Nee een waarschuwing op dit forum een tijd geleden omdat ik teveel zeik over religies Oh ja,ik lig er idd niet wakker van dat mensen uitgescholden worden op straat. Deal with it. En ja,ik gniffel met vriendinnen als ik iemand met een niqaab zie. (Ik zal het woord maar niet herhalen wat ik eerder zei maar ja daar moet ik om lachen.) Ik zal niet schelden of roepen dat zo een iemand er raar uitziet maar ik denk het wel.
Mag ook gewoon hoor, doe ik ook hoor wanneer ik van die vrouwen moeilijk op hun hakjes zie lopen op de kleine keitjes hier in het centrum. Of bepaalde creaties in de zomer, of mensen die denken hardop iets over mij te mogen zeggen daar maak ik dan ook een opmerking over en kan dan lekker lachen met mn dochter over die domme mensen.
Ze zeggen vaak dat geloven de oorzaak is van al het geweld in de wereld, maar hier op het forum is het vaak andersom..
Doe ik ook wel eens... Als ze zo doen kunnen ze het terugkrijgen. Maar ik zal het nooit eens zijn met dat mensen zomaar worden uitgescholden! Of dat nou vanwege een minirok is of hoofddoek.
Ik gniffel wel eens, zullen ze vast ook om mij doen.. Zolang ze me maar niet in mijn nabijheid over me praten, opmerkingen maken of uitschelden.. Vroeger hield ik mn mond maar nu echt niet meer. Gelukkig komt het amper voor.
Dames het begon goed, maar de stemming en toon is flink verandert, jammer! Ik snap echt niet waarom er niet gewoon gerespecteerd kan worden dat er meerdere geloven zijn, die in bepaalde punten op elkaar lijken, maar die toch heeeeel verschillend zijn. Waarom het ene geloof of de bijbel/Koran, god/al-laag als onzin, niet bestaand weet ik het wat neerzetten........heb een beetje respect voor elkaar en elkaars geloof! Ik denk dat we hier maar bij moeten houden en weer terug on topic moeten gaan. Wat de uitspraak 'ik heb een hekel aan "buitenlanders"' was, voor het geval jullie het vergeten waren
Soms kan je er om lachen, soms absoluut niet. Toen ik tijdens m'n zwangerschap in een rolstoel terecht kwam en mijn man de rolstoel duwde als we naar het ziekenhuis moesten, en ik voor de zoveelste keer hoorde "och kijk dat vrouwtje is door d'r vent in elkaar geslagen en vervolgens duwt hij haar in die kar". Ja dat deed wel pijn moet ik toegeven. Maar gelukkig weet ik wel beter.
Ik kan echt moeilijk geloven dat, dat zo gezegd wordt. Als dat wel zo is dan is dat echt heel zielig van degene die zoiets zegt. En jij denkt dan dat het is omdat je een Marokkaanse bent?
Ik ben geen Marokkaanse, noch mijn man. Denk dat het eerder komt vanwege zowel mijn Islamitische uiterlijk en dat van mijn man. Je weet wel, moslima's zijn toch zo onderdrukt en worden toch altijd in elkaar geslagen door hun man... (denken sommigen tenminste.) Er zijn mensen die dat alleen denken, en mensen die het ook gewoon uitspreken. Ik heb tenminste geen andere verklaring voor het feit dat er werd gedacht dat ik in elkaar was geslagen door mijn man. Ik vind het wel jammer dat aan zoiets getwijfeld wordt, wie zou dat nou weer verzinnen... Vond het al moeilijk genoeg dat ik in een rolstoel terecht kwam tijdens mijn zwangerschap en het idee dat het op elk moment alsnog fout zou kunnen gaan.
Mijn punt is, zeggen ze dit echt omdat jij een islamitisch uiterlijk hebt of is dat wat jij denkt? Wat ik met meerdere voorbeelden heb is dat er vaak gedacht wordt dat het iets met afkomst of uiterlijk te maken heeft maar dat dit ook heel goed gewoon om de situatie kan gaan.
Ach kom...waarom zouden ze dat anders zeggen....was vast echt niet gebeurd als islah zo blond als mij was geweest.
Echt waar sorry hoor maar ik kan het gewoon niet geloven dat al deze dingen bij jullie gebeuren Apart wat jullie allemaal mee maken als 'buitenlanders' maar al deze dingen heb ik echt nog nooit meegemaakt en de mensen met buitenlands uiterlijk in mijn omgeving ook niet
Nee klopt, want bij blanke/blonde mensen zeggen ze natuurlijk nooit dit soort dingen en denken ze het ook nooit. Kom op zeg! Niet alles is maar terug te brengen naar een ander kleurtje oid.
Jullie brengen alles hier alsof jullie dagelijks gediscrimineerd worden, ik zit midden tussen allemaal grote steden en word echt haast nooit gediscrimineerd. Ik denk dat het er echt mee te maken heeft hoe jij jezelf opstelt of gedraagt naar de buitenwereld. Daarnaast ben ik ook nooit bezig met wat mensen naast mij zeggen of hoe mensen naar mij kijken.. Misschien zeggen ze wel iets hoor maar ik hoor het echt nooit. Misschien dat je jezelf wat meer moet afsluiten voor wat mensen om je heen zeggen of hoe ze kijken dan hoef je je ook niet meer te irriteren of rot te voelen