Wat een rot situatie :(

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaenMini, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ben blij hier anoniem te zijn!

Ik werk 3 dagen, m'n familie past op Lynn die 3 dagen. M'n man heeft een eigen bedrijf en dat loopt slecht. Hij is druk op zoek naar meer werk of een andere baan, maar dat lukt in deze tijd slecht. Ik kan niet meer dagen werken want dan lopen we er verlies op wegens opvang.

Nu lopen we elke maand zwaar achter met rekeningen, ik heb nog een tandarts rekening van 100 euro en over de rest niet te spreken. Ik heb zware astma maar kan geen medicijnen betalen, en voor andere problemen maar te zwijgen. Kan niet te vaak meer naar de huisartswant t word te duur, denk dat ik nu een longontsteking heb ( vaker gehad) en zou eigenlijk prednison moeten hebben maar t word te duur...

Maar opzich redden we t wel!

Maar nu wil m'n baas dat ik op andere dagen ga werken! Ik kan wel gillen, huilen! Ik kan dat niet betalen! Ik kan geen opvang betalen!

Dan raken we echt de afgrond in.. Wil t ff van me afschrijven..

M'n baas kan me trouwens gewoon dwigen want staat niks in m'n contract..

Sorry vor de spelfouten

2. p1982

p1982 Niet meer actief

betaal je je familie voor t oppassen?kunnen ze niet op de dagen dat je baas wilt dat je gaat werken

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

huisartsenbezoek is toch gratis? alleen medicijnen worden van eigen risico afgetrokken . Je gzondheid moet op eerste plek komen meid hup naar de dokter jij! en hoezo betaal je je familie voor oppassen? en kunnen ze niet op andere dagen oppassen?

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    M'n familie krijgt niks, die weten van onze situatie maar hun zitten ook met hun werk, andere dagen kan niet. Anders hadden we dat gelijk gedaan.

M'n baas boeit het ook niet dat ik een probleem heb.

Er komt rond de 1300 per maand binnen en dat is echt weinig we lopen zwaar in de min.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

1300 terwijl jullie beiden werken? dat is wel erg weinig idd! en kun je het probleem niet aan je baas vertellen misschien is hij/zij zo slecht nog niet en verandert ie niks aan je dagenn

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    je man moet nu eerst maar alles aanpakken wat er is

dat lijkt mij het beste nu

7. p1982

p1982 Niet meer actief

zou nogmaals met baas praten.wat is reden van dagen wisselen

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja klopt huisarts ks gratis maar ik heb zo'n slechte gezondheid ( door t weer ) dat ik er elke week zit. Ik word er moedeloos van want elke keer krijg ik weer medicijnen die eigenlijk te duur zijn maar wel nodig. En dan stel ik t uit zodat ik tenminste daar geen hoofd zorgen om heb.

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bedrijf waar ik werk gaat t slecht mee, ik moet de dagen overnemen van ontslagen werknemers

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Man pakt alles aan en werk echt veel en zoekt elke dag voor meer maar er is niks en hij heb amper diploma's

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje wat erg voor je meid:( kun je je ouders niet vragen om geld? zodat je tenminste je medicijnen kunt betalen??

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat een rotsituatie :(.

Ga eens praten met een rechtshulpwinkel. Er bestaat zoiets als gewoonterecht. Dat betekent dat als je altijd bijvoorbeeld op maandag en dinsdag gewerkt hebt, dat je niet zomaar gevraagd mag worden niet meer op die dagen te werken.

Edit: als je baas je vraagt om op andere dagen te werken ivm bedrijfseconomische redenen, dan weet ik niet welk recht zwaarder weegt.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje dus dan is er ook kans dat als jij nu weigert ook misschien ontslagen wordt? kun je niet je buren of kennisen vragen of die kunnen oppassen?

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    M'n ouders helpen al zoveel, krijgen al eten van hun. Ik weet dat er geen oplossing is maar wou t ff kwijt :(

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het aan je baas uitleggen en ook uitleggen dat er geen opvang op die dagen is...eerst even kijken hoe dat uitpakt.

En je man tijdelijk dan maar de rottigste baantjes aannemen die er zijn. Zijn er dingen waarop je even goed kunt bezuinigen??? Auto, krant, tijdschriften, abbo's??

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat heeft je man dan voor een bedrijf als jullie zo weinig verdienen!
    Erg voor je zeg,toch naar de dokter gaan met een longontsteking meid!
    Dit gaat niet zomaar over.

Ik zou inderdaad met jullie ouds gaan praten en wellicht schamen jullie je heel erg maar laat dat even achter jullie.
    Jullie hebben gewoon hulp nodig nu en ze zullen jullie heus wel helpen.
    Verder zou ik ook met je baas gaan praten en hem toch het èèn en ander uitleggen over de situatie waarin jullie zitten.
    Heel veel sterkte meid:(

17. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Wat ik niet snap je moet veel medicijnen slikken, is ondertussen je eigen risico niet al voldaan? want als dezw voldaan is zijn ze gratis vanuit basisverzekering

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik heb geen oplossing voor je, helaas!!

Maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen in deze rotsituatie!!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wat rot voor jullie wou dat ik kon helpen veel sterkte meis :(

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Gewoonterecht ga ik eens kijken, bedankt voor de tip.

Man is klusjesman en doet de raarste klussen. Maar mensen zitten op hun knip.

Maar verder ben ik heel gelukkig, heb een prachtig kind die t prima doet ( alleen ook veel dure medicijnen nodig heeft) ik hb liefde en geluk. Maar dit zoemt door m'n hoofd elke minuut

Deel Deze Pagina