Vreemde baas?!?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Female, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi lieve meiden!

Ik heb al eens eerder vermeld dat ik nu in een klein restaurant, full-time. in de keuken staat alleen 1 kok (is gelijk de eigenaar) en ik werk in de bediening (en ik ben dus ook 100 % vh personeel zeg maar :( )
    Op het werk loopt het niet erg soepel, heb een vreselijk rare baas die absoluut niet zakelijk is, er is niks te doen op het werk, hij zit mega in de schulden en laat mij tegenover gasten de rotdingen opknappen...

Maargoed, ik heb nu een halfjaar contract, deze loopt eind december af. toen ik vertelde dat ik zwanger was hebben we afgesproken dat ik hierna voor 3 maanden zou verlengen. vast contract zit er niet in, snap ik ook wel want ik ben als de kleine er is niet van plan weer daar te komen werken, en als ik er niet ben heeft ie niemand anders :( .....

Maargoed... gister begon hij ineens: denk je wel dat je het allemaal volhoudt tot aan de feestdagen? ik ben nl vd week een paar dagen ziek geweest, en hij zei dat als dat vaker gaat gebeuren dat dat voor hem een groot probleem is. hij vroeg me om tijdig aan te geven als het niet meer gaat, zodat hij vervanging kan zoeken. (zal mijn best doen, maar kan helaas geen hele zwangerschap voorspellen :( )

hij zei: nee, niet dat je het met kerst ineens niet meer aankan omdat het dan druk is, omdat ik toch zwanger ben en dat je vaak genoeg hoort dat mensen thuis komen te zitten en dat het risico voor hem groot is om mij nu in dienst te hebben...... hij zei ook dat, mocht ik emotioneel gaan worden dat gasten daar niets van mochten gaan merken. want als gasten dat merkten, én ze zien dat ik ook nog een dikke buik heb heeft hij dus een groot probleem...

Ik begrijp dat hij een klein ondernemer is en een groot probleem schijnt te hebben mocht ik wegvallen... maar ik voelde me zo beduusd na dat gesprek?!

Ik weet echt niet goed wat ik ermee moet, toch straks verlengen en proberen op tijd aan te geven als iets niet meer gaat?

Bedankt voor jullie tijd om te lezen, hoop op reacties...

Liefs Female

2. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    hoi Female,

Volgens mij moet je er niet meer achter zoeken voorlopig. Ik denk dat het heel redelijk is van je werkgever dat hij je gevraagd heeft aan te geven als het niet gaat.

Succes

3. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi Female,

Je moet aan jezelf denken hoor.
    Dat doet je baas tenslotte ook, aan zichzelf denken :rolleyes:
    Kijk eens bij mijn poll blijven werken of stoppen.
    Onze kleintjes zijn toch het belangrijkste! ;)

4. chvwe

chvwe Lid

24 okt 2006
    7
    0
    0
    Ja, voor jou niet leuk maar van je baas wel begrijpelijk.
    Hij kan mocht je ziek worden over de kop gaan.
    Mocht je ziek worden dan kan hij daar wel via volgens mij via het UWV jou salaris( of ziekte geld) voor 100% vergoed krijgen.
    Mischien een geruststelling voor hem.
    En heel eerlijk gezegd zou ik als ik jou was niet met de feestdagen gaan werken, al die druk en stress! Is niet goed voor je baby.

5. Female

Female Niet meer actief

eerst dank voor jullie antwoorden!

@ chvwe: ik begrijp het voor hem ook wel. het gaat hem denk ik niet zozeer om de salarisvergoeding, meer om het feit dat ik weg kan vallen. en wat betreft de feestdagen: dan heeft ie me dus HEEL ERG nodig :( ... Ik vraag me ook af of het slim is, maar ik denk dat als ik er de feestdagen niet ben, ik helemaal kan opr*tten van hem :(
    Das het lastige van horeca. ik heb veel in grotere bedrijven gewerkt, en daar is een evt probleem makkelijker op te lossen... nu is het 1e en 2e kerstdag, tot en met oud en nieuw in 1 stuk door..... xxx

Deel Deze Pagina