De band met mijn eigen moeder is niet top, dat ettert al jaren en jaren. Mijn vader is een (te) lieve man, en had hij niet meer geleefd dan had ik de band al lang verbroken. Mijn oma (moeder van mijn moeder) heeft mij net voor haar sterven verteld dat mijn moeder jaloers is op mij, mijn gezin, mijn leven. Dat had zij ook willen hebben. Heel erg triest dus.. Maar ik neem de dingen zoals ze zijn, en laat het daarna van mij afglijden. Het is een moeilijke vrouw, 2 gezichten, maar ze is ook heel gemeen, iedereen altijd tegen elkaar uitspelen, heel lastig, maar ik kan er opzich "goed" mee omgaan. Maar nogmaals, zolang mijn vader nog leeft ga ik er toch heen. Maar nu dit, ze heeft een streek uitgehaald waar ik gewoon echt best verdrietig van ben. Onze dochter wordt bijna 18 jaar. Mijn man kwam met het idee om haar een mooie gouden ring voor haar verjaar.dag te geven. Een top cadeau vindt ik, dat is iets wat ze haar hele leven kan dragen, en een mooie herinnering zal zijn aan ons. Nu belde mijn moeder (ik ben gelijk op mijn hoede) of onze dochter bij haar langs mocht komen, ze wilde samen met haar voor haar 18de verjaar.dag een sieraad uitzoek. Op zich hartstikke lief natuurlijk. Het is haar eerste en oudste kleindochter, ze wilde iets bijzonders geven. Een horloge, armband,oorbellen oid. Dus ik vertel..(dom dom dom niet genoeg op mijn hoede:x) in al mijn eerlijkheid dat ze van man en mij een gouden ring krijgt. Dat vond ze mooi en bijzondere gedachte, ze doet dan altijd poeslief aan de telefoon. Dus samen gingen ze voor een mooi sieraad op zoek. Onze dochter weet nog niet wat ze van ons krijgt. Dochter komt vanmiddag thuis, en ik vraag haar of ze wat moois heeft uitgezocht. Het was een beetje een gekke situatie zei ze. Eerst was ze bij oma thuis, en oma had haar verteld dat ze een ketting, armband, oorbellen horloge oid mocht uitzoeken. Ze was dolblij. Bij de juwelier aangekomen, zei oma bij binnenkomst dat ze een gouden ring kwam uitzoeken voor haar kleindochter. Mijn dochter dacht Eh oma.. we gingen toch een armband,ketting oid uitzoeken. Mijn moeder had gezegd, ja dat kan je ook nog bekijken zo, maar een ring is het speciaalste sieraad dat er bestaat en dat wil oma jou geven. Dochter had wat ringen bekeken, en kon niet echt wat vinden. Ze vroeg nogmaals aan oma of ze wat armbandjes of kettingen oid konden bekijken. Maar oma wuifde alles zo weg. Ze wilde ook niet ondankbaar overkomen, en een ring vond ze eigenlijk ook mooi. Dus nog meer lades erbij en verder kijken voor een ring. Uiteindelijk heeft ze een ring uitgezocht voor een kleine 300 euro.. Toen dochter thuiskwam en eigenlijk vol ongeloof maar toch heel blij vertelde dat ze zo'n groots cadeau van oma zou krijgen.. echt de tranen sprongen me in mijn ogen. Mijn moeder had nog wel mijn dochter op het hart gedrukt niet te vertellen aan mij dat het zo'n dure ring was, want dan zou ik wel heel jaloers zijn omdat ze mij nog nooit zoiets gegeven had. Maar ik ben niet jaloers.. ik ben echt echt verdrietig dat ze mij deze streek levert. Ze wist dat wij dit cadeau aan onze dochter gingen geven..Wij vonden het zo speciaal. Ik wilde haar eerst heel boos opbellen, maar dan zal ze waarschijnlijk naderhand nog zich kapot lachen.. ik vind het zo gemeen.. Ik had het haar vanmorgen nog verteld..Zoiets zou ik mijn eigen kind toch niet bewust flikken. Morgen zal ze wel heel schijnheilig bellen, met een flauwekul verhaal dat dochter perse een ring wilde en naar niets anders wilde kijken, want zo werken haar spelletjes altijd. Alles verdraaien.. Mijn man vindt het ook een rot streek, maar zegt, joh we zoeken wel wat anders leuk uit.. Maar zo kan ik het niet zien. Een ketting of een armband (die ze niet dagelijks draagt) haalt het voor mijn gevoel niet bij de ring die wij in gedachten hadden.. Om nu ook nog met een ring van ons aan te komen kakken vindt ik gewoon niet leuk meer, ons mooie speciale cadeau wat wij onze dochter wilde geven is gewoon verpest.. Ik baal enorm. Ik kan gewoon niets maar dan ook niets bedenken wat ik nu nog met hetzelfde gevoel voor haar 18de verjaardag zou geven. Voor mezelf heb ik nu wel zoiets van, wij geven haar "dan maar" een mooie ring als ze 21 wordt. Als we er dan allemaal in goede gezondheid nog zijn Maar ik weet nu gewoon niets te verzinnen.. al het andere valt voor mijn gevoel nu in het niet, we hadden dit al zo'n tijd in ons hoofd.. Heeft iemand de gouden tip... al kan ik echt niet bedenken wat (bah.. ben echt van mijn stuk gebracht hier door..)
Jeetje wat zou ik boos en teleurgesteld zijn. Ik weet verder niet zo goed wat je kunt doen met deze situatie. Het is een mooi cadeau. Misschien leuk om ooit een ring te kopen als ze gaat trouwen ofzo? En voor haar verjaardag nu miss een stedentrip met haar die zij mag uitkiezen. Is ook een herinnering voor het leven In ieder geval van harte gefeliciteerd met je dochter haar 18e verjaardag!
Ik kan goed begrijpen dat dit een heel vies en rot gevoel geeft. Vooral omdat de band tussen jou en je moeder al niet goed is. Ik zou voortaan (om niet meer gekwetst/teleurgesteld te worden) de gesprekken 'neutraal' houden en haar niet TE veel bij te betrekken. Natuurlijk mag ze een kado voor je dochter uitkiezen, maar ik zou dan niet meer jouw plannen/verrassingen/geheimen meer vertellen. Verder kan ik je helaas geen advies geven dan enkel je hart te volgen. Succes ermee, hopelijk vind je nog een mooi kado voor je dochter
He wat jammer nou dat je de ring bent verloren een week na de verjaardag. Gek, maar hij was vast niet zo duur... Zo mooi zag hij er toch niet uit. *zwaai zwaai oma* Oh ik kan mij er zelf boos om voelen. Ik herken het zó goed van mijn eigen moeder. Ik zou toch eerlijk zijn tegen je dochter. Want ik zou het als dochter zijnde erg waarderen als ik wist wat je van plan was en vooral met welke liefdevolle gedachte. Dan zou ik de keus aan haar laten. Misschien kan je haar een mooie brief schrijven, met alle mooie dingen aan haar, of vertellen waarom je zo trots bent om haar moeder te mogen zijn. Zoiets? Wat jouw moeder betreft, hoe moeilijk ook, geen reactie geven. Ik zou wachten wat je dochter wil en als ze zegt dat ze alsnog een ring van jullie wil, zou ik met een stalen gezicht die ring geven als oma ook op de bank zit.
Heel naar. Kan niet anders zeggen. Maar bedenk dit, dat jouw moeder manipulatie en zulke spelletjes nodig heeft om een band met jouw dochter te hebben zegt al genoeg. Jullie zijn haar ouders. Jij bent haar moeder. Ring of geen ring, niets verandert dat. Ik zou echt eens flink op een foto van je moeder schelden of even tegen een stuk hout aan schoppen ofzo om de emotie eraf te krijgen, want kan me voorstellen dat dit echt heel erg steekt,vooral manier waarop. Ik zou het geld voor de ring nu besteden aan een tripje met elkaar. Daarmee geef je een herinnering cadeau, daar kan geen spul tegenop in mijn ogen dan. Maar misschien zijn jullie daar niet van. Sterkte!
Wat een ongelofelijke rótstreek. Ik denk dat ik hem terug zou geven en het je dochter uit zou leggen. Je hoeft niet maar alles te slikken of met de mantel der liefde te bedekken. Wil je dat niet, dan is een bijzonder horloge met een inscriptie misschien mooi? Of een zegelring met een voor jullie betekenisvolle afbeelding?
Oe, ja ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Des ondanks zou ik het gesprek wel aangaan. Waarom heb jij nu een ring gekocht? Ik heb je telefonisch vertelt dat... Mijn dochter vertel je dat ze een ketting, armband oid mag uitzoeken en vervolgens... maak het concreet zodat je moeder niet kan vluchten in smoesjes. Ben je überhaupt wel eens het gesprek aan gegaan waarom ze zich gedraagt zoals ze zich gedraagt?
oef! Wat gemeen van je moeder en zo bewust... zou je niet eerlijk tegen je dochter zeggen hoe het zit? denk dat ze die ring dan toch niet van oma wilt
Wat een rotstreek inderdaad, werkelijk... Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn!! Als je toch een sieraad wil geven zou ik voor een ketting gaan, en dan gegraveerd, vind ik zelfs mooier dan een ring want een ketting draag je bij je hart Ik heb geen idee wat jullie budget is maar ik ben slechts 2 jaar ouder dan je dochter en wat ik zelf heel gaaf zou vinden: een trip/reisje, auto of brommer, prof. fotoshoot
Gelukkig zijn er nog meer speciale cadeaus. - De eerste autorijles, en dan natuurlijk echt op d'r verjaardag!
oh wat gemeen zeg!! Wellicht een ketting? Daar kun je ook heel lang mee doen en mijn favoriete ketting doe ik nooit af behalve als ik hem tijdelijk wil wisselen voor een andere.
Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je dochter en vertellen wat jullie hadden willen geven en laat je gevoel daar rustig bij spreken. Bespreek het met haar en kijk wat daar uitkomt. Ze is bijna 18 en zal er ongetwijfeld zelf ook een mening over hebben. Ik vind het in ieder geval een rotstreek van je moeder, zó laag!
Jeetje wat een streek van je moeder. Heel logisch dat je zo verdrietig bent. Ik zou het ook aan je dochter uitleggen en daarna je moeder opbellen en vragen waarom ze nu een ring gekocht heeft. Dit zodat zij je dochter niet een ander verhaal kan gaan zitten ophangen. Ik vind een stedentrip wel een heel mooi idee met uiteraard heel veel mooie foto's.
Ik zou ook eerlijk zijn naar je dochter toe. Het komt ongetwijfeld uit en als ik dit zo lees en je moeder daadwerkelijk zo manipulatief is, dan wordt het verhaal vast wel weer verdraaid. Straks maakt ze JOU de boeman en zegt ze dat ZIJ dit idee had en aan jou had verteld en dat jij opeens bedacht hebt dat je ook een ring voor haar zou halen.. En waarom zou je het niet zeggen, je dochter wordt 18.
Wow meisje.. Zelfs ik voelde m'n hart even zeer doen. Ik voel je teleurstelling door je hele bericht. Heb daarom ook geen tips.. Ik denk dat wat je ook bedenkt, het net niet zal zijn. Zelfs als je het haar zou vertellen, is het nog steeds niet het originele idee. Wat gemeen. Wat ontzettend, intens gemeen. Sodeju. Knuffel!
Wat een enorme rot streek. Echt niet netjes van je moeder. Ik heb in de tijd en close for ever armband van mijn ouders gehad,welke ik dagelijks draag (doe hem nooit af )misschien is dat een idee?
Laat ik voorop stellen dat ik 1000% begrijp dat je uit je vel springt en teleurgesteld bent. Maar ik zou absoluut het gesprek niet aangaan. Elke vorm van een negatieve reactie is waar je moeder op hoopt. Dat voedt haar. Sterker nog: ik zou zeggen: Prachtig mam! Bedankt! Dan heb je haar hele actie verpest en het heeft haar nog 300 euro gekost ook. Besteed het geld nu aan een stedentripje met je dochter en creëer mooie herinneringen samen. Dat is pas echt onbetaalbaar!
Ik kreeg een tattoo voor mijn 18de verjaardag . Maar heb zo een idee dat dat misschien niets voor jouw dochter is, maar ik wilde het graag en vind het nog altijd speciaal. Wat jouw moeder flikt is echter een rotstreek. Ik zou me hier ook niet lekker bij voelen.