ff spoed vraagje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ccwomen, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb even snel een vraagje!
    Is er eigenlijk pijnstilling die je evt kan krijgen van de dokter tegen erge bekkenklachten?
    Heb zo verschrikkelijk veel pijn in de re-kant van miijn bekken dat ik bijna niet kan lopen of mijn zoontje kan tillen........
    Ben nu 34+2 zwanger, dus ik meot ook nog ff............helaas!
    Ook gaan we om 11.00 een midweekje weg naar center parks, en kan dus bijna niet lopen!
    Ik baal zoooooo!!!
    Heb 2 keer per week fysio, nu pas 2 keer gehad, maar dat heeft nog niks geholpen....., ook helpt paracetamol helemaal niks....
    Dus vandaar even deze spoedvraag, want dan ga ik zo de dokter nog even bellen!!!
    Thxxxx

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou de ha even bellen. Ik heb ook bekkeninstabiliteit maar neem er nog niks voor dus ik weet het niet.

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat dat het enige is dat je kan doen nu de huisarts even bellen om te vragen of hij iets heeft wat je wel mag gebruiken nu tegen de pijn.
    Verder heb ik ook geen idee dacht ook alleen paracetamol verder weet ik het ook niet.
    Succes hoop dat de dokter wat voor je kan doen.
    En anders even kijken of je een rolstoel kunt huren voor het weekeind centerparcs is vaak aardig wat lopen en een rolstoel zan dan wel fijn zijn voor je denk ik.
    Heb ik toen ik zwanger was van mijn eerste ook gedaan, ik had ook hele erge bi en mij hebben ze toen geadviseerd om een rolstoel te huren/mee te nemen zodat je niet steeds dat hele eind hoeft te lopen. Ideaal vond ik het ik kon overal mee naar toe en als ik pijn kreeg ging ik zitten.
    Succes

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Over medicijnen zou ik niet weten. Ik kan je wel adviseren om een bekkenband mee te nemen als je naar Center Parks gaat. Die kan je dan omdoen als je bijvoorbeeld naar het zwembad oid moet lopen. Bij mij helpt het behoorlijk. Is net een stapje minder 'ver' als in een rolstoel gaan zitten.
    Sterkte ermee, ik weet hoe het voelt................

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Volgens mij moet je het toch echt met de paracetamol doen. En neem gewoon 3x per dag 2, dan bouw je een betere spiegel op dan dat je er maar af en toe een paar neemt. Heb ook weken aan de paracetamol gezeten, kan echt geen kwaad.

Ik heb bij mn eerste heel erg last van bi gehad, kon aan het eind echt niet meer lopen en nu begint het helaas ook al weer (net 9 weken zwanger). Wat bij mij nog wel hielp was 1x in de zoveel tijd naar de chiropractor gaan. Hij zette alles weer redelijk recht (voor zover het kon) en tape-te daarna met een paar stroken tape, mn rug in zodat het niet zo snel weer terug zou schieten. Dit omdat alles natuurlijk verweekt is en de spieren het niet meer in de goede positie konden houden, nu wordt het nog niet getapet.
    En idd een goede stevige bekkenband die je bij de thuiszorg winkels kan kopen. Ik weet ff het merk niet meer van degene die ik heb, maar in bekkenbanden is heel veel verschil. Zo'n ondersteunend broekje of ondersteunende band werkte bij mij niet genoeg. Laat je goed voorlichten en probeer er zelf wat uit.

En zoals al gezegd, in centerparks gewoon een rolstoel huren. Is een hele stap, maar je moet nog een paar weken, beter dat je zorgt dat het niet nog veel erger wordt.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Dank je dames!
    Had gelijk de huisarts ook al gebeld, want t is niet uit te houden!!!!
    Ze zouden overleggen en moet na half 11 terug bellen....
    Een rolstoel tjaaaaaaa als t echt niet meer gaat........haha want dat lijkt me verschrikkelijk!
    En daarbij heb ik ook een zoontje van net een jaar die in de wagen overal mee naar toe moet, dus wie duwt mij dan???
    Dus dat gaat m denk niet worden!
    Bekkenband heb ik ook mee voor de stukjes lopen!

Verder jullie ook sterkte met die pijn, is echt niet fijn!!!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sterkte, ben benieuwd wat ze zeggen!

Even over de rolstoel: Bij de stukken in centerparks: zoontje op schoot en dan kan je man je rijden, voor zulke stukken lukt dat mogelijk wel?

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    En anders jij de kinderwagen duwen en je man jou! :D Wordt een leuke optocht ;)

9. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Hoi,

Die pijn is idd verschrikkelijk, maar inmiddels zijn ze wel voorzichtiger met pijnstillers;
    Lees onderstaande artikelen, en overleg idd goed met je huisarts.

7 Zwangerschap en borstvoeding

Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
    Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts.
    Borstvoeding
    U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

En dit artikel;

Zwangerschap: opgelet met paracetamol
    Als de moeder tijdens de zwangerschap dagelijks paracetamol neemt, loopt het kind tweemaal meer kans op een piepende ademhaling, wat zou kunnen leiden tot astma.
    Bewijs
    Zowel bij volwassenen als bij kinderen werd een verband beschreven tussen frequente inname van paracetamol en piepende ademhaling of astma. Maar tot dusver waren er geen gegevens beschikbaar over de impact van de inname van paracetamol tijdens de zwangerschap.

Deze studie werd uitgevoerd bij 9.000 zwangere vrouwen, die aangaven hoeveel paracetamol - één van de weinige geneesmiddelen die tijdens de zwangerschap mogen worden gebruikt - ze namen. Elk jaar na de geboorte werd hun gevraagd of hun kind een piepende ademhaling had.

Analyse
    Slechts 1% van de vrouwen nam bijna dagelijks paracetamol. De inname van paracetamol tijdens de tweede helft van de zwangerschap (van de 20ste tot de 32ste week) bleek het risico op piepende ademhaling bij het kind te verdubbelen. De relatie is het sterkst bij de kinderen die symptomen ontwikkelen vóór de leeftijd van 6 maanden.

Interpretatie
    Volgens de onderzoekers kunnen hoge doses paracetamol organen zoals de lever en de nieren beschadigen. Dierexperimenteel onderzoek suggereert dat paracetamol ook het slijmvlies van de luchtwegen kan beschadigen. De vraag is nu of paracetamol ook een invloed heeft op de ontwikkeling van de longen van de foetus, zoals de resultaten van deze studie laten uitschijnen.

Tot besluit, als het werkelijk nodig is een pijnstiller te nemen tijdens de zwangerschap, zal de arts paracetamol (en niet aspirine) voorschrijven, maar u mag dat niet dagelijks innemen.

Zwangere vrouwen mogen nooit aspirine nemen!
    Het is trouwens steeds afgeraden op eigen houtje geneesmiddelen te nemen tijdens de zwangerschap. Enkel een arts kan oordelen of het al dan niet noodzakelijk is een geneesmiddel in te nemen.

Niet om je bang te maken uiteraard, maar het blijft wel een medicijn...

Hopelijk kan je huisarts goed advies geven.
    En veel plezier met je uitje! Ik hoop voor je dat je bekkenklachten in die week een beetje meevallen...:)

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik zou inderdaad dan ook die rolstoel proberen hoor, anders is het helemaal niet te doen
    wat is het toch zwaar he, die bekkeninstabiliteit :(

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Vervelend dat je er zo'n last van hebt!
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest ivm erge bekken/rugpijn, en hij wilde me ook geen paracetamol voorschrijven. Moet nu naar de fysio en naar de arbo voor aangepast werk.

Deel Deze Pagina