Hoi meiden, Ik zie hier in het taarten topic zulke leuke taarten voorbij komen!!! Ik had al besloten dat ik ook echt zo'n mooie taart wil voor mijn meisje als ze 1 wordt Dat duurt nog wel een half jaar hoor Aan de andere kant denk ik.... wat anderen kunnen, moet ik ook kunnen! Dus lijkt het me leuk om alvast wat te gaan oefenen... Dus voor de ervaren taartenmeiden hier, wat heb ik sowieso nodig om te beginnen met de 'standaard' taart te beginnen. Wat voor spullen, waar maken jullie de taarten van, wat voor marsepein en vullig gebruiken jullie, waar kan ik het beste spulletjes halen? Alle tips zijn welkom
Ik lees mee.... Ik ben ook erg benieuwd hoe je makkelijk de binnenkant van de taart kan maken. Die soort van cake lagen zeg maar. Ik heb een combi magnetron-oven, dus ben bang dat het mislukt!
Hoi Lovely, Kijk maar eens op de site van deleukstertaarten. Daar zit ook een forum bij met heel veel info. Er is ook een webshop zodat je gelijk je materialen kan bestellen. Succes met deze verslavende hobby!
De cake lagen zijn op zich heel makkelijk om te maken. Je bakt 1 biscuittaart, die snij je in 3 verschillende lagen en dan leg je tussen de lagen de vulling met een dijkje botercreme. dan de lagen weer op elkaar en zo heb je de taart gevuld even simpel gezegd. je kan ze met vanalles vullen dus het is maar net wat je lekker vind. Daarna de taart afsmeren met botercreme en dan de marsepein of fondant erover heen. Dat kun je daarna gaan versieren met plaatjes enzo..
Ben ook benieuwd! Ik kan wel het een en ander bakken, maar het ziet er nooit mooi uit.. Heb al wel veel in huis gehaald, botercreme, verschillende kleurtjes fondant, figuurtjes enzo. Maar ben er nog niet aan begonnen..
Ik heb even gekeken op deleukstetaarten.nl Wat een leuke site! Daar kan je dus gewoon mee beginnen, als: Bodem, vulling en dan bekleden? Jemig, wat een mooie taarten zeg!! Ik ga me daar niet eens aanmelden, mag blij zijn als mijn cake er al als een cake uit ziet! Maar hoe doe je een taart zo mooi afwerken dan? En dan al die figuurtjes? En die 3D taarten haha..
Ik ben niet zo goed in marsepein of fondant mooi uitrollen, als iemand tips heeft hoor ik het graag Moet binnenkort aan de bak voor mijn zoontjes verjaardag..
eerst goed kneden dat het zachter word en dan met genoeg poedersuiker uitrollen wat ook erg fijn werkt is een plastic tafelkleed over je tafel gewoon van dat zeil zeg maar mocht het toch vast komen te zitten kan je het makkelijk los maken door het kleed op te tillen
Ik heb een grote lange pvc pijp gekocht ipv een grote roller. Stukken goedkoper en heel makkelijk in gebruik. Deze gebruik ik alleen voor de hele grote taart waar ik echt een groot plakaat marsepein voor nodig heb.
heb gewoon eerst een workshop taarten maken gedaan. En dan zelf oefenen en proberen. En die site bekijken he
Even nieuwsgierig. Heb je de workshop toevallig bij het taartencentrum in Oosterheem gedaan. Groetjes
Als ik grote stukken fondant moet uitrollen, dus voor een taart, dan gebruik ik een rol vershoudfolie. Plakt niet en rolt super uit. Ik doe het op een placemat, dan krijg je hem er zo af.
Ik doe er ook folie onder nu, maar dat is dan eigenlijk niet groot genoeg. Dan moet ik op de taart meerdere stukken marsepein aan elkaar zien te krijgen, dat wordt dan niet mooi Zo'n plastic tafelkleed is wel een goeie.. Denk ook dat ik beter moet kneden, kan dat ook met de keukenmachine trouwens want ik krijg zo snel last van mijn handen.
Er zijn ook starterspakketten te koop met marsepein, biscuit mix etc. sommige zelfs ook met een bakblik.. Google maar even op taart maak start pakket of pb even dan kan ik er wel een aantal doorgeven..
Hahahahah Bloemmmm!!!! Nou toevallig zei ik vandaag al tegen een collega.... ik weet het nog niet hoor, kan ook best zijn dat ik hem toch laat maken