wanneer eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dbrgrsmr, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    hey meiden

even een vraagje ik weet nu een week dat ik zwanger ben en was van plan aankomende week de verloskundige te bellen, voor een afspraak/kennismaking

maar lees hier een heleboel verhalen over meiden die met 6, 7, of 8 weken al een 1e echo hebben gehad...hoezo is dat? is dat met een speciale reden? want meestal krijg je toch je eerste echo met 10 weken?

liefs d

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    normaal krijg je je eerste echo tussen de 8 en 12 weken..

sommige verloskundigen doen er 1 met 8 weken om te kijken of het allemaal goed is met de kleine enzo dus of het hartje klopt en het allemaal op de goede plek zit en dan rond 12 weken een termijn echo om de uitgerekende datum zeker vast te stellen.

meiden die vaak rond 6 a 7 weken een echo krijgen hebben spijtig genoeg vaak een miskraam gehad voor de huidige zwangerschap.

3. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    ok bedankt voor je reactie...hopelijk doet onze verlosk het ook met een week of 8 kan echt niet wachten ben zo benieuwd!

xxx

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb zelf met bijna 7 weken een echo laten maken bij een pret echo bureau om te zien of het hartje klopte.. dat kost zo'n 35 euro.
    heb ondertussen al 6 echo's gehad omdat ik bij de VK elke controle een echo krijg.. gewoon omdat het leuk is haha.

Was je net helemaal vergeten te feliciteren SORRY!! maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

en als je maandag belt zou ik gewoon even vragen wanneer je de eerste echo krijgt.. vaak heb je namelijk eerst de intake.

5. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    dank je wel!

bedankt voor de tip, kan je zelf ook aangeven dat je eerder een echo wil? anders denk ik dat ik ook zelf een echo laat maken op eigen kosten,

liefs

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Gefeliciteerd!

Normaal is idd tussen 8-10 weken, de meiden die al eerder een echo hebben gehad is idd vaak ivm eerdere miskramen, of door de MMM..

Heb zelf met nog geen 3+5 en 5+3 echo's gehad, maar liepen in het ziekenhuis voor onderzoeken, en de arts wilde niet geloven dat ik zwanger was :p. Eerste echo was niks te zien, 2e wel.

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb mijn eerste afspraak met de vk in week 9...weet alleen niet of ik dan ook meteen een echo krijg? hoop het wel natuurlijk! denken jullie? krijg je bij de 1e afspaak al meteen een echo? of zal ik ff bellen om het te vragen? pff duurt nog zo lang...een maand:x

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij kregen onze eerste echo met 11wk + 2dgn. Vrij laat als je het vergelijkt met andere hier maar aan de andere kant had het ook wel zo zijn voordelen. Na de echo waren we praktisch door de eerste spannende 12 weken heen, dat was ook wel prettig.

Onze eerste afspraak stond met 9 weken, we vonden het toen wel teleurstellend dat we geen echo kregen maar slechts enkel vragen.

9. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

overal is het anders. bij onze verloskundigepraktijk gaat de intake en echo tegelijk als alles goed gaat.
    ik heb mijn gesprek en echo met 10 weken en 3 dagen. Dit komt omdat ik zelf op vakantie ben... als ik het voor mijn vakantie zou doen zat ik op 7 weken en 3 dagen en dat was te vroeg.... Nu maar hopen dat alles op vakantie goed gaat en snel voorbij gaat omdat ik wel heeeeel nieuwschierig ben!

10. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik kreeg een intake gesprek bij de verloskundige en ik werd doorverwezen voor een echo omdat we niet wisten hoever we waren i.v.m onregelmatige cyclussen.....

Ik bleek 9 weken te zijn en kreeg met 12 weken weer een echo.

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Wij hebben de intake bij de vk gehad met 8wk en 4dg.. Kregen toen ook gelijk een echo.. Ligt er echt aan of je verloskundigepraktijk zelf een echoapparaat heeft..

12. emje

emje Niet meer actief

bij mij is het iets anders omdat ik bij de gynacoloog onder controle loop. ik krijg 26 juli mijn eerste echo :D

13. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik kreeg met 8 weken mijn eerste echo omdat wij in de MMM zaten.

Ik ben in verwachting geraakt met behulp van OI en had 2 eitjes die gesprongen zijn....En beiden zijn ook bevrucht!!! en zijn blijven zitten!!!

14. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden dmv ivf en heb daarom met 8 weken al de eerste echo gehad. Je ziet dan alleen een frummeltje met een lichtje die aan en uit gaat (het hartje). De volgende heb ik gehad met 12 weken en daar zie je al meer vorm en dan kun je ook het hartje horen. We hebben toen ook de nekplooimeting en bloedtesten laten verrichten (combitest). De volgende echo is met 20 weken en hoe het daarna gaat weet ik eerlijk gezegd (nog) niet.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze vk doet meestal geen echo bij het intakegesprek. Tijdens de intake maak je een afspraak voor een echo. Normaal is dat bij ons geloof ik tussen 10 en 12 weken.
    Ik heb wel al op de dag van intake een echo gehad, omdat ik erg bang was door een eerdere mk. Hier werd trouwens totaal niet moeilijk over gedaan, ik hoefde er maar om te vragen.
    De termijnecho heb ik vervolgens expres zo laat mogelijk afgesproken (na iets meer dan 12 wkn). Gewoon omdat ik het een fijn gevoel vond om pas na 'de veilige grens' een echo te hebben om te zien of alles inderdaad goed was. Ik was er ook echt bloednerveus voor! Maar na de echo voelde ik me wel gerustgesteld en ging ik er langzaam maar zeker steeds meer in geloven.
    Ik denk dat ik met een echo bij 10 weken tòch nog in onzekerheid had gezeten.

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hier een echo gehad met 6 weken en 4 dagen en heb nog nooit een miskraam gehad hoor ;) en ook geen moeilijke zwangerschappen, dus dat klopt helemaal niet wat de eerste dames hier zeggen!!!Het ligt gewoon aan je vk ;)

liefs Es

17. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Toen ze bij de verloskundigen praktijk waar ik naartoe ga zelf nog geen aparaat hadden moest je met 8/9 weken voor het eerst op controle en kreeg je met 12/13 weken de eerste echo. Nu hebben ze zelf een echoaparaat en krijg je zowel met 8/9 weken als met 12/13 weken een echo.

Ik heb gevraagd waarom ze dat nu ook met 8/9 weken doen (terwijl dit officieel niet in het 'standaard pakket' zit). Ze zei dat het een kleine moeite was, iedereen het leuk vind en, mocht het niet goed gaan, het wel prettig is dit zo snel mogelijk te weten (voor de mensen waar een miskraam niet vanzelf op gang komt en die dus anders pas met 3 maanden achter zouden komen dat het niet goed gaat).

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier met 7w5d de eerste echo gehad. Gelijktijdig met de intake.
    Heb met 11w5d de twee echo!

Vond het overigens erg prettig de eerste echo, stelt wel wat gerust.

19. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ik vond een vroege echo juist helemaal niet fijn. Bij mij was er wel wat te zien, maar nog geen hartje. Volgens de vk was het gewoon nog te vroeg om dit uitwendig te zien. Nu krijg ik woensdag nog een echo, maar zit al wel een week in onzekerheid. Als je een vroege echo wilt laten maken, wacht dan in ieder geval tot de 8 weken om teleurstelling te voorkomen dat je nog weinig ziet.
    Geniet van je zwangerschap!

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik krijg de eerste echo met 8 weken

Deel Deze Pagina