Ons energiecontract loopt bijna af en dus ben ik weer flink aan het vergelijken geslagen waar nu het beste naartoe over te stappen. Ons verbruik zit elk jaar zo rond de 3500-3700 Kwh voor Energie Ons verbruik zit elk jaar zo rond de 1000-1100 m3 voor Gas Aangezien ik volgend jaar februari met zwangerschapsverlof ga (dure wintermaanden) en ik nu ook thuiszit ivm Hyperemesis heb ik het verwacht jaarverbruik omhoog geschroefd naar, 4000 Kwh voor energie 1200 m3 voor gas --> verstandig toch? Als ik naar bijv. Energieprijzen vergelijken van alle leveranciers op Gaslicht.com ga voor een vergelijking kom ik op het volgende uit, misschien willen jullie even met mij meekijken? Vergelijk de energieprijzen van alle energieleveranciers wat zouden jullie op basis van deze vergelijking doen? Mijn eerste gevoel zei Energiedirect omdat deze het voordeligste is maar als ik naar de totale prijzen zonder korting ga kijken neig ik meer naar Essent. Hoogstwaarschijnlijk zal ik bij Energiedirect per maand meer moeten betalen maar krijg ik aan het einde een hogere welkomstpremie terug waardoor de totaalprijs het voordeligste uitkomt. Bij Essent betaal ik waarschijnlijk per maand minder maar krijg ik aan het einde iets minder welkomstpremie terug waardoor deze uiteindelijk maar bijna Eur. 26,- duurder uit is, toch? Of zie ik dit verkeerd?
Kijk ook naar de vastrechtprijzen van de leveranciers. Soms is het leveringstarief goedkoper maar is het vastrecht weer hoger. Ik zie dat het vaste prijs contracten zijn. Op zich goed maar is het niet zo dat ze in januari de tarieven gaan verlagen?
Ja, wij hebben graag zekerheid. Denk je echt dat de prijzen in januari een stuk lager zullen gaan zijn?
Zie onderstaande link. NOS Nieuws - 'Energierekening gaat omlaag' Essent verlaagt dus wel per 1 januari maar volgens mij energiedirect dus niet.
Is jouw huidige leverancier ook Essent, of zie ik dat verkeerd? Want als dat zo is, geldt die welkomstpremie dan wel?