ik het in weinig woorden een beetje duidelijk heb kunnen maken. Vraag anders gerust om meer info. Wij willen graag een kindje, maar ik maak me een beetje ongerust over de inkomsten. Alvast bedankt voor jullie reacties! Liefs Jody
Als je straks twee dagen in de week zou werken en je gaat met verlof, krijg je je normale salaris (en dus twee dagen) doorbetaald.
Ik heb nu ouderschapsverlof. Ik wilde dit laten opheffen voor de ingang van mijn zwangerschapsverlof. Heb nagevraagd of dat kon. Zou financieel niets uitmaken zeiden ze want de staat betaalt de zwangerschapsgeld en wat ze uitbetalen is het gemiddelde salaris die je afgelopen jaar hebt gekregen vertelden ze mij. Verschil is wel dat ik een vast contract heb, maar zou toch niets moeten uitmaken?
Ja, dat vind ik nou ook lastig. Ik heb namelijk beide bovenstaande voorbeelden al eerder gehoord. Toen maakte me het niet zoveel uit, maar nu komt het wel dichtbij. Iemand die het zeker weet? Het makkelijkste is gewoon een full-time baan... Wie heeft er nog een docente lichamelijke opvoeding nodig??? Denk aan mij Liefs Jody