Vergeetachtigheid!

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Vroeger was ik heel attent, stuurde regelmatig kaartjes bij sommige verjaardagen of wanneer iemand dat nodig had. Belde ik op bij bijzonderheden in de familie enz....

Maar sinds mijn zwangerschappen ben ik erg vergeetachtig geworden. Het kan om kleine dingen gaan, maar ook om grotere dingen. Zo was mijn schoonmoeder pas geleden geopereerd. Ze had me al ruim van tevoren de datum doorgegeven en ik heb het in de agenda geschreven notabene. Kort daarvoor waren ze nog bij ons, en hebben we het ook niet ter sprake laten komen (van mijn kan vergeten ;) ) en pas een week na de operatie dacht ik ineens: sh*t, ik heb haar helemaal niet gebeld over hoe het gegaan is. :$ Dus gelijk gebeld met excuses en schaamtegevoelens. Ze vond het niet erg, maar ik wel. En zo heb ik ook een verjaardagskalender en zijn er altijd een bepaald aantal mensen die ik een kaartje stuur, en dan zie ik pas een paar dagen na hun verjaardag van sh*t, vergeten kaartje te sturen. Op zich niet erg, maar dat zijn ook mensen die mij altijd een kaartje sturen.

Nu er kids zijn, heb je natuurlijk weleens last van slapeloze nachten, waardoor je overdag misschien niet altijd even helder na kunt denken. Misschien kan dit een oorzaak zijn. Maar vervelend is het wel.

Wie herkent dit, en wat kan ik er aan doen?

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb daar ook heel erg last van... Het komt bij mij inderdaad door slaapgebrek en drukte met de kinderen. Per kind werd het erger, haha!
    Tja, wat doe je eraan? Veel opschrijven, dat doe ik wel. En verder maak ik me er niet al te druk om, het wordt vast wel weer beter komende jaren, als de rust is wedergekeerd!

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik herken het min of meer. Ik kan bepaalde verjaardagen gewoon niet onthouden, soms zelfs niet welke maand, en dan spreek ik ook over familie. :S Maar bij mij is het altijd zo geweest.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Herken dit zeker!
    Mijn hoofd is een grote gatenkaas!

Vergeet afspraken regelmatig, al schrijf ik ze in mijn agenda, vergeet namelijk ook om in mijn agenda te kijken.
    Als ik nu een afspraak heb vertel ik het aan ml en hij herinnert mij eraan.

Sta ook regelmatig in de supermarkt en heb dan geen flauw idee meer wat ik kopen moest...

Ook stel ik regelmatig de zelfde vragen achter elkaar, omdat ik simpelweg vergeten ben dat ik de vraag al gesteld heb. (En het antwoord ook niet opgeslagen heb).

Tja het is mij vertelt dat dit tot 7 jaar na de geboorte kan aanhouden...
    Dat word nog wat!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja herken het absoluut, was al geen super onthouder, na 1 zwangerschap was het al erger en nu is het dramatisch. Ik schrijf alles maar dan ook werkelijk alles op

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    haha dat probleem heb ik dus ook. Denk je goed bezig te zijn door het op te schrijven, vergeet je ook nog te kijken.

Wat apart dat het jullie allemaal zo herkenbaar is. kan 7 jaar aanhouden. Ojee... lekker dan.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik was altijd al een ramp; maar nu ben ik een totale catastrofe!!! Ik heb mezelf 100x herinnert om NIET de verjaardag van mijn beste vriendin te vergeten en godzijdank ben ik die niet vergeten, omdat ik weet dat ze er zooo niet cool over zou doen, maar voor de rest ben ik bij wijze van spreken mijn eigen achternaam alweer vergeten.

Ik weet niks meer, mijn naam is haas ;)

Ik hoop dat het nog goed komt, anders ben ik mooi zuur!

p.s. ik doe mijn best met braintraining en studie etc.

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier ook zo, maar hier is het ook het geweldige principe dat niemand het viert, maar er word wel geacht dat je komt, maar er word niks laten weten van hoe en wat dat moet je altijd maar zelf uitvogelen

Dus ik kom meestal nooit..

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb er ook ontzettend last van.

Het is zo vervelend. Zeker omdat ik voor m'n zwangerschap alles kon onthouden en niks hoefde op te schrijven. En nu? Zelfs als ik het opschrijf, vergeet ik het nog ;)

Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Minder blij met dat het wel 7 jaar:$ kan duren :(

10. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh help... nu ik dit lees dacht ik laat ik eens in m'n agenda kijken of ik niet wat vergeet.
    En ja hoor... ik had tussen 17-19 uur op een verplichte bijeenkomst moeten zijn. :S

Ik heb er ook vreselijk last van en kan er absoluut niet aan wennen. Ik had een super geheugen voor mijn zwangerschap en nu.. verschrikkelijk! haha alles opschrijven is de remedie zeggen ze. Nu nog onthouden dat je dan vervolgens ook in je agenda moet kijken.

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb een agenda app gedownload op mijn iPad die stuurt zowel naar mijn telefoon de afspraken en de iPad geeft de herinnering ideaal vind ik! Vergeet echt veel minder! Moet je het alleen niet vergeten erin te zetten dan :p

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb het ook sinds ik zwanger ben. Ik vergeet zoveel...

Heb vanmorgen nog een bijeenkomst gemist van mijn werk :) Heb er nog niets over gehoord maar ik verwacht dat mijn lieve baas wel een samenvatting stuurt. Hij weet dat ik de laatste tijd ook erg beroerd ben, dus misschien denkt hij dat het daarmee te maken heeft.

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet netjes is van mij om me even af te melden, in welk geval dan ook, maar ik was het dus echt vergeten :p

Geen idee wat je er aan kunt doen, behalve hopen dat het weer beter wordt na je zwangerschap of misschien al eerder :D

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hier nog zo een.... ;)

Ik ben echt een gopeloos geval als het om dit soort dingen gaat. Echt nooit last van gehad, maar sinds de 2e zijn mijn hersens echt een vergiet als het om dingen gaat die ik MOET onthouden ;) Het enige wat helpt is mijn Iphone gebruiken en de waarschuwingen activeren.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Het is bij mij nooit meer weggetrokken, ik blijf vergeetachtig :(

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ook heel herkenbaar! Ik word er zelfs op gewezen door mijn vriend. Het gekke is dat ik de meest gekke details uit het verleden weer, en wanneer het te pas komt kan ik het vlekkeloos oplepelen. Maar de laatste tijd vergeet ik aldoor belangrijke dingen, erg vervelend.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn geheugen is nooit goed geweest. Ik schrijf daarom ook alles op! Regelmatig kom ik briefjes tegen met daarop dezelfde aantekeningen.
    Soms plak ik een briefje op de computer met 'kijk in agenda!'

Ach.. ik leer er maar mee leven, haha.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik gebruik mijn google agenda, krijg elke dag een mailtje met de afspraken en kan herinneringen instellen.
    Ideaal!!

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nou sinds ons mmm traject vergeet ik zoveel.. echt raar. Voor heen dacht ik echt overal aan.. Geen idee wat helpt...

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zeer herkenbaar allemaal dus. :D

Als iemand me er op aanspreekt kan ik dus mooi zeggen dat de zp-dames er ook last van hebben. :)

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik heb de ipod agende in gebruik genomen tijdens de zwangerschap. En ik daar heb ik meldingen in gezet.
    Ik vertel mijn dochter nu al heel vaak wat we gaan doen die dag, dus die onthoudt het nu ook voor mij :D

Deel Deze Pagina