wat een strijd hier soms

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Als je echt zo begaan bent met de moderators, kun je ook je heftigheid van je uitspraken wat minderen. Maar dat geld niet alleen voor jou. het zou voor iedereen hier veel fijner zijn. Ik hoop dat jullie voortaan wat 'vriendelijker' tegen anderen zijn.. Je mening uiten is een ding, maar dat kan toch best met respect.. Nogmaals geld niet alleen voor jou.

Ik ben heel erg blij met de regeling!

2. Milla

Milla Niet meer actief

Helemaal mee eens, maar er is wel een verschil tussen je mening geven of iemand uitschelden. beledigen of belachelijk maken. Een heel groot verschil.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @LindaEjimofor: Tuurlijk heeft niet iedereen dezelfde mening. Zal wel heel saai worden. Daar doelde ik ook zeker niet op. Ik mag ook graag mijn eigen mening geven.
    Ik doelde meer op leden die bewust een ander neerhalen, (negatieve) reacties uitlokken en eigenlijk gewoon sensatiezoekers zijn.
    Want jammergenoeg zijn die hier ook...

4. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb genoeg gezegd, ik ga mezelf weer bezig houden met de leuke dingen van dit forum ;) Die zijn er gelukkig nog veel meer. :D

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee zeker niet.
    Maar wat lompe uitspraken en iemand met de grond gelijk maken of uitschelden of uitlachen of weet ik veel, systematisch, vaak, niet 1 malig enz. lijkt me toch wel verschil tussen zitten.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    En wat beslissingen betreft, wordt er nooit over 1 dag ijs gegaan.
    Alles wordt altijd goed besproken en alle mods zeggen wat ze ervan denken.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Amen..

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik vind het juist logisch dat het er met regelmaat verhit aan toegaat......we zijn allemaal mensen (vrouwen!) die allemaal een mening hebben.

Zeker op i-net is het stukken makkelijker om voor je mening uit te komen, veel mensen hebben daar in real life moeite mee (ikke niet trouwens).

Wat ik wel jammer vind is dat juist mondjes gesnoerd worden door slotjes te plaatsen en te dreigen met verder strekkende gevolgen....
    Wat krijg je dan? Allemaal mensen die niks meer durven zeggen-schrijven want o jee de gevolgen, eigenlijk is dat toch hypocriet?

Gr. Cellie.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Op een andere manier wordt er niet geluisterd.
    Je kan vragen of het ontopic kan, wordt niet naar geluisterd. Want dan zijn wij ineeens onzichtbaar.
    Dan is het gewoon klaar hoor op een gegeven moment. Een verhitte discussie vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen belachelijk maken.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik snap dat er ontopic gebleven moet worden......dat snap ik voor de volle 100%....maar stel nou........een topic krijgt een wending....dat mag niet..........mag je dan een nieuw topic openen om het over die wending van het onderwerp te hebben?

Laten we wel zijn....in real life gaat het ook wel is van de hak op de tak.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niet niet altijd, maar wel als de afwijking echt totaal nergens over gaat of heel rot wordt en dat is niet altijd leuk voor de topic starter.we kunnen ook het topic splisten hoor, je hoeft er geen nieuwe topic voor aan te maken (mits het interresant is natuurlijk om te splitsen)

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb het ook genegeerd! dat was niet zo netjes! ;)

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jammer dat er al meerdere malen zo'n topic als deze is geopend over de sfeer en bepaalde meningen van personen.
    Ook dáárdoor wordt de sfeer minder: letten we er extra op en zijn mensen eerder op hun teentjes getrapt.

Ik denk echt dat er teveel aandacht aan wordt geschonken....net als bij een kind; slecht gedrag moet je negeren en positief gedrag prijzen, toch?

Meiden...relax! Neem niet alles zo serieus, voel je niet zo snel aangevallen en voel je niet geroepen om aan iedereen je mening te verkondigen......

Bedankt voor het lezen!

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb nu 2 topics geopend waarbij ik volledig werd neer gesabelt...Net als thunder...
    Ik weet dat ieder zijn meningen heeft,maar wat mij nou opvalt is dat bv de hogere class,of de "normaal" functionerende,gezond in hoofd zijnde juist in de aanval gaan omdat ze denken beter te zijn...Jammer,want we kunnen van elkaar leren...Ik ben niet minder dan een andere ik ben gewoon "anders"

Ik val niet de "de hogere class,of de "normaal" functionerende,gezond in hoofd zijnde" aan...Waarom zou ik?Hun zijn de maatstaaf voor een goed leven,ik wil streven naar wat ze hebben/bereiken...
    Ik snap dat nu de opmerking komt: Maar ik wil niet leven als jij doet!
    Dat snap ik,maar wie is er nou beter?De de hogere class,of de "normaal" functionerende,gezond in hoofd zijnde?Of juist diegene die uit een gat kruipen en hun karakter vormen?Denk daar maar eens over na..

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier doelde ik ook eigenlijk op.

zal mezelf als voorbeeld nemen,heb in het verleden in de bijstand gezeten,heb een borderline stoornis en kan nu dus niet werken.heb een huurhuis en helaas geen tweede auto voor de deur.

er zijn dus meiden hier op het forum die dan de mening hebben dat je geen kinderen mag krijgen als 1 van deze factoren speelt.

dan denk ik moet je perse 2 verdiener zijn met een riante woning enz. om jouw kind een stabiele thuissituatie te bieden of ze genoeg liefde te kunnen geven?

ik denk ook dat iedereen een eigen mening mag hebben/uiten.maar je kan niet bij de mensen binnenkijken en dus weten of diegene een goede moeder is.

16. Niet meer actief

Meid, ik wil hier toch even (misschien een beetje off-topic) op reageren.

Maar wil jij leven zoals hun doen?
    Wees trots op wie je bent en draag dat uit. ;)

Ieder huisje heeft z'n kruisje...

17. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Welles niettes...Dit gaat ook nergens heen..

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Idd en hoe goed en mooi je jezelf hier ook neerzet en hoe verheven je je ook boven een ander uit voelt steken iedereen heeft op zijn eigen deur zijn eigen kruisje hangen....

ik ben zelf ook iemand die niet echt een blad voor de mond neemt, maar iemand persoonlijk onderuit halen e.d. en met bepaalde verwijten komen om te zeggen dat iemand geen goede moeder zou zijn o.i.d. omdat diegene iets doet wat afwijkt van "mijn" moraal...nee nooit...

zoals in dat topic gisteren over die babyuitzet, ik sta zowel in het echte leven als op inet niet gauw met mijn bek vol tanden, maar poe poe. gisteren viel mijn mond toch vaak genoeg open van reacties van andere forumleden over de TS dat ik bij mezelf dacht meid je moet je schamen...

ik ben ook niet het voorbeeld van tact maar probeer wel altijd op een nette manier mijn mening weer te geven en soms is dat idd wat hard wat soms ook wel eens nodig is want altijd maar iemand met fluwelen handschoenen aanpakken is ook niet goed....

maar het zou idd wel af en toe wat "minder" mogen....van een lekker discussie topic ben ik ook niet "vies" maar ik kan wel als dat nodig is (gelukkig niet zo vaak) mijn excuus geven als ik ergens fout zat en dat ontbreekt er ook nog wel eens aan dat mensen hun fouten niet meer toe durven geven? :(

kortom de boel gewoon blijven relativeren, je excuus aan kunnen bieden daar waar nodig, of extra uitleg geven als mensen je niet goed hebben begrepen (want schrift is nog altijd iets anders dan iets in woord vertellen) zou al een heleboel schelen denk ik....

ik ben een voorstander om iemand te bannen als dat echt nodig is, maar om iemand zijn account te verwijderen zonder waarschuwing o.i.d. dat gaat in mijn ogen net iets te ver...

de grens ligt voor iedereen weer ergens anders...

de een kan bijvoorbeeld heel goed tegen kritiek of wat dan ook, daar waar een ander iets alweer als een persoonlijke aanval ziet terwijl dat helemaal de bedoeling niet is.....ik zou ook niet graag in de "wie gaat er weg stoel" willen zitten.....

ik denk dat als men te ver gaat in een topic en die persoon een ban krijgt ipv direct het account verwijderd, er meer bereikt wordt wbt de sfeer op het forum zo laat je aan iemand zien dat ze "te ver" gegaan zijn, maar krijgen ze daarentegen wel weer een kans om te laten zien dat ze zich anders kunnen formuleren of in ieder geval weten dat ze "op moeten letten" ......

gr.smoekie

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die beslissing zal nooit op 1 enkele topic gebaseerd zijn en zullen er al waarschuwingen gegeven zijn.

20. Niet meer actief

wat wordt er bedoeld met een topic splitsen?

want soms snap ik het ook niet meer, je moet ontopic blijven, afwijken mag niet maar als je een nieuw topic over het afwijken opent dan open je weer teveel topics.
    Die dan worden bestempeld als onzin of niet.
    Maar dat mag je daar niet zeggen dus open je weer een nieuw topic over de zin van het openen van een onzin-topic.
    Maar wel voorzichtig want mischien word je wel geband als je die opent.
    Dus maar weer een nieuw openen om je excuses aan te bieden want tja we willen niet offtopic gaan he..

snapt iemand dit nog?
    ik snap mezelf niet meer, ga even een koude douche nemen om tot bezinning te komen.
    en nadenken over dit forum, dat steeds ingewikkelder en vooral strenger wordt...

Deel Deze Pagina