Wat breder zoeken dan en desnoods verschillende baantjes aanpakken. Je moet toch wat, anders komen ze hier sowieso niet uit.
Bouw ligt inderdaad op zn reet, maar betekend niet dat je niet kunt werken. Als je vrouw en kind hebt moet je werken, dan ga je desnoods als putjesschepper via het uitzendbureauwerken: Dan verdien je nog veel meer dan dit!!
Ben er weer. Ik snap jullie reacties wel maar ik werk idd 3 halve dagen. Kan dit al niet aan maar moet t doen voor m'n kindje. Krijg hierdoor 70% loon en ik zou super graag 3 hele dagen willen werken maar dat gaat niet, het is niet alleen een depressie maar ook lichamelijk. Zorg ben ik nog aan t afbetalen, ik moest zelf 350 betalen dus is het. U gratis dan?
Sorry maar als ik het zo lees dan vind ik het een beetje achter de feiten aanlopen en krijg niet de indruk dat er alles aan gedaan wordt om dit probleem op te lossen.... Sorry nogmaals maar het komt een beetje laksig over vind ik.... Als je anderhalve dag werkt in totaal dan moet je gewoon niet klagen maar meer gaan werken. Dat de opvangkosten te hoog zijn vind ik geen reden, zelfs als je een minimum inkomen hebt hou je er netto nog steeds aan over zeg ik uit ervaring...Het is echt niet zo dat de opvangkosten hoger zijn dan het inkomen aangezien je KOT krijgt. Mensen die dit zeggen zijn degenen die geen zin hebben om te werken... Ik zeg aanpakken en schouders eronder...
Maar TS is depressief. Als ze meer gaat werken kan dat belastend zijn voor hoor genezingsproces waardoor ze straks misschien ook geen inkomsten heeft. TS heb je al hulp voor je depressie? Of slik je medicatie waardoor je je wat beter voelt en dan wel meer zou kunnen gaan werken?
Nou ik weet het niet hoor. Ik ben zelf net 3 mnd "genezen" van een depressie. En hoe graag ik ook wilde dat ik me beter voelde lukte het gewoon niet. Heb langer als een jaar in een depressie gezeten waarvan ik in het begin tegen het randje van een opname zat. En niet omdat ik ik mezelf zo zielig vond hoor
@saja: was dat niet het idee van een depressie ook? Als je jezelf vrolijk kon willen zijn... Was je het wel geweest Althans ik neem aan dat meeste mensen bij voorkeur toch in hun hummetje zijn...
dat hoeft niet altijd zo te zijn volgens mij, maar van deze situatie wordt je depressie er in ieder geval NIET beter op..... ik denk dat het dan kiezen tussen 2 kwaden is, en in dit geval dus beter om even je schouders eronder te doen en harder te werken... als je straks dan wat meer uit de financiele problemen bent gaat het wellicht ook wat beter met je depressie
Ik vind mezelf ook totaal niet zielig, ik heb dag opnames en groeps therapie en nog gesprekken bij een psychiater, ook heb ik medicijnen. Dus meer werken en ff doorzetten dat zou s nachts werken betekenen. Ik vind sommige reacties wel hard. Alsof we lekker op de bank zitten :s ik maak door opnames meer uren dan de meeste van jullie.. Zou willen dat ik goed genoeg was om thuis te zitte
Ik bedoel t niet kwaad, komt hard over wat uk hier boven typ maar als het zo makkelijk was had ik t wel opgelost
Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik het idee heb dat het een smoesje is. Ga meerdere uren werken: Kan niet, geen opvang. Manlief meer werken: Kan niet, zelfstandige zonder werk. Ga meer uren werken, opvang is wel mogelijk: Kan niet, want ik heb een depressie. Snap alleen nog niet zo goed waarom die vent van jou niet zou kunnen werken. ZZP is blijkbaar niet zijn ding, zoek een baan, en zorg voor je gezin! Er zitten sowieso wel een hoop haken en ogen aan dit verhaal. Wat bij mij wel duidelijk naar voren komt is en bepaalde luiheid cq laksheid. Dit kan beter. Veel beter.
Oh nu gaat t nog vreemder worden. Je bent dus amper thuis?.. Wie zorgt er dan voor je kindje? Aangezien ik het idee had dat je ouders ofzo 3 halve dagen op je kleine paste, jij dan ging werken, en je vriend werkte terwijl jij thuis was..
Je zit in een vervelende situatie als ik het zo lees. Zeker met een depressie is het moeilijk om de negativiteit die jij nu hebt om te zetten naar positieviteit, terwijl jij dit erg nodig hebt. Ik kan natuurlijk niet weten hoe jou leven in elkaar zit, maar sommige dingen die ik lees zijn erg dubbel. Aan de ene kant ben je depressief, kom je veel bij de dokter en verbruik je veel dure medicijnen en aan de andere kant is je eigen risico er nog niet doorheen? Heb je altijd maar 3 halve dagen gewerkt of is dit sinds jou depressie? Mochten jullie echt zo in de shit zitten lijkt het mij handig als jou man desnoods een krantenwijk neemt en in de weekenden zijn eigen karweitje doet. Op deze manier kan hij oppassen op jullie kind, verdiend hij voor 8u sochtends zijn geld en kan jij op andere dagen werken. Daarnaast heeft hij de tijd om te solliciteren naar een beter betaalde fulltime baan.
Ik weet wat een depressie is helaas. Heb er ongeveer 10 jaar mee gelopen en het was idd een hel. Maar ik kon het mij simpelweg niet veroorloven om niet/minder te werken want ik had in die tijd geen cent te makken. En bovendien wilde ik persé met het oog op de toekomst mijn studies afmaken. Steeds heb ik in samenspraak met mijn behandelaars de therapieën afgestemd op mijn werktijden, colleges, werkgroepen. Dat kan jij dus óók doen, je hebt eigenlijk ook geen keus ben ik bang. En voor je man geldt natuurlijk ook dat hij alles nu zal moeten aanpakken, al werkt hij zich drie slagen in de rondte. Ik zeg niet dat hij dat nu niet doet hoor, maar het levert blijkbaar niet genoeg op. Denk aan jullie kleine meisje!
Nou dat is niet helemaal waar hoor.. ik zit hier met een depressieve man al2 jaar die er toch echt heelmoeilijk uit komthoor.. @Ts meis kunnen niet andere oppassen vrienden familie buren. En anders Wil ik je wel helpen!
Tuurlijk, maar dat betekend niet dat je dan niets kan. Ik heb het gevoel, dat TS zich hier achter verstopt. Overal heeft ze wel een reden voor om het vooral niet te doen. Ik krijg het gevoel, dat er óf geen bal van waar is, óf ze zit inderdaad lekker lui op de bank zielig te doen.
Overigens liep ik ook op de dagbehandeling. 4 volle dagen pw. Dit was ipv een opname zodat ik wel gewoon thuis was bij mn zoontje en niet weg van huis was.
Lees in een ander topic van een maand geleden dat je vriend 6 dagen per week werkt en het geld binnenbrengt, en jij maar 3 halve dagen zodat je bij je kind kunt zijn. Er klopt echt geen bal van, aandachttrekkerij en verspilde tijd van andere mensen..