Gewicht bij groei echo 30 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mandybaby, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    Hoi meiden!

Inmiddels ben ik al 33 weken zwanger, maar ik vraag me iets af.
    Bij 30 weken en 2 dagen hebben we een groei echo gehad. Ons meisje woog toen ruim 1600gr. Dit vond ik best veel, de verloskundige vond het normaal. Haar lengte liep gemiddeld zo'n 4 dagen voor per 'onderdeel'.
    Nu heeft mijn schoonzus een 30 weken echo gehad en haar jongetje (die zijn toch meestal zwaarder?) woog zo'n 1400gr.

Is ons meisje echt veel zwaarder, of valt het mee?
    Weten jullie wat jullie kindje woog bij 30 weken?

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee. Wel weet ik dat ze er veel naast kunnen zitten. Ons zoontje werd bij 36 weken geschat op 2100 gram, en met een groeiafname werd ik ingeleid voor de bevalling . Bij de geboorte woog hij toch 2700 gram! Een heel verschil lijkt me zo...

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bij 29w1d woog onze uk 1195 bij 31w6d 1633.
    Nou hebben wij wel juist een kleintje, zit op de P10 lijn (staat ong gelijk aan 2 weken achterlopen op groei). Geloof dat 2kg met 32 weken gemiddels was maar dat weet ik niet zeker.
    Volgensmij kloppen jullie schattingen daar prima bij, die van jou net iets voor op termijn en die van je zusje net iets achter (al valt het beide onder normaal, gemiddelde is genomen uit 100 kinderen en het zijn nou eenmaal geen machines he? ;) )

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik dacht dat mijn groei echo met 32 weken was.
    Toen woog ze 1730 gram, was perfect op schema volgens de mensen in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina