Kraamzorg in brabant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    Ik moet een keuze maken tussen 2 kraamzorgbureaus namelijk:
    - Homecare
    &
    - Stichting thuiszorg centrale IVT
    Zijn er hier dames met ervaring met 1 van deze bureaus? Ik hoor het heel graag want ik vind de keuze erg moeilijk!

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Woon niet in Brabant maar heb gekozen voor Homecare. je bent hier ook nog Kraamzorg Zeeland ofzo en in vergelijking daarmee is Homecare iets 'losser'. Dat zeiden ze althans in het ZH en dat was ook de mening van de kraamhulp, die had bij beide bureau's gewerkt.

Ik vond de intake en de kraamhulp allemaal okee eigenlijk...

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kon kiezen uit 7 of 8 bureaus ;) waarvan 2 grote, bekende regionale hier. Ik heb uiteindelijk m'n vlos om advies gevraagd. Zij zijn tenslotte bekend met de diverse kraambureaus ook.
    Overigens heb ik uiteindelijk voor kraamzorg DAT gekozen. Een klein bureau. Zit ook in brabant, maar volgens mij alleen in west-brabant.

Dus mijn advies; behalve hier, vraag ook je vlos om advies :)

4. Niet meer actief

Hey, bedankt voor de reacties.
    Heb voor Homecare gekozen deze kwam (naar mijn idee) het beste uit de bus :)
    IVT deed eigenlijk niets voor Homecare onder alleen vertelde mijn VK dat zij wel veel ervaring hadden dat IVT 'overbezet' was en je dus minder uren kraamzorg krijgt. Vandaar de keuze Homecare.
    Ben benieuwd, maar denk ook dat het er erg aan ligt welk persoon je krijgt.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik weet niet waar je woont, toch in de omgeving van Bergen op Zoom, als je voor homecare kan kiezen?

Ik kon uit 6 kraamburau's kiezen, heb uiteindelijk ook voor DAT gekozen.

6. Niet meer actief

Nee, ik woon in de omgeving van den bosch.
    Vond wel dat ik opzich een beperkte keuze had, hoorde van een vriendin dat zij uit wel 10/15 kon keizen.

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dat kan ik me voorstellen, ik woon wel i de omgeving van Bergen op Zoom (veel kleinere stad ;)) en ik kon er dus uit 6/7 kiezen!

8. Niet meer actief

Ja maar ik geloof dat het ook te maken heeft met je verzekering. Ik ben verzekerd bij menzis en die is hier in het zuiden niet zo 'groot' als in het noorden van Nederland. Die bureau's van kraamzorg moeten namen aangesloten zijn bij je verzekering..

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Slecht geregeld mij inziens, als het druk is heb je eigenlijk geen keus, en "concurentie" doet de kwaliteit van zorg omhoog gaan lijkt mij...

10. Niet meer actief

Tja inderdaad. Bij die stichting thuizorg IVT konden ze mij ook geen totale zorg garanderen omdat het zo druk was. Echt heel vervelend!

Deel Deze Pagina