Is dit gangbaar voor een VvE?

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wij hebben pakweg een maand terug met onze VvE gebeld voor een aantal reparaties om het huis die voor hun rekening vallen.

We hebben niets meer vernomen van ze tot een paar weken terug. Er stond ineens een loodgieter voor de deur om een aantal dingen op het dak te repareren.

We wilden al gaan bellen voor de overige reparaties, maar wat denk je? Vanochtend wordt er aangebeld waardoor ik wakker werd. Ben niet op mijn charmantst 's ochtends en was nogal schaars gekleed dus ik dacht laat maar bellen. Toen belden ze nog een keer aan...uiteindelijk liepen ze met veel herrie het portiek weer uit en ik zag vanachter het rolgordijn nog net een busje wegrijden met daarin werklui.

Nu vraag ik me af of het normaal is dat een VvE niets doorgeeft....want ik wist dus in beide gevallen niet dat er iemand langs zou komen voor reparaties! Ik vind het wel ergerlijk omdat ze ook nog eens zo lang duurt. Door hun slome acties heb ik nu nog steeds mijn dakterras niet kunnen opknappen en het is al bijna zomer!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik zou eens contact opnemen met de voorzitter. Het is namelijk een dienst waar jij ruim voor betaald en dus waar je recht op hebt dat het snel wordt uitgevoerd. Het is geen woningbouw huurhuis maar je eigen koopwoning.

Hebben jullie geen vergaderingen 2 keer per jaar? Is er geen centraal nummer van het bestuur?

Ik ben zelf voorzitter geweest van een Vve en ik vind het niet normaal dat er zo weinig gecommuniceerd wordt.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee, dit is niet normaal.

Hebben jullie het beheer van de VVE uitbesteed aan een bedrijf?

Bij ons gaat het anders omdat we een VVE met een paar appartementen hebben.
    Maar als is het bijvoorbeeld een VVE van een flat en uitbesteed aan een VVE Beheer bedrijf, dan moet het bedrijf wel aangeven dat de vakmensen op een bepaalde datum en tijdstip voor je neus staan.

Ikzelf zou zeker met de VVE bellen waarom je niet vooraf op de hoogte gebracht bent.

Deel Deze Pagina