Nee nu wordt het omgedraaid ... door dingen als 'ja maar die zijn onpartijdig' en 'tja' te zeggen wek je indruk dat die slachtoffers niet zo interessant zijn voor je en dat je jezelf in de slachtoffer rol plaatst
Wat is dit nou voor onzin.. Wat heb ik in hemelsnaam met Christenen in Kenia? Ik leef toch hier en nu in dit land? Ik leef ook niet tussen de moslims in Palestina. Alles op zn niveau toch.
Ach, een goede vriend rijdt in een giga dikke Mercedes. Hij heeft er keihard voor gewerkt en gespaard, maar hoe vaak hij wordt aangehouden door de politie. En dan ook met de vraag 'Hoe kom je aan die auto?' . En hij is zo wit dat mijn ogen er pijn van doen. Hem hoor ik niet klagen over discriminatie. Hij begrijpt het wel. Het is maar net hoe je er in staat, en of je je aangesproken voelt.
Nee, daar zijn protocollen voor maar daar kan ik verder niet over uitwijden. Als een voertuig aan bepaalde voorwaarden voldoet zeg maar...
Waarom denk je dat de angst (volkomen onterecht, laat ik dat er even duidelijk bijschrijven) voor met name moslims zo groot is in Nederland? Omdat er veel aanslagen e.d. gepleegd worden in naam van Allah. Volkomen onterecht schrijf ik, omdat het inderdaad onzin is om deze extremisten te vergelijken met een overgrote meerderheid die niet zo denkt/doet... Wat echter weer niet betekent dat deze overgrote meerderheid niet de handen in elkaar zou moeten slaan om dit soort zaken tegen te gaan.... Net als dat ik vind dat Katholieken op zouden moeten staan en tegen de gevestigde orde moeten 'vechten' nav de grove misdaden binnen deze gemeenschap... Net als protestanten op zouden moeten staan tegen intolerantie binnen hun gemeenschap en evt misdaden. .. Het is zo makkelijk om te zeggen wat heb ik nou met hen te maken... dat vind ik zo bekrompen. .. wat er op wereldnivea gebeury heeft direct en indirect invloed op jouw microsysteem dus daar kun je (in welke kleine vorm dan ook) wel degelijk iets mee doen... Om te beginnen niet zulke daden 'wegwuiven'....
Zou toch wat zijn als iedereen die zich nu zo duidelijk uitspreekt in de media of in privé sfeer tegen de uitspraken in de OP of de uitspraken van die blonde idioot zou denken: 'tja ik ben geen moslim, dus wat heb kk ermee te maken. .. '
Ik vind dat ze het erg opblazen, op hun wereldkaartje zijn sowieso al alle niet-christelijke niet-westerse landen paars gekleurd (behalve dat ene kleine landje in het midden-oosten). Net alsof christenen in India massaal worden afgeslacht. Maar eigenlijk wilde SGP ook veel dingen waar zij juist al die landen van beschuldigen. Dus ik vind dat inderdaad vreemd ja. Dat mag ik vinden toch? En als er echt vervolging plaatsvind dan vind ik dat heel erg, de Islam kent joden en christenen immers vele rechten toe. Alleen ik vind het weigeren van westerse missionarissen in een land als Marokko geen vervolging. Ze komen daar om hun geloof op te dringen aan moslims, zoals een groot deel van de bevolking dat ervaart tenminste. Zoals ik zei, ze kunnen het erg opblazen, echte onderdrukking (zoals wat de zionisten doen en bv. in Iran, wat in mijn ogen overigens helemaal geen Islamitisch land is) is natuurlijk ontzettend erg. Ik vind ook niet dat je van 'vervolging' kan spreken wanneer er een keer ergens een aanslag plaatsvindt. Hoe erg dat ook is natuurlijk, maar vervolging is wel wat anders. Als iets stelselmatig gebeurt zoals in Noord-Korea, vind ik het een ander verhaal.
Ga jij uberhaupt met moslims om Krissie? Kom jij weleens in een moskee? Enig idee hoeveel er over gesproken werd en wordt, dat aanslagen plegen ed niet tot de Islam behoren. Ik ken niemand die voor zulke zaken is, wat moet je nog doen? In Centraal Afrika zijn vorige maand ook 100 moslims afgeslacht door Christenen, ik ga dan echt niks verwachten van Christenen in Nederland. Ik wuif niks weg maar we hebben het nu toch helemaal niet over extremistische moslims, ik heb net zo min met hun iets te maken als dat jij hebt. Ik voel me niet met ze verbonden op wat voor manier dan ook en voel me niet geroepen om me op te staan om ze tegen te gaan.
En waar slaan deze vragen ? Dat noemen ze dooddoeners. ... Als ik nooit in een moskee geweest ben mag ik er niks van zeggen/denken. .. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen: je was er niet bij toen dit tegen ts gezegd werd dus kun je er niks van vinden Voor de goede orde ik ben een christen. . Maar heb wel degelijk een koran in mn kast waarin ik ook gelezen heb...mocht het voor jou iets toevoegen aan de discussie. ...
Ik probeer uit te leggen dat moslims hier wel degelijk tegen in gaan, maar wanneer jij nooit in een moskee komt of met moslims omgaat weet je dat helemaal niet. Of moeten ze bij jou in de straat komen protesteren met een vlag in de hand zodat het voor iedereen duidelijk is? Het lijkt me toch vrij obvious dat buiten die terroristen om praktisch iedereen tegen zulke aanslagen is, of ben je daar niet zeker over oid?
Mensen doen ook mee aan de demonstraties tegen de uitspraken van Wilders terwijl ze zelf geen moslim zijn... Dus waarom zou demonstreren raar zijn? Als een dominee rare uitspraken doet hoor je ook van alle kanten tegenstanders.... Maar eerlijk gezegd heb ik (en dat kan dus ook heel goed aan mij liggen maar dan zou ik dat dus wel graag willen zien) nog niet gehoord van een moslim ' nou zeg die Imam is echt niet goed in zijn paasei met zn uitspraken'... en daar zaten toch ook wel erg extremistische uitspraken tussen. .. Absoluut niet aanvallend bedoeld.. ik zou het tegendeel zelfs graag bewezen zien... ik ben me namelijk wel bewust van de vaak eenzijdige belichting door media e.d.
Ik vind niks meer 'obvious' nadat ik gezien heb hoe veel bekenden e.d. aanhangers van de pvv zijn geworden tot mijn grote verbazing en walging
Maar welke moslim moet jou dat dan persoonlijk komen vertellen?? Ik ken een aantal moslims en ken er geen 1 die de taliban e.d. goedkeurt..maar moeten ze dat dan van de daken afschreeuwen ofzo?? Betekend zwijgen toestemmen?? Dat iemand niet demonstreert betekend toch niet dat die het overal mee eens is. ik ben het absoluut oneens met dit kabinet en het politieke klimaat hier in NL, maar ik sta in den haag ook niet op de barricades maar probeer mijn invloed straks weer te geven als we weer mogen gaan stemmen.