Ik heb zo,n 2 a 3 jaar last van continu moe zijn. Heb wel eens een dag ertussen dat ik wel wel fit, maar het merendeel is moe en futloos. Daar komt dan nog bij dat ik hormonale migraine heb. Als ik geluk heb 2 x per maand en anders 1x per maand. Daarnaast regelmatig gewoon hoofdpijn. Voelt vaak aan als een dof gevoel in mijn hoofd. Al tig keer bij de HA geweest. Heb medicatie gekregen voor de migraine, dit helpt niets. Nu mag ik eindelijk naar de internist. Met dit als gevolg ben ik vaak chagrijnig. Schiet ik snel uit mijn slof. Schreeuw ik tegen mijn kind. Nou heeft hij al een tijd de fase om te gaan huilen en piepen als hem iets tegen zit. En vreselijk door dramt/zeurt om iets te willen. Waardoor ik me daar vreselijk aan irriteer. Vind mezelf een vreselijk mens/moeder als ik dit zo terug lees. Maar ik ben gewoon op. Zo even een moment van totale zelfmedelijden.
ik zie dat je aan het afvallen bent, ik denk dat je een vitamine tekort hebt of een vertraagde schildklier. Dit kan je heel moe maken. Enneh grenswaardes ook gewoon laten behandelen. succes ermee.
Mag ik vragen welke medicijnen je voor migraine hebt? En wat moet ik verstaan onder hormonale migraine? Alleen tijdens je menstruaties (of er net voor)? Ik heb namelijk ook erge last van migraine, en na eigen aandringen uiteindelijk doorgestuurd naar de neuroloog. Daar medicijnen gaan 'uitproberen' en die hielpen mij wel! (en ik zie ook dat je aan het afvallen bent, die medicijnen hadden als bijwerking gewichtsverlies, en ik ben er ook behoorlijk mee afgevallen) het enige leuke ook daaraan, want verder is het een paardenmiddel. Je bent neem ik aan ook al getest op Pfeiffer? Sterkte hoor!
Ik heb migraine tijden de eisprong en menstruatie. Ik gebruik hiervoor fromirex. Ik ben sinds februari met Weight Watchers bezig. Daar val ik nu mee af. Gaat heel mooi langzaam.
poohbeer: je ogen al eens laten testen.. dat blijkt bij mij de boosdoener te zijn van hoofdpijn en moe zijn.. heb nu een bril en 90 % hoofdpijn is weg en moeheid is ook beter..
Aldoor moe zijn en hoofdpijn klinkt erg bekend. Weet niet of je t zuurstof in je bloed wel eens hebt laten prikken. Als deze te lag is krijg je daar ook last van (weet ik uit eraring ) Maar dat is iets dat huisartsen bijna nooit nakijken. Maar wel erg belangrijk. Het is gewoon erg naar je altijd moe te voelen en hoofdpijn te hebben. Sterkte. Liefs catje
Bij mezelf merk ik dat ik me zo voel als ik niet voldoende vocht binnenkrijg. Dan voel ik me al snel heel futloos en krijg ik een dof gevoel in m'n hoofd. Vervelend voor je, ik hoop dat je snel de oorzaak vindt!
Misschien is een tekort aan magnesium bij jou wel de oorzaak. Tegenwoordig halen we de nodige dosis lang niet meer uit onze voeding, waardoor er een ernstig tekort ontstaat.. Hierdoor kun je een hele waslijst aan klachten krijgen, waaronder migrane/hoofdpijn, menstruele klachten, depressies, vermoeidheid, concentratieverlies etc.. Ik heb even een link voor je gekopiƫerd, maar het is misschien handig om zelf eens te googlen op magnesium tekort. Echt hoor, er gaat een wereld voor je open! Artikel - Magnesium, over het supplementeren van magnesium voor depressie, fibromyalgie, hoofdpijn, migraine en meer. Mocht je magnesium willen gaan slikken, zorg er dan echt voor dat je voor de goede verbinding kiest (taurine, chelaat, citraat), zodat het ook goed opgenomen wordt door je lichaam..
Een tekort aan magnesium is trouwens (bijna) niet te zien in het bloed, aangezien het wordt opgeslagen in je cellen. Hierdoor kun je een vals-positief beeld krijgen..
Ik heb het ook een hele poos gehad. Bij mij lag de oorzaak in m'n neus. Hoe dan zal je denken? M'n tussenschotje stond scheef waardoor ik tijdens het slapen gewoonweg niet genoeg zuurstof binnen kreeg. Snurken en apneu kwam er ook van. Maar vooral vaak moe (gewoon nooit uitgeslapen voelen, ook al had je 12 uur geslapen) en veel hoofdpijn. Ik heb me laten opereren en heb er nu zo goed als geen last meer van. Misschien nog een idee om na te laten kijken, je tussenschotje in je neus dus!
Helaas kan ik je niet helpen aan een oplossing, maar ik kan je wel een hand geven . Ik loop al jaren (lees bijna 20 jaar) met deze klachten. Voornamelijk de hoofdpijn heb ik veel last van (heb bijna dagelijks last). Ben denk ik bijna overal al op getest. Krijg inmiddels vit.B12 injecties en in de winter extra vit.D, maar helaas nog geen oplossing. Ik lees hier maar mee, wie weet komt er ook een oplossing voor mij voorbij .
Ik ben al om die reden aan mijn neus geopereerd. Ik heb vandaag met mijn mama gebeld. Die vroeg mij ook of ik de dood van papa al had verwerk. Voor zover dat kan. Ja dat heb ik, maar accepteren kan ik niet. Mss dat dat het is.
Ik loop ook al jaren met hoofdpijn en migraine rond. Bij de huisarts wel medicatie gehad,maar dat is t ook niet. Ik ben nu onder behandeling van een chiropractor en er gaat een wereld open. Hij zorgt ervoor dat alles weer goed door stroomt in je lichaam. Opeens was ik na een paar behandelingen hoofdpijn vrij. En kreeg daardoor veel meer energie! Zeker het proberen waard.
Poohbeer, ik heb ook hormonale migraine. Om deze reden slik ik de pil altijd door. Niks hormoonschommelingen en ongesteld zijn. Heerlijk! Als ik een aanval heb pak ik sumatriptan..helpt goed! Of jullie zijn bezig voor een kindje..dan wordt het anders...
Ik ben al 6 jaar niet meer aan de pil. Toen had ik iedere dag hoofdpijn. Dus de pil door slikken is geen optie. Dat magnesium ga ik eens opzoeken. Maar het toch niet normaal. Als ik vrij ben is mijn zoontje al om 7 uur naar beneden en ik kom pas tegen 8 uur soms 9 uur half 10 beneden. En ik slaap ook echt.