Wat een rust!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brussie, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    brussie, je hebt groot gelijk meid, bv is heel mooi maar het moet allemaal wel goed lopen....

2. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien mbt voeding, de wereld is meestal te klein als je geen borstvoeding geeft. Maar ik moet zeggen die genen die t doen, petje af, want als je daarnaast ook nog moet werken, is t zeer vermoeiend.

Ik wilde t ook proberen, maar ze pakte mijn tepel niet goed en was binnen 4 dagen 500 gr. afgevallen en maar zeggen dat dat mag, maar als moeder deed dat zeer om haar zo te zien afvallen, maar ja gevoel moet je dan maar opzij zettten

Ik belande in t ziekenhuis met een zware baarmoederontsteking en na een dag of 2 kwam mijn verloskundige kijken en die ik had t erover om toch maar de fles te geven en tot mijn verlichting zei ze " meid dat lijkt mij t beste"

Een stressende moeder die borstvoeding geeft is vervelender dan een moeder die gelukkig de fles geeft is mijn idee

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Het cb heeft niks te zeggen over mijn kinderen, en ik hoef hun niet uit te leggen waarom ik geen bv meer geef.

Iedereen die eerlijke info/advies wil hebben over bv, een tip van een vriendin: http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/

Deze vrouwen zijn ervaringsdeskundigen.

Maar goed. Allen die besloten hebben te stoppen met de bv: ik hoop dat jullie ook rust hebben! Mijn mannetje ligt nog steeds te pitten! WOW! Hij wil precies elke 4 uur eten! En hij krijgt een bolle toet :)

En Lilly: gecondoleerd met het verlies van je vader. Voel je niet schuldig meid, kv is ook prima voor je kindje. Mijn dochter heeft ook maar 5 weken bv gehad, en zij is toch echter een normaal gezond kindje (een ex vsd-patiëntje ook nog, dus trots ben ik zeker!). Gewoon je gevoel volgen. Moeders weten toch vaak wat het beste is voor hun kindje. Niemand zal het je kwalijk nemen (ik zeker niet!)

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb ook 3 wk bv gegeven, en was blij dat ik m'n gewone zachte tietjes weer had.
    Toch heb ik nog wel meerdere keren gedacht, had ik het niet langer moeten proberen, wist niet dat het zo veel pijn deed, heb er wel eens bij gehuild.

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik voelde me ook heel schuldig dat ik zou stoppen met bv en wou ook alleen voor hem verder bv geven. Omdat ik dan medicatie moest gaan nemen die de kans op wiegendood enorm verhoogde moest ik stoppen en daar was ik dan eigenlijk wel opgelucht over dat ik de keuze niet heb moeten nemen, ik voelde me al een beetje "gefaald" omdat het bij mij uiteindelijk ook op een spoedkeizersnede is uitgedraaid.

Grtz x

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Het belangrijkste is dat je er zelf helemaal achter staat.
    Daar heeft je mannetje ook meer aan.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hey bedankt allemaal!

Ik denk dat ik rustig aan ga overstappen, gewoon een beetje op gevoel en als we er dan 2 maanden over doen heeft hij toch nog tot de 6e maand een beetje bv.

Maar het is me nu wel duidelijk dat ik het gewoon niet red, zit erdoor :cry:

Ga idd proberen me er niet schuldig over te voelen, heb mijn uiterste best gedaan en Ruben is nooit zo blij en tevreden als na een flesje ;)

8. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Ik denk dat een ieder allang trots op je is dat je t geprobeerd heb, want het is en blijft vele malen vermoeiender (althans in mijn ogen, ik kan niet voor anderen spreken) om alle voedingen te moeten geven..

En btw ik en mijn vriend hebben alleen maar flesvoeding gehad (mijn vriend heel kort want die bleef spugen) en wij zijn ook goed terrecht gekomen.

De flesvoeding van tegenwoordig evenaart de borstvoeding heel erg goed dus inderdaad voel je ajb niet schuldig

;)

Ook namens Anne-Fleur (flesmeisje hihi)

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Dit wil ik ff met jullie delen!

Vanmiddag was Ruben weer erg ontevreden en heb ik besloten hem ook 's middags een flesje te geven. Toen was ie eindelijk blij en rustig :) Hierdoor waren bij zijn voeding van 18.00 uur voor het eerst in tijden mijn borsten weer eens vol. Gevolg, hij slaapt nu al 1,5 uur :confused: . Dit is voor ons een uniek moment. De avonden zijn hier namelijk al vanaf dag 1 ontzettend rommelig. Of Ruben zat om het uur aan de borst of we moesten hem steeds bezighouden en hadden uiteindelijk een doodmoe overprikkeld kind dat tijdens de laatste voeding bijna gelijk in slaap viel.

Danzij het flesje vanmiddag hebben manlief en ik voor het eerst in 3 maanden een rustige avond met z'n tweetjes! Halleluhja! :)

10. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik zou er hartelijk gebruik van maken als ik jou was! Een fijne nachtrust toegewenst

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Pfff, 't is ook niet niks he! Borstvoeding is inderdaad 't beste, maar kunstvoeding is ook goed hôr!

Vrouwen moeten maar.. Eerst zwanger raken (elke maand in de zenuwen, wel of niet zwanger). Dan (als je zwanger bent) nog het geluk hebben dat je elke ochtend (of hele dag) boven de pot hangt. Wat dacht je van bloeddruk die te laag of te hoog is. Wat dacht je van alles wat je NIET mag? Enne, bekken-problemen. Of niet kunnen slapen? Oh, ik vergeet: zuur, spataders, aambeien, uhmm, gekneusde ribben, haar dat niet wil zitten, dik zijn, vocht vasthouden, alleen maar aankomen, vreetbuien, huilen, hormonen, moe, moe, moe, zeer lijf, zere borsten, dat gepies de hele dag door, pijnlijke schoppen moeten accepteren zonder dat je even lekker mag terug schoppen, MOET IK DOORGAAN?
    En dán nog die bevalling...
    Je zou denken dat je dan van alles af bent?
    Nou NEE. Zo zijn er vrouwen die het rustig aan moeten doen vanwege een keizersnede, bekkenklachten of wat dan ook. Vrouwen die niet kunnen zitten omdat hun schaamlippen met een draadje aan elkaar hangen, of niet kunnen zitten vanwege dat trosje (aambeien) dat er zit door 't persen, heb je wel eens gezien hoe hét eruit ziet ná de bevalling?
    Ik hou maar op. Moeten we dan ook nog eens pijn lijden omdat we per sé bv willen geven omdat dat toevallig het beste is? En moeten we nog langer slaap tekort hebben?

Sorry, moest er even uit. Ik wil niet klagen, het gaat mij erom dat er wel heel veel van vrouwen wordt verwacht.

Ik ben ziels gelukkig met mijn kindjes, wil ze echt nooit meer missen, maar ik blijf erbij: 'k ben zó blij met de rust!

(wel lekker hoor, even klagen :) )

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    HALLELUJAH!

13. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hier ook! Was trots dat ik al die tijd bv volhield maar toch had ik het gevoel dat Iris er niet genoeg aan had. Nu geef ik zowel borstvoeding als kunstvoeding en de rust lijkt wedergekeerd in huis! Iris lijkt veel meer tevreden en slaapt ook beter. Gelukkig dat ik deze stap heb genomen, het was nodig.

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Hey, hoe lang combineer jij al fv en bv?
    En welke voedingen geef jij kv?
    Ik combineer nu ook en wil als het kan nog tot 5 of 6 maanden af en toe bv kunnen geven, maar dan moet het natuurlijk wel op gang blijven ;)

Ik geef nu 's middags 1 fles, de 3e of 4e voeding (hij heeft dan al om 4.00, 7.00 en 10.00 bv gehad :confused: ) en 's avonds 1 fles.

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ik zou ook graag meer weten over dat combineren. Hoe houd je dan je bv op peil? Kolf je dan de gemiste voedingen?

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik denk dat als je het echt op gang wilt houden dat je dan idd zult moeten kolven ;) Aangezien ik ga combineren om meer tijd tussen de voedingen te krijgen ga ik dus niet steeds zitten kolven, anders ben ik alsnog dubbel bezig. De afgelopen avonden heb ik wel even gekolfd om stuwing 's nachts tegen te gaan maar ik merk al dat het minder word.

Wat ik ook soms doe is na het flesje nog even aanleggen, als toetje zeg maar, dan stimuleer je het toch nog even.

Hoe dan ook als je fv gaat geven dan zal je bv terug gaan lopen tenzij je kolfd. Maar dit kan evengoed best lang duren hoor, je kan het best een tijdje rekken. Ik ken bijvoorbeeld iemand die gaf eerst bv en is vanwege haar werk over gegaan op fv maar heeft evengoed nog een hele tijd de nachtvoeding bv gegeven.

Maar als je het echt een tijdlang wilt combineren moet je dus idd kolven.
    Ik wil uiteindelijk helemaal overstappen maar hier wel zo lang mogelijk over doen. Ik geef nu een paar weken 's avonds een flesje en nu sinds 2 dagen ook 's middags en ik hoop dit weer een paar weken vol te houden. (normaal ga je na een paar dagen alweer een voeding minder bv geven, dan kun je in een paar weken overgestapt zijn).

17. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Bij iedere voeding geef ik eerst beide borsten, dan wacht ik een half uurtje en bied ik nog een flesje aan van 100 cc. Vaak drinkt ze hier maar 40 cc uit maar dit is net voldoende om haar tevreden te houden. ;) Het flesje is dus bedoeld als aanvulling op mijn borstvoeding. Wanneer ik teveel druk krijg op mijn borsten kolf ik. 's Middags krijgt ze een papje met afgekolfde melk. Wanneer zij 's nachts komt (en dat is op dit moment VAAK ivm doorkomende tandjes) geef ik borstvoeding. Op deze manier houd ik mijn borstvoeding op peil en heb ik een tevreden meisje!

18. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik geef BV, maar ik ben niet pro-BV. Ik vind dat je je kind moet (op)voeden zoals jij dat wilt. Iedereen heeft zijn persoonlijke redenen om wel of niet BV te geven.
    Ik vind het ook raar dat mensen vragen geef je BV of FV. Wat is het belang van die vraag?
    Mijn moeder heeft mijn 2 oudste broers BV gegeven, en mijn zusje en mij FV, omdat ze ging werken. Ze ging werken (avonddienst), zodat we geld hadden om leuke dingen te doen.
    Mijn zusje en ik zijn er niet slechter op geworden, vind ik.

Ik vind het ook belangrijk dat de mama goed is uitgerust, zodat ze haar kindje aandacht en liefde kan geven, en kan troosten. Da's toch ook belangrijk?

19. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier sluit ik mij volledig bij aan, gewoon doen waar je je het beste bij voelt! (en je kindje natuurlijk)

Deel Deze Pagina