Nou Lentefee, volgens mij overdrijf je de boel nou een beetje Ik denk dat iedereen best de insteek van een forum snapt. Je haakt in op het onderwerp wat aan de gang is, wijkt er soms iets vanaf, maar als je een hele andere discussie/gesprek wilt open je een nieuw onderwerp. Je mag best off topic...tot op zekere hoogte. Dingen in een ander topic bespreken is ook niet verboden tenzij er dingen worden gezegd die over iemand uit een ander topic gaan. Die persoon kan dan namelijk niet reageren. Lijkt me niet netjes. Volgens mij lig je nu in een deuk dat ik serieus de boel nog uit ga zitten leggen Elmo
Ik ben bij blz 4 al gestopt met lezen in het topic over de bijzondere bijstand. Ik kan ook erg slecht tegen de reacties van sommigen. Maar goed ik ben heeeeel blij dat vanaf vandaag de "relschoppers" e.d. zonder pardon worden verwijderd! Ik hoop ook maar dat dit echt gaan wordt. Hopelijk komt er dan weer een gezellig sfeertje!
Ik heb in het begin ook gereageerd op dat topic, maar op een gegeven moment liep het volledig uit de hand en de TS kreeg geen antwoord meer op haar vraag en moest zich aan alle kanten verdedigen. Ik vind dat degene die vanaf het begin zo raar hebben gereageerd dat die óf genegeerd óf een waarschuwing hadden moeten krijgen om OT te blijven. Het gaat niemand wat aan of je wel een baan hebt of niet en wat je persoonlijke situatie is. En je moet ook nooit gedwongen worden om tekst en uitleg te geven aan de anderen. Hopelijk gaat het nu wel goed en de mensen die niet OT kúnnen reageren, dat die dan ook helemaal niét reageren!
Nou nee, want meestal krijg je dan te horen dat je het niet meer mag ( indien het topic gesloten is ) hebben over wat er in dat andere topic besproken is, en word het nieuwe topic alsnog gesloten Ik ben het grotendeels met lentefee eens. En naar mijn mening worden topics soms te snel gesloten. Wat maakt het nou uit als mensen offtopic gegaan? Zolang de TS er zelf geen " last van heeft en er niks van zegt " maakt het niks uit. ik kom op verscillende fora`s , maar daar worden niet zo snel met slotjes gegooid als hier.. Best irritant soms. 8) Begrijp me niet verkeerd , ik kom graag op dit forum en vind het hier best gezellig . Maar ik word er soms kriegel van als een modje weer eens loopt te dreigen met een slotje. 8)
LindaEjimofor, dit topic is geopend oa nav een TS die meteen op de eerste pagina neergesabelt werd en dat gebeurd toch vrij regelmatig. mensen denken te weten hoe iets in elkaar steekt of vinden het nodig een ander te veroordelen en meteen ook te executeren omdat de mening van die persoon niet overeenkomt met hun eigen mening. meningsverschillen moeten kunnen bestaan, offtopic gaan ook, maar wel altijd medt respect en dat ontbreekt in sommige topics toch echt hoor.
Je kiest er toch zelf voor om tekst en uitleg te geven. Als je het niet wil doe je het niet , klaar! 8)
maar ondertussen hebben anderen hun mening al helemaal klaar en ben jij al compleet veroordeeld, en soms echt hard! ik ben niet kleinzielig, ik heb een harde olifantenhuid en trek me niet snel iets van anderen aan, maar soms gaan mijn nekharen overeind staan van de onbeschoftheid op het forum. wat ik erg jammer vind is dat het maar een paar zijn die dit doen. ze slepen een half forum mee, maar het zijn er maar een paar. ik vind dat zo'n topic dat volledig uit de hand loopt direct dicht gegooid mag worden, helemaal omdat de TS er vaak niets meer aan heeft.
In het topic waarover hier op de beginpagina's gesproken werd, ben ik me rot geschrokken van de reacties van Yake, Celia en nog een paar anderen. Ik vind het overigens ook onvoorstelbaar dat dat toppic 26 pagina's lang geworden is VOORDAT de mod's die mensen aanspraken op hun gedrag. Maar het gebeurd in meerdere toppics dat men het noodzakelijk vind om zijn mening te geven zonder onderbouwing en zonder te luisteren naar wat er daadwerkelijk gezegd wordt. BAH
Stelletje vrouwen Ik zie mannen hier al een discussie over voeren whoehaha.. Het gaat lekker nergens over.
Er is bij mij toen ervoor gekozen om de "relschoppers" te verwijderen,het ging over mijn borderline en dat ik gelijk mijn kindje moest opgeven voor jeugdzorg voor hij/zij geboren werd...Zodat het kindje gelijk weggehaalt kon worden...Dat was het toppunt,heb nog nooit zo gejankt en was gelijk een tijdje anti forum...Deze forum heeft me heel veel geleerd en ik weet nu bepaalde omstandigheden te relativeren...Ik ben van plan om nog lang op deze forum te blijven,en toch forum vrienden temaken...
Dit zijn dan typische berichten die niks toevoegen...net als het bekende "cola en chips" verhaal. Reageer niet als je vindt dat het nergens over gaat. Elmo
Meid,ik gun jou een kindje en alles wat goed is in het leven! Een vriendin van mij heeft ook borderline en is een super-mama! Trek je niks aan van die vooroordelen en leef je leven zoals jij denkt dat het goed is. Je weet zelf wel wat je wel en niet kan
Dit is dus omdat een topic niet voor niks gesloten wordt! Als je ergens anders vrolijk verder kunt gaan kunnen we het topic ook open laten. Nee dat maakt niet uit....tenzij het uit de hand loopt. Anders vragen wij ook niet ontopic te blijven. Er zijn altijd waarschuwingen die voor een slotje gegeven worden. Wordt dit genegeerd en loopt het uit de hand dan gaat er een slotje op. Dit omdat we het dus graag gezellig houden en het op een gegeven moment nergens meer over gaat. Ook komen er dus vele meldingen binnen of vraagt de TS zelf om een slotje. Nogmaals, een topic gaat niet zomaar op slot. Elmo
Hmmz als ik er dan ook even iets over mag zeggen.. Ik denk dat het de bedoeling is dat dit een roze wolk forum is met allemaal gezellige verhaaltjes en reacties.. Want ja..als er nieuwe mensen komen kijken en die zien overal "nare" reacties staan, dan zullen ze zich wel 3 keer bedenken voor ze iets posten.. Ik zag ook dat mijn reactie was verwijderd op het topic bijzondere bijstand, terwijl ik niemand aanviel, maar alleen mijn mening erover gaf.. Ik denk dan..het leven is niet alleen maar oetsiekoetsie kroeliewoel..dus kun je onmogelijk alleen oetsiekoetsie reacties verwachten..
Je mag kritisch zijn en je mening geven op een forum. Maar als je mening niks toevoegd of kwetsend is, dan mag het van mij verwijderd worden. Scheelt ook een heleboel nutteloos lezen van mijn kant 8) .
@ Streepjes, Fijn dat je er ook nog iets over wilt zeggen Tuurlijk is het niet zo dat er alleen maar roze wolk verhalen worden toegelaten. Als je ietsjes verder zou kijken dan de lounge dan zou je dat ook zien. Flauw dat je deze opmerking plaatst. Je weet zelf denk ik ook heel goed dat het topic wat jij noemt ver buiten proporties ging. Denk je dat er iemand is die bij zo'n topic gebaat is? De TS zeker niet! Elmo
Ja en nee. Als ik "aangevallen" zou worden zou ik me gedwongen voelen te reageren omdat ik anders een slechte vader gevonden word. Juist omdat dit internet is komen reacties feller over dan ze (vaak) bedoeld zijn en daar reageren weer anderen op. Mijn levensmotto "respect voor elkaar" gaat ook hier dus op. Groetjes, Didier
Ik heb over het algemeen een nogal afwijkende mening, maar die dring ik niet op aan anderen. Ik vind dat ieders vrijheid stopt waar die van een ander begint en dan bedoel ik ook op een forum. Je hoeft niet op een roze wolk te leven, maar je kunt wel gewoon iedereen in zijn waarde laten. Mensen die oordelen gaan rondstrooien over of iemand wel of niet iets mag (bijvoorbeeld zwanger worden) vind ik een beetje vreemd hier. We hebben tenslotte allemaal ons eigen verhaal en de mensen die het moeilijk hebben komen hier ook voor steun en niet om hun keuze tegenover wildvreemden te gaan verdedigen (dat moeten ze al genoeg doen in rl).