Mijn dochtertje is helemaal weg van nijntje en vooral dit liedje..... Nijntje nijntje kom erbij, met jouw vriendjes reuzeblij, Snuffie,Knorretje en Boris beer kijk ook Betje is er weer Lekker buiten iedereen, niemand blijft alleen, Nijntje Een lief klein konijntje Nijntje Een pienter konijntje Nijntje Een knuffelkonijntje Nijntje... Nijntje, nijntje doe maar mee Buiten spelen met zn twee Vang de bal en gooi hem terug De regen valt dus schuil maar vlug Oh nijntje, nijntje, kijk omhoohoog, daar is de regenboog Nijntje Een lief klein konijntje Nijntje Een pienter konijntje Nijntje Een knuffelkonijntje Nijntje... En terwijl je speelt en je je nooit verveeld Leer je zoveel dingen met een lach Zing bij elk refrein maar lekker mee met mij En het word een hele leuke dag Nijntje, nijntje, nijntje, nijntje Nijntje, nijntje in de klas Woordjes lezen kan ze pas Knippen plakken t is zo fijn Om bij juf op school te zijn De schoolbel gaat, we gaan naar huihuis Zwaai naar Nijntje Pluis Nijntje Een lief klein konijntje Nijntje Een pienter konijntje Nijntje Een knuffelkonijntje Nijntje... En terwijl je speelt en je je nooit verveeld Leer je zoveel dingen met een lach Zing bij elk refrein maar lekker mee met mij En het word een hele leuke dag Nijntje Een lief klein konijntje Nijntje Een pienter konijntje Nijntje Een knuffelkonijntje Nijntje... Nijntje Een lief klein konijntje Nijntje Een pienter konijntje Nijntje Een knuffelkonijntje Nijntje, zing mee! Nu wil ik dit graag leren spelen op de gitaar..... Maar kan nergens de akkoorden hiervan vinden en ben toch best wel handig met google normaal Iemand die mij kan helpen aan de akkoorden of iemand die ze heeft toevallig?..
Ik ken alleen het couplet en de enige akkoorden daarbij zijn volgems mij C en G majeur. In dit soort liedjes is het meestal akkoord 1, 4 en 5 van de toonsoort (C, F,G bijvoorbeeld, werkt bij heel veel kinderliedjes, ook bijv. Kortjakje )
Staat dit liedje niet in het liedjesboek van nijntje de musical? Hier staat bladmuziek in voor piano en gitaar
Ik lees even mee, want als het eenvoudige akkoorden zijn, kan ik ze misschien ook wel spelen op gitaar!
Weet het niet helemaal zeker maar is dit wat je zoekt? Er staat wel bij akoorden . Nijntje: Liedjesboek van de musical - Stokkermans Joop
Helaas voor zover ik kan zien niet Ga de bovenstaande tip eens proberen kwa akkoorden wie weet kom ik er dan uit