Nou ik in vol goeie moed een test gedaan gister omdat ik 2 dagen overtijd was..maar nee hoor echt negatief was zo enorm teleurgesteld dat ik er stiekem wel chagarijnig van werd en al helemaal toen ik vanmorgen ongi bleek te zijn. Omdat ik mijn cyclus niet niet op de klok gelijk kan zetten wil ik deze maand met ovulatie testen beginnen maar ben er niet bekend mee.. wie kan mij vertellen welke het beste zijn en hoe ze werken Groetjes xXx
Ik heb de testen van Matcare gebruikt, en het was daarmee in een keer raak! Dus ik moet zeggen dat ik dat een goede test vind. Ook met wel redelijk duidelijke uitleg erbij. Je moet ervoor in een bakje plassen, en dan een beetje opzuigen met een pipetje en dan vijf drupjes in het test apparaat doen en na tien minuten kan je de uitslag aflezen.
Ik kan mij je teleurstelling heel goed voorstellen. Daar loop ik ook al 15 maanden tegenaan. Het is gewoon ff balen, maar als je een weekje verder bent dan weet je dat er weer een kans is om het te proberen. Als ik in een vruchtbare week zit dan vergeet ik wat daarvoor allemaal is gebeurd en dan ga ik er gewoon weer lekker tegenaan Voor wat betreft de ovulatietesten het volgende. Ik loop nu sinds enige maanden bij een gyn. Daarvóór heb ik ook een set ovulatietesten gekocht omdat ik het zat was dat het steeds maar niet lukte. Stuk of 15 gekocht in een pakje en 30 lichter. Bij mij heeft het totaal niets opgeleverd. In de vruchtbare week kreeg ik alleen een heel vaag tweede streepje terwijl deze heel duidelijk aanwezig moet zijn voordat je de echte vruchtbare dag hebt. Mijn gyn. vertelde mij dat deze testen niet altijd betrouwbaar zijn omdat het testen heel nauwkeurig moet gebeuren. Mag niet met ochtendurine, mag niet teveel drinken op een dag (hoeveel wel is dan weer niet bekend), moet op vaste tijden over het stickje plassen enz. Kortom, mijn gyn. raadt het af en ik heb er ook geen goede ervaringen mee. Het is beste (voor mij tenminste) is afgaan op je gevoel; letten op de "vochtige dagen" wanneer het slijm duidelijk aanwezig is en de ovulatiepijn. Als je cyclus regelmatig en je kunt het slijm en de pijn waarnemen moet dit, volgens gyn, in principe voldoende zijn om voor jezelf te kunnen bepalen wanneer je ongeveer vruchtbaar bent, tenzij er andere "verborgen gebreken" zijn, maar daarvoor ben ik dus bij hem om dat verder te laten onderzoeken.
He zelf de testen van sensitest die je op internet kan bestellen en deze bevallen me goed. Ze geven bij mij elke maand duidelijk mn eisprong aan. Als ik twijfel dan doe ik zo'n digitale met een smiley erop! Die zijn alleen veel duurder!
hier ook een sensitest gebruiker. Geven bij mij een duidelijke eisprong aan die dan wordt bevestigd doordat ik temp.
Ik gebruik nu al 5 rondes ovulatietesten, en we zijn alweer bezig aan de 13e ronde. Ik weet wel al ongeveer wanneer mijn eisprong gaat komen maar een paar dagen voor ik hem verwacht begin ik met de kruidvat ovutesten en op de dag dat ik een positieve ovutest verwacht gebruik ik die digitale van ClearBlue. Helaas ben ik nog nooit zwanger geraakt ondanks het gebruik van die testen Nu staan we op de wachtlijst voor de gyn en de assistente zei mij al dat ik wel kon stoppen met die ovutesten, volgens hun heb je er niks aan en het kost je alleen een hoop geld. Ik kreeg wel de opdracht om te gaan temperaturen
ik gebruikte de digitale van clearblue. wel duur maar ik vond ze super! geen gedoe met een streepje wat steeds donkerder moet worden voor je eisprong eraan komt. met clearblue krijg je een smile te zien wanneer je je eisprong verwacht. maar ik moet zeggen, ik heb ook geen andere gebruikt. en veel vrouwen die de ovu testen met streepjes wel prettig vinden.
ik heb die van sensie gebruikt en deze maand de cb had een dikke smile maar niet raak bha 30 euro giga duur ik ga het niet weer gebruiken gewoon klussen in de vruchtbare periode en dan zien we wel van die ovutest word ik deprie heb je een dikke smile en niet raak dan spits ik me er zelf te veel op denk ik
Ik gebruik die van kruidvat... Er zijn veel mensen op dit forum die dit een slechte test vinden, maar dat begrijp ik niet. Van mijn fertiliteitsarts moest ik de ovulady gebruiken (erg duur, maar via het ziekenhuis krijg je korting, dus dan valt het wel mee: 16 euro is die dan. Ik heb de kruidvat toen ik die dure gebruikte er naast gebruikt, en beide testen gaven hetzelfde aan. Sommige mensen zeggen dat die van het kruidvat te lang positief aangeeft. Ik heb deze ervaring totaal niet. Als ik er mee begin heb ik altijd eerst een vaag 2 lijntje, en dan krijg ik naar mate de week vordert elke dag een iets duidelijker 2e streepje. En dan zijn die streepjes even duidelijk en dan die dag erna wordt het 2e streepje wat lichter, niet veel, maar wel wat lichter en dan de dag daarna weer iets lichter... En die dag dat het 2e streepje net zo donker/dik is als het controle streepje, dat is je positieve test. Lijkt me duidelijk! De ovulady en de kruidvat test gaven dus precies op dezelfde dag, van dezelfde urine de positieve test. Dus wat ik bedoel: gebruik gewoon eens de goedkope kruidvat. Bewaar de testjes die je gedaan hebt en vergelijk de testjes elke keer als je er eentje gedaan hebt. Schrijf de datum er op en dan moet het helemaal goed komen. Let wel op dat zodra je een positieve ovulatietest hebt, je eisprong dan binnen 24 tot 48 uur zal zijn. Veel succes!
Ik zou je persoonlijk aanraden om te gaan tempraturen. Is goedkoper en betrouwbaarder. Zo krijg je een duidelijk beeld van je cyclus, ook al is ie onregelmatig. Die van mij was het ook maar kon wel zien wanneer mijn ei e.d was. Ik schreef ook op wanneer we geklust hadden, zo kon ik zien of we goed zaten.
Denk dat je er dan erg veel geluk mee hebt. Ik heb ook die van kv gedaan en alle 5 gaven positief aan bij mij + zo goedkoop vind ik ze niet. Je hebt er 5 voor 10 euri. Als ik kijk naar de ovutesten die je online kan kopen, betaal je nog geen euro per stuk en doorgaans zijn daar de ervaringen beter mee dan met die van kv. Kv neemt niet eens het fatsoen om te reageren op 2 mails die ik gestuurd heb. De kv testen staan er ook om bekend dat ze posi geven terwijl je ongi bent. Dus ik zeg in jouw geval: dat je echt heel veel geluk hebt gehad
Wel vreemd dan dat ik al 5 rondes die test's heb gebruikt (waarvan dus 1 keer tegelijk met de ovulady) en dat ik alle keren mijn LH piek heb weten te vinden
maar waarom is temperaturen dan beter dan ovu testen (lees betrouwbaarder?) Ik ben nu mijn derde ronde met ovu testen ingegaan en ik vindt het prima zo. Ik wacht op het tweede streepje en weet dat mijn ei springen gaat. Temperaturen vindt ik zoveel gedoe en heb het geduld er niet voor. Ik gebruik ook sensitest (zie album) Bevallen me prima. Liefs
Hoi Zelf gebruikte ik die van sensitest. 24 ovaluatie testen en 3 zwangerschapstesten voor 29,95. Hier heb ik zelf 3 maanden meegedaan. 3 ronde zwanger. Eigenlijk wist ik precies wanneer ik mijn eisprong zou hebben , maar toch gebruikte ik ze, en ja hoor altijd positief op die datum. Gaf mij toch een bevestiging dat mijn cyclus heel constant was.
Ik weet ook niet hoe het kan, maar weet wel dat er teveel negatieve en te weinig positieve ervaringen over zijn