@ andere topic: ik loop er niet mee te koop dat ik depressief ben, ik probeer juist niet zielig te doen. Mijn man is 6 dagen per week weg. Kan raar overkomen maar probeer een beetje anoniem te blijven ( is nu met dit topic wel redelijk herkenbaar) En sommige dingen schrijf ik ff net iets anders omdat anders de buurvrouw/ m'n collega's me allemaal herkennen
De rest die wel serieus reageert, Dankje voor jullie woorden!! En die t niet geloven en denken dat ik lui ben, ik hoop dat jullie je nooit zo voelen, want hier kom je niet even uit
Hoe kan het, dat je man 6 dagen van huis is, jij 3 halve dagen werkt, en er dan maar 1300 euro op de bank staat aan het einde van de maand?..
Kim m'n man zoekt vreselijk veel werk en ik kan niet meer. Zo simpel is het Ik bedoel dit topic niet om zo'n rel op te zetten ik wou t alleen ff van me af praten omdat me vriendinnen dit geeneens weten en ik me er voor schaam
Voor degene die hier denken dat ik niet weet wat een depressie is, ik heb een aantal jaren geleden een complete zenuwinzinking gehad. Maar dit was voor mij geen reden om vervolgens overal bij te zeggen dat ik iets niet kan omdat ik depressief was. Achteraf, dan pas zie je hoe zwaar het eigenlijk was. Nu zeg ik, ik hoop dat ik nooit meer in zo'n situatie kom. Toendestijds? Geen haar op mn hoofd die zielig ging doen. Ik deed mn werk, mn huishouden, mn studie en mn kind. En nee, ik was niet gelukkig, en ja het was zwaar, maar nog geen reden om op mn reet te gaan zitten! Als je denkt dat het daarvan over gaat heb je het mis hoor. Gewoon je hoofd omhoog, en doorgaan. En niet verstoppen achter ik ben zo zielig, en ik kan niets, en ik voel me niet prettig. Jij kan alles, als je maar wilt. Jij bepaald zelf in je hoofd, of je het invloed laat hebben of niet. Tuurlijk heeft het zn invloed, maar je maakt het wel 10 keer erger door eraan toe te geven. Ja ik ben hard, maar dat ben ik ook voor mezelf. Schuil niet achter dat zielige gedoe, er is NIEMAND anders die jouw problemen voor je gaat oplossen. Jij bepaald je pad, niemand anders. Dus doe er wat aan, of wil je soms zo door gaan?
Dat hij zes dagen werkt, zegt niks over hoeveel er binnen komt. Lijkt mij een beetje voorbarige conclusie dat het allemaal aandachttrekkerij is. Wel ben ik van mening dat er bij TS wat moet gebeuren. Ik kan me voorstellen dat het voor TS lastig is om meer te gaan werken, maar als dat voor nu de manier is om meer geld binnen te brengen is het even niet anders. Het feit dat er meer binnen komt lijkt me voor je gemoedsrust al een stuk beter. Oplossingen wat betreft opvang worden je (mogelijk) al aangereikt in dit topic. Dus dat vormt dan ook geen probleem meer. Ook moet manlief zien dat hij een (andere) baan krijgt al is het voor erbij, zodat er van zijn kant ook meer geld binnen komt. Het hoeft dan niet perse een fulltime iets te zijn, hij kan zijn eigen bedrijf er dan eventueel naast houden. Overigens zou ik eens uitzoeken hoe het zit met je zorgverzekering en je eigen risico. Als ik het zo lees ben je al lang door je eigen risico heen en worden je doktersbezoeken en medicijnen nu vergoed en hoef je, je daar niet druk meer om te maken.
Hij zoekt werk, en is hiervoor 6 dagen per week van huis? Hoe hard zoekt hij eigenlijk? Is hij weleens bij een detacheerder geweest? Of een uitzendbureau? Er is werk. Ook op korte termijn, de vraag is alleen of je het aanpakt ja of nee. Er zal niet 1 baantje zijn waarbij hij op fulltime basis minder dan die 1300 euro binnen zal brengen hoor.. Dat is namelijk de laagste grens van het minimumloon.
doe ff normaal ofzo jeetje zeg ben je ongesteld ofzo? depressie kan je kapot maken en dat wil niemand hoor. een beetje empathie zo hier wil op zijn plaats zijn jeetje. ben je psychiater of iets dergelijks dat je het allemaal zo weet te vertellen?
Een beetje empathie heeft ze wel gehad hier hoor. Ze doet ook niets met alle lieve woordjes. Wat wilt ze eigenlijk bereiken met zo'n topic? Dat we allemaal zeggen gut wat zielig? Wat vervelend voor je meis? Dikke digitale knuffel hoor! Wordt het daar beter van? Nee. Tijd om wakker te worden!
Ben jij in ene Dr Phil ofzo ? Dat jij zo makkelijk in een depressie kan zeggen dat het anders moet dat is heel fijn voor je maar besef wel dat niet iedereen het zelfde is en dat ieder persoon een depressie op een andere manier beleefd. Doe niet zo kortzichtig aub.. Misschien wilt ze gewoon dr hart luchten ? Mag dat niet ofzo ?
Tuurlijk mag dat.. Zal de laatste zijn die zegt dat t niet mag. Maar als je dit op een openbaar forum doet, kan het zijn dat je ook kritiek krijgt. Ik wil haar handje wel vasthouden hoor, vraag me alleen af wat ze daaraan heeft. Tijd om écht te gaan knokken om je leven weer op de rit te krijgen, in plaats van 1001 redenen hebben waarom dit allemaal niet kan. Waar een wil is.....
Ik heb zelf ook astma en tig andere dingen mijn eigen risico is eind januari al op, is dit bij jou niet het geval? Astmamedicatie is namelijk gewoon gratis als je eigen risico op is net als prednisolon overigens... Verder weet ik niet wat je levensstandaard is huur koop etc snap ook dat je dat voor herkenning er niet in wilt zetten, maar wij hebben een gezin van 4 en komen ook rond met 1300 euro per maand... Hoe is het met je verzekering? Soms kun je beter iets meer betalen per maand aan premie en dan wel meer vergoedingen krijgen ben je aanvullend verzekerd voor de tandarts bijv? Kun je de dagbehandelingen etc wel betalen? Dan ben je waarschijnlijk dus wel aanvullend verzekerd... Want ik zou ook goed kijken naar prioriteiten ik snap dat je geestelijke gezondheid heel belangrijk is maar als je je lichamelijk niet goed voelt heeft dat ook veel invloed op je geestelijke gesteldheid... Verder kan het volgens mij wel uit hoor als je nog 2 dagen extra gaat werken je hoeft dan maar 2 dagen opvang te betalen de rest doet je familie toch en als je een beetje een goedkope gastouder zoekt dan krijg je ook nog eens heel veel terug van de belastingdienst... Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is... Ook heb je extra potjes hoewel ik denk dat jullie inkomen daar teveel voor is, is die van ons ook maar potjes voor bijzondere ziektenkosten etc.
Als TS al een geruime tijd met die depressie kampt, dan moet ze als de donder antdepressiva gaan halen bij haar ha. Therapieen volgt ze al. Werken die therapieen, TS?
Dames met respect naar elkaar reageren, lukt dit niet reageer dan ook niet. Je mening uiten mag en je hoeft het ook niet altijd eens te zijn met elkaar maar in de waarde laten en met respect is een regel van deze forum. Bvd
ging dat maar zo makkelijk. een depressie is niet altijd op te lossen je kan er zelfs arbeid ongeschikt door raken (mijn buur is na 5 jaar uit behandeld)
Hier krijg ik altijd wurg neigingen van.. Alsof TS niet wilt dat alles goed komt, ik vraag me echt af of jij echt wel verstand hebt van wat een depressie inhoud, aan jouw reacties te zien betwijfel ik of je het wel weet.