hahahahhahaaaa..... Tja, werken in een winkel is leuk, maar je moet geen klanten hebben Was laatst bij de HEMA en vroeg (met een flesje melk voor de kleine in mijn hand) aan een medewerkster of ze een magnetron hadden om het op te warmen. Loopt ze vooruit wat gangpaden door en wijst uiteindelijk naar een schap met wat magnetrons erin.... pfffbbbbttt! Ook handig als ze nederlands verstaan en begrijpen !
Ben ik de enige die valt over de onbeschofdheid waarmee TS de winkeljuf aansprak? Als jij werkelijk hebt gezegd wat er in de OP staat dan zou ik als winkelbediende ook niet vrolijk worden. Klant is koning, kun je wel zeggen, maar met een beetje fatsoen kom je al ver. Een tijdje terug had een vriendin van mijn moeder problemen met upc. Haar zoon belde de klantenservice en begon ze gelijk de huid vol te schelden. Ik belde daarna op, deed rustig mijn verhaal, en binnen een half uur was het opgelost. TS, heb je geen bankafschrift wat je kunt overleggen?
ik werk zelf al jaren in een winkel en mijn behulpzaamheid hangt toch ook wel af van hoe een klant mij benadert. Je wil niet weten hoe onbeschoft en onredelijk klanten af en toe zijn. wat ik heel vaak hoor is dat er met het kapotte artikel niets gebeurd is maar er staan dan bij wijze van spreken wel sporen van tractorbanden op! of dat zo'n 'duur' artikel daar toch tegen moet kunnen, tja een porsche gaat ook kapot als je hem tegen een boom zet. het is inderdaad erg vervelend dat je niet tot een goede oplossing met de winkeldame bent gekomen en dat ze niet erg meewerkend was maar....... zonder bon / betalingsbewijs heb je eigenlijk geen poot om op te staan hoe duur of goedkoop een artikel ook is.
@ameranta,ik vind het nog netjes hoor er gaat hier nog een gespek een vooraf neem ik aan.en als je dan z'n DOM DING hebt die gewoon niet luistert zou ik ook uit mijn slof schieten zeker wel. sorry in heb 3 jaar in een winkel gewerkt nou hoe boos ik ben geweest op collegas die ook zo achterlijk deden (ik heb er zelf 2 op staande voet ontslagen).ik vind dat ze gelijk heeft.mensen met een beetje fatsoen luisteren naar de ander.
Ik onbeschofd ... ik heb tien keer het zelfde moeten zeggen, jij wil zeggen dat als dat bij jou gebeurd dat je dan rustig blijft.... nee hoor sorry ik was echt niet onbeschofd maar word wel boos als mensen niet naar me luisteren ... kom op zeg ... ik spreek geen chinees .. En wat moet ik met een bankafschrift ? heb contant betaald .
Ik werk ook in een winkel en van mij had je gewoon een nieuwe gekregen ook al heb je geen bon meer. Zelf vind ik dat er soms te moeilijk over gedaan word in een winkel als iets kapot is. Als klanten bij mij terug komen met een broekje die na 2 weken al kapot is krijgen ze gewoon een nieuwe mee hoor. Die klant krijgt een goede service en komt een volgende keer weer terug om iets te kopen. Het word een ander verhaal als ik onbeschoft behandeld word door zo iemand. Dan kan ik ook moeilijk gaan doen....
Maar ik behandelde haar niet onbeschoft, ik heb eerst een half uur haar op een nette manier het verhaal tot 10x moeten uitleggen, en daarna werd ik pissig ( zie door het niet kunnen luisteren ).... Maar goed ik heb een klacht gestuurd naar de V&D, ben benieuwd of ze daar op reageren, zal wel niet maar dan sta ik van de week gewoon weer in de winkel.. ... ( op een nette manier )
So dat meisje is wel heel dom Dat ze dat soort mensen daar aannemen! Nu zijn ze bij de VD zowieso niet de slimste,laatst hadden ze een recept opgehangen en er stond bij 'zelfreizend bakmeel' Ik lag dubbel!
Beetje bullshit om iedereen die bij de v&d werkt over een kam te scheren... Nee, ik werk er niet. Moet wel even kwijt dat het ontzettend irritant is dat mensen 9 van de 10 keer geen bon bewaren en dan alsnog moeilijk gaan lopen doen.Waar ik werk zijn we daar niet zo moeilijk in, maar als je een artikel niet meer hebt wordt het toch lastig om achter de juiste code en prijs te komen. En wat altijd helpt is als mensen rustig blijven.Als ik een klant heb die meteen beginnen te schreeuwen denk ik ook bekijk het maar, ben geen voetveeg.Ik moet er wel altijd om lachen dat mensen vaak een ouwe man verwachten als ze naar de leidinggevende vragen.
Het is meer dan een maand geleden, bewaar jij alle bonnetjes ? Ik niet hoor, zeker niet na een maand.... En ik moet zeggen dat ik de service vroeger bij de v&d beter vond dan nu maar goed dat is mijn menig...
Jammer is dat bedrijven hier in Nederland vaak niet in staat zijn om het grote geheel te zien. Nu doen ze moeilijk over een zonnebril van 30 euro. Het feit dat jij hier je beklag hebt gedaan, kost ze aan reputatieschade waarschijnlijk meer dan 30 euro. Ik heb een paar jaar geleden kort bij het Marriott hotel gewerkt, maar daar gingen ze toch een stuk beter met hun klanten om. Punt van discussie was vaak Pay TV a raison van 12 euro per dag... veel mensen beweerden dat ze dat niet hadden gebruikt. Als dat gebeurde, hadden wij de vrijheid om het van de rekening af te houden (ook al is het negen van de tien keer echt wel zo dat ze toch hadden gekeken). De redenatie erachter was dat als de klant niet terug zou komen naar het hotel, het meer geld zou kosten. Als de klant niet terug zou komen EN ook zijn familie en vrienden over de slechte ervaring zou vertellen, zou het nog meer kosten. Als V&D een goede beurt had willen maken, dan hadden ze je gewoon 'voor deze ene keer' zonder bon een nieuwe bril gegeven of een tegoedbon. Dan had je hier wellicht een topic geopend over hoe fantastisch je daar bent geholpen
Ik bewaar inderdaad m'n kassabonnen.Kleine schoenendoos in een hoekje van m'n kast.Wat kost het voor moeite? Maar als iedereen maar z'n bonnen weggooid kan het erg vervelend zijn.Zeker omdat er zoveel gejat wordt. Toon maar eens aan dat je dat artikel echt gekocht hebt, er wordt zoveel misbruik gemaakt...Soms moet je gewoon ergens een grens stellen..
Wat je ook kunt proberen als je ergnes zonder bon terug komt is het meenemen van een bankafschrift.Scheelt bij ons in ieder geval een hoop moeite.
En als je contant hebt betaald? Kan je dan ook je lege portemonnee laten zien? *sorry, ben beetje melig van het warme weer*